استان ها

مرتضوی: از اولویت‌های مهم دولت چهاردهم تکافل اجتماعی است

در حاشیه جلسه هیئت دولت؛

مرتضوی: از اولویت‌های مهم دولت چهاردهم تکافل اجتماعی است

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: یکی از اولویت‌های مهم دولت چهاردهم موضوع تکافل اجتماعی است، بحث تکافل اجتماعی را در چند حوزه می‌توان تعریف کرد که اولین سفره و معیشت مردم است.

به گزارش خبرنگار سیاست خبرگزاری علم و فناوری آنا؛ سید صولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیئت دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به نظر می‌رسد یکی از اولویت‌های مهم دولت چهاردهم موضوع تکافل اجتماعی است، بحث تکافل اجتماعی را در چند حوزه می‌توان تعریف کرد که اولین سفره و معیشت مردم است.

وی افزود: سفره و معیشت مردم را باید هم با کاهش نرخ تورم و هم با متناسب‌سازی حقوق و مزایا و از سوی کمک‌های معیشتی پیش‌بینی کرد.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: یکی از طرح‌هایی که در دولت سیزدهم شروع شد و خوشبختانه نتایج بسیار ثمربخشی هم به‌دنبال داشت بحث کالابگ الکترونیکی بود که علاوه بر اینکه بر تورم افزوده نشد به شکلی هم توانست تعادلی در سفره دهک‌های پایین ایجاد کند.

مرتضی عنوان کرد: موضوع دیگر نیاز‌های مردم بحث مسکن است که حتما باید به آن توجه شود و بحث مهم و مورد نظر همه این مباحث که به سفره، معیشت، مسکن و ازدواج کمک می‌کند موضوع اشتغال است.

وی خاطرنشان کرد: اشتغال یکی از محرک‌های بزرگ اقتصادی است که می‌تواند بسیاری از مشکلات جامعه را برطرف کند و حتما باید به اشتغال آحاد مختلف مردم به‌خصوص فارغ‌التحصیلان توجه کرد.

دکمه بازگشت به بالا