عمومیمطالب برتر

مزایای استفاده از سقف متحرک

سقف های متحرک با تکیه بر تکنولوژی روز، امروزه در غالب رستوران ها و هتل های کشور هایی نظیر آلمان، فرانسه، ترکیه و.. مورد استفاده قرار میگیرد. این سقف ها ریموتی است و براحتی باز و بسته می شود.همچنین آب حاصل از باران و برف در آبراه های تعبیه شده حرکت کرده و به ناودان های مورد نظر می پیوندد.

۱-این سیستم ها به شکلی طراحی شده اند که در شرایط آب و هوایی مختلف مانند باران،برف،باد وتابش آفتاب مقاوم باشند.

۲-هم چنین امکان تعبیه چراغ در زیرسقف به منظور روشنایی محیط در شب در این سیستم ها وجود دارد.

۳-دوام و طول عمر بالا

معایب سقف های متحرک :

۱-هزینه های بالای اجرا

۲-محدودیت ابعاد دهنه ی سازه ای آن نهایتا عرض  ۳متر و طول ۶ متر می باشد.

اجزای اصلی تشکیل دهنده ی سیستم سقف متحرک :

۱-سازه تمام آلومینیوم

۲-پوسته سقف متحرک تا شونده

۳-موتور

۴-یراق آلات حرکتی (ریل)

کاربرد سقف متحرک :

1-سقف متحرک اتوماتیک یک سازه ی آلومینیومی می باشد که در فضاهای بسیاری مثل رستوران و کافی شاپ ها، روف گاردن، استخر، پاسیو و… امکان استفاده از آن میسر می باشد.

2-گاهی اوقات سقف های متحرک جهت ایجاد فضاهای جدید در منازل مسکونی به منظور ایجاد مکانی دنج و رفع خستگی و دورهمی های صمیمی و گرم در خدمت اهالی خانواده قرار می گیرد. سقف متحرک اتوماتیک این امکان را به صاحبان کسب و کار می دهد تا فضای بیشتری جهت ارائه خدمات به مشتریان خود داشته باشند.سقف برقی همچنین می توان در ادارات برای ایجاد فضای  جهت برگزاری جلسات خاص و پذیرایی از افراد و مهمان های ویژه استفاده نمود.

3-در برخی موارد جهت پوشش استخر و جهت محیا نمودن استخر برای استفاده ۴ فصل از آن ایجاد می گردد.پارچه های با کیفیت و طرح های متفاوت می تواند باعث روشن تر و متفاوت جلوه دادن محیط داخلی سقف گردد. دور تا دور سقف متحرک به وسیله شیشه های متحرک می تواند پوشیده شود سیستم تخلیه آب یکپارچه سقف متحرک پارچه ای هرگونه بارش جوی را از سیستم خارج می کند ضمن اینکه خود پارچه نیز ضد آب می باشد.

4-سقف های متحرک و یا سقف متحرک از جدیدترین و بروزترین نوع پوشش‌های متحرک می باشد، این نوع سقف ها دارای سازه آلومینیومی و بوسیله پارچه هایی از جنس PVC پوشانیده شده اند. .

وجه تمایز سازه سقف متحرک با سایبان برقی در اندازه و ابعاد آن می باشد.به عنوان مثال ماکزیمم طول سایبان برقی ۶ متر و ماکزیمم پیش آمدگی سایبان ۳ متر می باشد که این امر در سازه سقف متحرک با محدودیت کمتری مواجه است به این ترتیب بهترین راهکار جهت پوشاندن فضای بزرگی که در اختیار می باشد مجهز کردن فضا به سیستم سقف متحرک است.

سقف های متحرک و یا سقف متحرک از جدیدترین و بروزترین نوع پوشش‌های متحرک می باشد، این نوع سقف ها دارای سازه آلومینیومی و بوسیله پارچه هایی از جنس پوشانیده شده اند.

در سقف متحرک آلومینیومی به جای استفاده از پارچه به عنوان پوشش سقف، از لوور آلومینیومی استفاده می‌شود که نسبت به سقف متحرک پارچه ای عایق بهتری است و تحمل برف بیشتری را دارد. معایب سقف های متحرک آلومینیومی ابعاد دهنه کمتر و قیمت بالاتر آن می  باشد.

تمامی سقف های متحرک آلومینیومی پوشش رنگ الکترواستاتیک دارد.

اجرای سقف های متحرک با استراکچر فلزی و پوشش ورق پلی کربنات یا نورگیر حبابی انجام می شود. پوشش نورگیر حبابی نیاز به جابجائی سقف به صورت یکجا می باشد.

سقف متحرک اتوماتیک یا برقی دارای انواع پارچه ای، آلومینیومی، شیشه ای، پلی کربنات و سایبان های برقی می باشدو از اجزایی نظیر یک سازه، پوشش اصلی سقف و یک موتور تشکیل شده است.

سقف متحرک ارزان | سقف متحرک تراس

انواع سقف های متحرک از نظر متریال مصرفی :

۱-سقف متحرک پارچه ای :

کاربری : رستوران،هتل، حیاط تجاری، تراس ها، حیاط خلوت مسکونی، فضای سرباز خارجی

پوشش سقف: غشاء پارچه ای، مقاوم در برابر رطوبت و حرارت، دارای ۵ سال گارانتی، ۱۵ سال عمر مفید

سازه: آلومینیومی،سبکی سازه نسبت به آهن،  آنادایز شده و رنگ سازه به شیوه الکتروستاتیکی، مقاومت رنگ سازه در مقابل ریختن و ضربه پذیری

موتور سازه: موتور، محافظت شده در یک باکس آب بند و هوابند

 

۲-سقف متحرک شیشه ای

کاربری: رستوران ها و یا ساختمان های تجاری، استفاده از سیستم ها در فضاهای مسکونی و در طبقات فوقانی ساختمان بدلیل تحمیل وزن سازه ای بالا به ساختمان ، توصیه نمی شود.

پوشش سقف : تایل های شیشه ای سکوریت، در قابهایی با ابعاد مشخص بصورت سلولی

سازه: آلومینیوم، سبک، انادایز شده و رنگ الکتروستاتیکی

موتور

نکته : استفاده از این سازه در ابعاد کوچک، ایجاد اختشاش بصری در دید به آسمان می کند.

۳-سقف متحرک آلومینیومی ،

کاربری : پوشاننده فضاهای باز رستوران ها، هتل ها، تجاری و  حیاط های منازل

پوشش سقف : ورق های آلومینیوم، امکان حرکت محوری و تنظیم میزان نور ورودی به فضا از سقف

سازه آلومینیوم: مطابق با آنچه در مورد سقف متحرک پارچه ای ذکر شد

موتور

۴-سقف متحرک پلی کربنات

کاربری: غالبا در پوشش استخر

.پوشش سقف : ورق های پلی کربنات، مقاوم در برابر خوردگی و پوسیدگی حاصل از رطوبت و نور مستقیم خورشید

سازه: استفاده از سازه آلومینیومی، انادایز شده و رنگ الکتروستاتیکی، ریل های تعبیه شده در کف و چرخ های روان پلی آمیدیمزایا:

  1. انعطاف‌پذیری: سقف متحرک قابل تنظیم و تغییر است، به این معنی که می‌توان آن را باز یا بسته کرد و بر اساس نیاز مکان را تغییر داد.
  2. نورپذیری: با باز شدن سقف متحرک، نور طبیعی بیشتری وارد محیط در می‌آید، این امر می‌تواند فضای داخلی را روشن‌تر و طبیعی‌تر کند.
  3. تهویه مناسب: سقف متحرک می‌تواند در تهویه مناسب فضا نقش مهمی ایفا کند. باز شدن سقف متحرک می‌تواند هوای تازه و تهویه مناسب را به داخل فضا بیاورد.
  4. زیبایی و طراحی: سقف متحرک می‌تواند به طراحی و زیبایی محیط کمک کند و امکانات خلاقانه برای استفاده از سقف فراهم کند. این نوع سقف می‌تواند جلوه و ظاهری منحصر به فرد به محیط ببخشد.

معایب:

  1. قیمت: نصب و راه‌اندازی سقف متحرک هزینه‌بر و پرمخاطب است. هزینه احتمالی نگهداری و تعمیرات نیز باید در نظر گرفته شود.
  2. نیاز به فضای خالی: برای نصب سقف متحرک، فضای کافی در سقف مورد نیاز است. این به معنای این است که در برخی مکان‌ها که فضای خالی محدودی دارند، اجرای سقف متحرک ممکن نیست.
  3. پایداری سازه: سازه‌ای که سقف متحرک در آن نصب می‌شود، باید پایداری کافی داشته باشد تا وزن سقف را تحمل کند و از مشکلاتی مانند ارتعاشات و تکانه‌های زیاد جلوگیری کند.
  4. نیاز به تعمیر و نگهداری: سقف متحرک ممکن است به علت استفاده مکرر و مستمر، نیاز به تعمیر و نگهداری داشته باشد. این شامل تعویض قطعات، تعمیر موتورها و مکانیزم‌ها و سرویس‌دهی منظم می‌شود.
  5. محدودیت‌های طراحی: طراحی سقف متحرک ممکن است برخی محدودیت‌ها را در انتخاب مواد و استفاده از الگوها و طرح‌های مختلف اعمال کند.
  6. مشکلات عملکردی: سقف متحرک ممکن است با مشکلاتی مانند سر و صدا، خرابی سیستم مکانیکی، نقص در عملکرد الکتریکی و … روبه‌رو شود.

مزایا و معایب سقف متحرک– سایه گستر آسیا هم اکنون با بیش از 30 سال سابقه درخشان در طراحی و تولید انواع سقف جمع شونده  – پوشش استخر – سایبان استخر – دیوار شیشه ایی – چادر کششی – سایبان اتومات – پرده هوا – سیستم اکسس کنترل  و انواع راه بند اتومات فعالیت دارد در این مطلب به موضوعات متنوع مزایای سقف متحرک پارچه ای- مزایا معایب و کاربرد سقف متحرک- سقف متحرک و مزایا آن – سقف متحرک چیست – سقف متحرک خواهیم پرداخت . ضمنا ما کلیه محصولات خود را از جمله انواع سقف متحرک را باضمانت و خدمات پس از فروش و 100% تضمین شده در اختیار خریداران و مشتریان عزیز قرار می دهیم و همچنین آماده همکاری با نهادها و ارگان های دولتی خصوصی و نیمه خصوصی دانشگاه ها کارخانجات هتل ها باغ تالارها باغ ویلا ها و … می باشیم.

مزایا و معایب سقف متحرک– مجموعه عظیم همچنین افتخار خود می داند که در ارائه و فروش انواع سقف متحرک در خدمت شما بزرگواران باشد لطفا جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد مزایای سقف متحرک پارچه ای- مزایا معایب و کاربرد سقف متحرک- سقف متحرک و مزایا آن – سقف متحرک چیست – سقف متحرک با ما همراه باشید . ما در مجموعه بزرگ سایه گستر آسیا با بیش از 30 سال سابقه درخشان کلیه تولیدات خود را در بازارهای داخلی و خارجی با بهترین متریال برای مشتریان خود تدارک دیده ایم بنابراین شما هموطنان عزیز می توانید با خیال آسوده و بدون دغدغه هر نوع از سقف متحرک را در مجموعه سایه گستر آسیا بررسی و انتخاب نمایید و ما نیز به شما خریداران محترم تضمین پایین ترین قیمت موجود در بازار را خواهیم داد.

 مزایای سقف متحرک چیست؟

1-خروج آب باران و یا برف :سقف های متحرک دارای یک سیستم آبگیر از درون برای تخلیه آب است که باعث می شود تا افراد در زیر این سقف ها به راحتی از فضای بیرون لذت ببرند و باران یا برف مزاحم دید آنها برای لذت بردن از منظره نشود .

2_ سقف های متحرک عایق سرما و گرما بوده و در صرفه جویی انرژی نقش بسزایی خواهد داشت.

3_ یکی دیگر از مزایای سقف های متحرک جلوه ی زیبایی است که به فضا و مکان شما می دهد و ترکیب جالبی برای معماری فضا می باشد .

4_ نور پردازی زیبا در شب: سقف های متحرک این امکان را دارد که در زیر سقف ها نور پردازی هایی انجام شود و یک مکان دنج آن هم در شب را به وجود آورد تا افراد به خوبی از آن استفاده کنند .

5_ مزایا و معایب سقف متحرک–  برای غلبه بر تابستان های داغ در شهرهای گرم می تواند به شدت آزاردهنده باشد، در زیر سقف متحرک به علت هوابند بودن می توان سیستم تهویه و سرمایش را نصب نمود و برای ساکنین و مشتریان را حتی در گرم ترین روزهای سال براحتی و بدون صرف هزینه و انرژی زیاد محیطی خنک فراهم نمود .

6_ ایجاد یک محیط بی نظیر به راحتی با قابلیت کنترل آب و هوا با یک سقف متحرک باعث گسترش مناطق زندگی در محیط داخلی یک ساختمان و افزایش زیربنای تجاری در کافه و رستوران می شود.

7_ سقف های متحرک با یک کلیک ریموت باز و بسته می شوند و دیگر زحمت زیادی برای شما نخواهند داشت.

8_ با نصب سقف متحرک در  فضای زندگی خود ، ارزش افزوده به خانه و ملک خود اضافه کنید.

9- سقف متحرک می تواند جذابیت خانه را افزایش دهد و یک ساختمان معمولی را در رده ساختمان های لاکچری قرار دهد.

10_ در فصول سرد و یا گرم سال با بستن سقف استخر می توان از یک فضای دلپذیر بدور از گرما و سرمای محیط بیرون استفاده نمود و در هنگامی که نیاز به آفتابگیری و هوای باز است سقف را باز نمود.

11- مزایا و معایب سقف متحرک– وجود یک سقف متحرک بر روی استخر مانع از ریختن فضولات و برگ درختان به درون آب استخر ، کثیف شدن آن ، تغیرات دمایی آب در اثر تابش خورشید ، تبخیر آب و کاهش هزینه های نگهداری می گردد.

معایب سقف های متحرک  :

۱-هزینه های بالای اجرا

۲-مثلا معایبی که سقف متحرک شیشه ای دارد کدر شدن شیشه به مرور زمان دراثر گرد و غبار و عوامل بیرونی خواهد بود.

کاربرد سقف متحرک :

سقف متحرک شیشه ای نیز در رستوران ها و یا ساختمان های تجاری مورد استفاده قرار میگیرد اما استفاده از این نوع سیستم ها در فضاهای مسکونی و در طبقات فوقانی ساختمان بدلیل تحمیل وزن سازه ای بالا به ساختمان ، توصیه نمی شود.

کاربرد سقف متحرک آلومینیومی در پوشاننده فضاهای باز رستوران ها، هتل ها، تجاری و  حیاط های منازل می باشد و کاربرد سقف متحرک در هنگام ساختن خانه ، فضای زیادی را برای بیرون از منزل می گذارید.اما آیا این فضا برای شما مفید است؟در صورتی که می خواهید فضای بیرونی خود را برای مقاصد مختلف قابل استفاده کنید ، د.سقف های متحرک یک روش عالی برای به حداکثر رساندن استفاده از مناطق خارج از منزل در هر شرایط جوی یا آب و هوا می باشند.سقف متحرک باعث محافظت از مناطق خارج از منازل می شود و به صاحبان خانه ، رستوران یا مشاغل اجازه می دهد تا تمام سال را بدون نگرانی از وضعیت هوا در فضای بیرون از منزل لذت ببرند.علاوه بر موارد ذکر شده ، این سیستم های سایه بان در فضای باز ، مزایای دیگری نیز ارائه می دهند که در ادامه در مورد آن صحبت می کنیم.

خوب ، به عبارت ساده ، می توان گفت كه سقف جمع شونده یا متحرک نوعی سقف است كه بدون هیچ نوع زحمتی قابل جمع یا باز شدن است.با توجه به نیاز خود می توانید این سقف ها را گسترش داده و یا جمع کنید.روند نصب سقف متحرک واقعا ساده و سریع است.پس از نصب ، می توانید از منطقه خارج از منزل خود برای اهداف مختلف استفاده کنید.

همه ما در طول روزهای تابستان به خصوص در ساعات صبح و عصر به دنبال کمی آسایش هستیم.اگر فضای بیرون از خانه شما به اندازه کافی بزرگ است ، می توانید از سقف متحرک استفاده کنید تا منطقه مورد نظر به یک مکان راحت تبدیل شود که در آن ، شما و اعضای خانواده تان می توانید در روزهای گرم تابستان از سایه خنک لذت ببرید.پارچه های به کار رفته در سقف های جمع شونده کاملاً ضخیم هستند و از این رو قادر به محافظت از شما در برابر اشعه ماوراء بنفش مضر هستند.شما می توانید با توجه به نیاز خود سقف را جمع کنید.

1.محافظت در برابر باران

سقف های جمع شونده ضد آب هستند و از این جهت به کاربران اجازه می دهند تا حتی در بارندگی های شدید نیز بدون ایجاد هیچ مشکلی از فضای بیرون از خانه لذت ببرند.

2.از محو شدن وسایل در فضای باز و بیرون از منزل محافظت می کند

استفاده از سیستم  در فضای باز تضمین می کند که تمام مبلمان در فضای باز در برابر محو شدن و خراب شدن محافظت می شوند.با نصب سایبان های متحرک روی پنجره های خانه ها از تابش نور خورشید از طریق پنجره ها به داخل خانه جلوگیری کرده و به دنبال آن مشکلات رنگ پریدگی مبلمان و فرش داخل خانه را محدود کنید.

3.مناطق زندگی خود را گسترش می دهد

با استفاده از یک سقف متحرک ، میتوان یک فضای بیرون از منزل راحت و کنترل شده در برابر شرایط مختلف آب و هوایی ایجاد کرد و مناطق مسکونی داخلی را گسترش داد.و

4.عایق عالی گرما و سرما

هنگامی که یک اتاق بیش از حد از نور خورشید دریافت می کند ، در داخل آن بسیار ناراحت کننده گرم می شود. در نتیجه ، تهویه هوا برای خنک نگه داشتن اتاق مجبور است واقعاً سخت کار کند و این منجر به بیشتر شدن قبض های برق شما میشود.از این مسئله می توان با استفاده از سقف متحرک جلوگیری کرد.سایبان متحرک ، نور خورشید را از افتادن روی آن اتاق خاص دور نگه می دارد.علاوه بر این ، پارچه نیز به عنوان عایق عمل می کند.حال این امر ثابت می کند که در روزهای زمستان نیز مفید است ، زیرا باعث کاهش سرعت انتقال گرما از فضای زندگی شما به فضای بیرون می شود.    

 

دکمه بازگشت به بالا