استان ها

مراکز رشد شهرستانی در قزوین رتبه مطلوب کشوری ندارند

مخبران/ قزوین رئیس پارک علم و فناوری کوازوین گفت: استان کوازوین از نظر مراکز رشد شهری جزء سه استان پایین کشور است، بنابراین در چند هفته گذشته مرکز شهری نداشتیم اما در 2 هفته گذشته مجوز دریافت شد. برای اولین مرکز رشد واحدهای فناور ABIC با همکاری پارک علم و فناوری استان و تملک دانشگاه غیاط الدین که دارای هدف منطقه ای و شهری است صادر شد.

اظهارات ظفر احمدی در نشست خبری چهارشنبه 9 آذر: پارک های علم و فناوری توسط کارشناسان حرفه ای مدیریت می شوند تا جریان دانش و فناوری را بین دانشگاه ها، موسسات تحقیق و توسعه، شرکت های خصوصی با هدف افزایش ثروت در جامعه به حرکت درآورند. و بازار..

وی گفت: امروزه در دنیا توسعه در کشورها عامل قدرت آفرینی تلقی می شود و از دهه 80 که بحث توسعه مبتنی بر دانش بود توسعه بر اساس تولید استاندارد بود.

احمدی تصریح کرد: حدود 50 سال پیش توسعه مبتنی بر دانش بود و محرک های آن فناوری و نوآوری، نیروی انسانی کارآفرین و واحدهای تحقیق و توسعه بود و در دهه های اخیر جهت گیری و رسالت دانشگاه ها به سمت کارآفرینی و اشتغال زایی، مفید واقع شده است. گامی در جهت توسعه مبتنی بر تولید

این مسئول ادامه داد: در 2 دهه اخیر در کشور ما این نگاه وجود داشته است که دانش آموزان را باید شایسته و کارآفرین تربیت کرد.

احمدی افزود: استان قزوین جزو سه استان پایین کشور از نظر مراکز رشد شهری است به طوری که طی چند هفته گذشته هیچ مرکز شهری نداشتیم اما در 2 هفته گذشته موفق به اخذ مجوز شدیم. تاسیس اولین مرکز رشد واحدهای فناوری آبیک و دانشگاه غیاط الدین با همکاری پارک علم و فناوری استان که دارای ماموریت منطقه ای و شهری است.

رئیس پارک علم و فناوری کزوین ادامه داد: در شهرستان البرز تفاهم نامه و تفاهم نامه ای با موسسه بسیج علمی پژوهشی و فناوری استان منعقد شد که با حمایت معاونت فناوری ریاست جمهوری و استانداری پارک علم و فناوری مرکز رشد شهر البرز را تا قبل از پایان سال راه اندازی می کند و مراحل اخذ مجوز مراحل قانونی خود را طی می کند.

وی گفت: دانشگاه آزاد بوئین زهرا از بستر مناسبی برخوردار است و با موافقت پارک علم و فناوری استان راه اندازی مرکز توسعه فناوری این شهرستان در دستور کار قرار گرفته و مذاکراتی نیز در شهرستان انجام شده است. تاخستان با همکاری دانشگاه پیام نور استان در حال انعقاد تفاهم نامه هستیم.» تا پایان سال باید مرکز رشد واحدهای فنی استان در تاکستان مستقر شود.

احمدی یادآور شد: در مجموع چهار مرکز رشد واحدهای فنی استان برای تمرکززدایی از شهر قزوین به شهرستان های استان ایجاد می شود و از نظر برنامه های زیرساختی و اکوسیستمی استان، پردیس های موضوع علم و فناوری است. یکی از اولویت های پارک است و در حال حاضر چهار پردیس علم و فناوری در حال ایجاد و راه اندازی است که یکی از این پردیس های مشترک امام با دانشگاه بین المللی خمینی (ره) است که تفاهم نامه آنها امضا شده و مراحل قانونی آن در حال تکمیل است. .

وی تصریح کرد: پردیس دوم پردیس مشترک دانشگاه آزاد قزوین است، با توجه به اینکه مرکز نوآوری سینتک و مرکز رشد دانشگاه آزاد قزوین ظرفیت زیرساختی خوبی دارند، این پردیس مشترک می تواند اکوسیستم خوبی را در استان توسعه دهد.

احمدی با اشاره به راه اندازی پردیس های ویژه در استان افزود: با توجه به پیشتازی استان قزوین در حوزه کشاورزی، راه اندازی این پردیس با مشارکت موسسه کشاورزی و مرکز تحقیقات استان در دستور کار قرار گرفته و ممکن است فرصت بسیار خوبی را فراهم کند. . جهت آگاهی از بنیادهای کشاورزی استان.

این مسئول اضافه کرد: پردیس چهارم پردیس سلامت استان است که با همکاری دانشگاه علوم پزشکی کوازوین در حال ایجاد است و دانشگاه علوم پزشکی تصمیم گرفت بحث هم افزایی را مطرح کند و ساختمان را بسازد. در دستور کار امسال پردیس سلامت است.

خانه خلاق دانش آموزی در قزوین راه اندازی می شود

احمدی از راه اندازی خانه خلاق دانش آموزی در قزوین خبر داد و گفت: با توجه به اینکه باید به دوره پیش از دانش آموزی توجه کنیم، دوران مدرسه می تواند دوران طلایی برای خلاقیت و رشد دانش آموزان باشد، بنابراین مرکز رشد و خانه خلاقیت دانش آموزی ما با آموزش در استان ایجاد کرده اند و به زودی اولین خانه خلاق استان راه اندازی می شود.

وی گفت: همچنین در رابطه با کشاورزی تفاهم نامه مرکز نوآوری کشاورزی دانش آموزی استان در دستور کار قرار دارد که هدف از آن ایجاد دانش هنرستان های کشاورزی در استان و نقش این مرکز نوآوری در ایجاد نوعی کشاورزی آموزشی و عملیاتی برای دانش آموزان.

این مسئول اضافه کرد: اگر بخواهیم پارک های علم و فناوری را یکپارچه کنیم، در درجه اول باید تسهیل فناوری را در اولویت قرار دهیم تا واحدهای فناور در پارک ها ایجاد و از پارک ها به صنایع استان منتقل شوند. که می تواند دانش و فناوری را برای پیشبرد صنعت استان به ارمغان بیاورد.

وی در پایان به نمایش دانش تولیدی برنامه جهاد و تنا دانشگاه قزوین اشاره کرد و گفت: از تلاش جهاد دانشگاهی در اجرای نمایش دانش تولیدی تشکر می کنیم. این سازمان با دغدغه در حوزه دانش بنیان و همچنین تحقق شعار سال این نمایشگاه را برگزار کرد، اما از آنجایی که نمایشگاه موازی با برنامه ملی آن بود، نقش پارک علم و فناوری در نمایشگاه ضعیف بود.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا