اقتصادی

مخالفت کمیسیون انرژی با کلیات طرح بهینه‌سازی مصرف انرژی و افزایش راندمان کارخانه‌های سیمان

سخنگوی کمیسیون انرژی شورای اسلامی در جلسه امروز مخالفت اعضای این کمیسیون را با کلیات طرح بهینه سازی مصرف انرژی و افزایش بهره وری کارخانه های سیمان کشور مبنی بر داشتن بسیاری از قوانین مشابه در این زمینه بیان کرد. این کمیسیون

ملک شریعتی نیاسر در گفت وگو با مخبران، در تشریح جلسه امروز کمیسیون انرژی گفت: در جلسه امروز طرح های بهینه سازی مصرف انرژی و افزایش بهره وری کارخانه های سیمان کشور بررسی شد. طراحان پروژه و مسئولان اجرایی وزارت نیرو و نفت در مورد این پروژه توضیحاتی را به کمیسیون ارائه کردند اما در نهایت اعضای کمیسیون انرژی بر سر کلیات پروژه با یکدیگر اختلاف نظر داشتند. به گفته اعضای کمیسیون، قوانین کافی برای بهبود مدیریت مصرف داریم.

وی در ادامه گفت: موضوع اصلاح الگوی مصرف انرژی در قوانین بودجه سنواتی و قانون رفع موانع از صنعت برق پیدا شد و موضوع صنایع سیمان نیز در این قانون مورد توجه قرار گرفت. بنابراین، کمیسیون بر این نظر است که نیازی به تدوین قانون جدید در این زمینه نیست و باید از تورم قوانین جلوگیری کنیم.

نماینده مردم تهران در مجلس گفت: در جلسه امروز کمیسیون درخواست یکی از نمایندگان در خصوص اعمال ماده 45 آیین نامه داخلی شورای اسلامی ایران در خصوص عملکرد آب و انرژی ایران مطرح شد. شرکت توسعه منابع مورد بررسی قرار گرفت. اما در نهایت کمیسیون به دلیل تفاوت در شکل و انطباق با ضوابط آن را تصویب نکرد و مقرر شد تدوین کنندگان از طریق ماده 234 یا با استعلام از وزیر موضوع را پیگیری کنند.

وی در ادامه تاکید کرد: همچنین رفع ابهامات طرح رفع موانع از صنعت برق به منظور جلب نظر شورای نگهبان نیز در دستور کار امروز کمیسیون قرار دارد. در نهایت ابهام موجود در ماده 8 این طرح برطرف و نظر شورای نگهبان ارائه شد. به زودی اصلاحات این طرح به صحن مجلس ارجاع می شود و انشاالله با تصویب مجلس، پرونده این طرح در مجلس بسته و به قانون تبدیل می شود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا