استفاده از تلفن اینترنتی چگونه کسب و کار شما را زیر و رو خواهد کرد؟
قبل از شروع، باید گفت که تلفن اینترنتی با عنوان های ویپ یا VoIP (پروتکل صوتی از طریق اینترنت)، ویپ میزبان، ویپ کسب و کار، PBX ابری و اصطلاحات متنوع دیگر با معنای مشابه نیز شناخته می شود. این عبارت در واقع به معنای انتقال صوت بر مبنای اینترنت به جای انتقال از طریق سیم های مسی مخابراتی است. ارائه بهترین خدمات به مشتریان، به صورتی که منافع کسب و کار نیز به خوبی حفظ شوند، همواره دغدغه کارفرمایان و مدیران بوده است.
تلفن اینترنتی می تواند به راحتی این چالش را برای مجموعه های مختلف برطرف کند و به بهترین شکل پاسخگوی این دغدغه مدیران باشد. در ادامه، مهم ترین مزایایی که تلفن اینترنتی برای فضای تجاری شما به همراه خواهد داشت را بررسی می کنیم.
1- تلفن اینترنتی هزینه های مجموعه شما را کاهش می دهد
صرفه جویی در هزینه یکی از مزایای تلفن اینترنتی است که در واقع هر کسب و کاری می تواند قدردان آن باشد. فقط می توانید بسیاری از خطوط تلفن و هزینه ها را به سرعت جمع کنید، به خصوص اگر تجارت شما به شکلی باشد که همواره نیازمند برقراری ارتباطات تلفنی باشید. با تغییر داده های ارتباطی به بسته های داده و ارسال از طریق شبکه IP، مسئله استفاده از یک خط تلفن تنها توسط دو تماس گیرنده حل شده است و افراد زیادی به صورت همزمان می توانند با یک خط تلفن ارتباط برقرار کرده و هرکدام به بخش های مربوطه منتقل شده و همزمان پاسخ سوالشان را دریافت کنند.
به علاوه، در خطوط تلفن سنتی معمولاً برای هر دقیقه از زمان مکالمه هزینه مصرف می شود، در حالی که با تلفن اینترنتی هزینه ها بصورت ماهانه خواهد بود. در واقع، بسیاری از تماس های شما بسیار ارزان و یا حتی رایگان خواهد بود.
2- با تلفن اینترنتی برقراری کنفرانس های تلفنی ساده تر خواهند شد
بدون نیاز به خطوط تلفن اختصاصی، کنفرانس به میزان قابل توجهی ساده می شود. سیستم های تلفنی سنتی امکان کنفرانس را فراهم می کنند، اما در پایان هر بار که نیاز به کنفرانس دارید، هزینه یک سرویس اضافی را پرداخت می کنید و چندین تماس گیرنده را میزبانی می کنید. با یک شبکه داده همگرا در تلفن اینترنتی، این ویژگی ها معمولاً بومی هستند و هزینه آن در قیمت پایین تر سرویس VoIP که قبلاً برای آن پرداخت کرده اید، در نظر گرفته شده است.
ویپ همچنین کنفرانس ویدیویی را بسیار ساده تر می کند. در واقع، شما می توانید قالب های مختلف رسانه ای (تصاویر، ویدئو، متن) را در طول تماس تلفنی یا تصویری منتقل کنید تا توانایی شما در انجام سخنرانی ها یا حل مسائل را به طرز چشمگیری بهبود بخشد.
3- از طریق تلفن اینترنتی، دسترسی جهانی خواهید داشت
بسیاری از کارفرمایان مزایای کار پرسنل خود را از خانه در ازای فضاهای اداری کوچکتر، کاهش هزینه های خدمات و غیره کشف می کنند. یکی دیگر از مزایای تلفن اینترنتی یا ویپ برای این دسته از کارفرمایان این است که به کارمندان آنها اجازه می دهد از راه دور از طریق تلفن ارتباط برقرار کنند. سیستم ویپ به کارمندان اجازه می دهد تا از طریق اینترانت از خدمات صوتی، نمابر و سایر داده های دفتر کار، از راه دور استفاده کنند.
این فناوری بسیار قابل حمل شده است و به کاربران امکان می دهد از دفاتر داخلی و خارج از کشور ارتباط برقرار کنند. علاوه بر این، حتی در صورت تغییر مکان کارمندان نیز استفاده از شماره تلفن ثابت مخابراتی قبلی امکان پذیر خواهد بود.
4- اداره کسب و کار به صورت متحرک با تلفن اینترنتی!
در حالی که دورکاری یک مزیت کلی ویپ است، یکی از مزایای دیگری که کمتر به آن اشاره شده است، متحرک بودن کل سرویس است. در صورتی که سیستم های تلفنی سنتی به یک شماره اختصاص داده می شوند و انتقال این شماره ها ممکن است پیچیده باشد، تلفن اینترنتی امکانات متفاوتی را برای شما فراهم خواهد کرد. اگر به هر دلیلی نیاز به تغییر مکان داشته باشید، سیستم ویپ شما به راحتی قابل انتقال است.
5- استفاده بهتر از پهنای باند
از مزایای ناشناخته تلفن اینترنتی، می توان به استفاده کارآمدتر از پهنای باند موجود اشاره کرد. از آنجا که تقریباً نیمی از مکالمات صوتی از سکوت تشکیل شده است، این بستر جای خالی این اطلاعات را با داده های سایر مصرف کنندگان پهنای باند برای استفاده بهتر از منابع شما پر می کند.
6- تنوع ویژگی ها و قابلیت ها
بسیاری از مشاغل کاملاً از کلیه مزایا و ویژگی های اضافی موجود در سرویس VoIP آگاهی ندارند. سیستم های تلفن اینترنتی به شما امکان می دهد طیف گسترده ای از دستگاه ها را به هم متصل کنید تا بهره وری کسب و کار شما بالا باشد. این خدمات معمولاً شامل ویژگی هایی مانند شناسه تماس گیرنده، شماره های مجازی، لیست تماس ها، پست صوتی و غیره است، اما همه این ویژگی ها می توانند به روش های پیچیده تری برای افزایش بهره وری عملیاتی استفاده شوند.
به عنوان مثال، پست های صوتی و پیام ها می توانند با یک کلیک به چندین همکار ارسال شوند و رونویسی پیام صوتی به متن را می توان مستقیماً به صندوق ورودی شما ارسال کرد تا در حین تماس بررسی شوند. بسیاری از ویژگی ها در بسته های مختلف ارائه دهنده گنجانده شده است و به دلیل انعطاف پذیر بودن سرویس، می توان خدمات تلفن اینترنتی سفارشی را بر اساس نیازهای منحصر به فرد تجارت شما طراحی کرد.
7- قابلیت تلفن اینترنتی در ارسال نمابر از طریق IP
اکثر ارائه دهندگان Fax over IP را به عنوان بخشی از خدمات خود در نظر می گیرند. اما نمابر از طریق IP هزینه های بالای فکس از راه دور را از بین می برد و همچنین سازگاری بین دستگاه ها و قابلیت اطمینان سرویس را بهبود می بخشد. اطلاعات فکس از طریق بسته های داده ای که به طور چشمگیری کارایی را بهبود می بخشد، منتقل می شود. در حقیقت، سیستم ویپ برای ارسال یا دریافت نمابر حتی به دستگاه فکس نیز نیاز ندارد.
8- می توانید تلفن اینترنتی را به آسانی با سایر سیستم های تجاری خود ادغام کنید
کسب و کار شما به احتمال زیاد از سیستم ها و فن آوری های مختلف دیگری برای افزایش کارایی عملیاتی استفاده می کند. تلفن اینترنتی به راحتی با طیف گسترده ای از سیستم های تجاری موجود ادغام می شود. این بدان معناست که شما بدون نیاز به اصلاح برنامه های موجود، به تمام مزایای ویپ پی خواهید برد. به عنوان مثال، تماس های خروجی را می توان از طریق Outlook یا سایر سیستم های ایمیل برقرار کرد و حتی می توان سوابق مشتری را در هنگام تماس ورودی با مشتری مذکور مشاهده کرد.
سخت افزارها و نرم افزارهای مربوط به تلفن اینترنتی مقرون به صرفه هستند
یکی دیگر از امکانات تلفن اینترنتی هزینه های محدود مرتبط با سخت افزار و نرم افزار مورد نیاز برای کار با سیستم است. ارائه دهندگان کیفیت اطمینان می دهند که مشتریانشان همیشه به روزترین نرم افزار را دارند و جدیدترین سخت افزارها را ارائه می دهند. این باعث می شود مشاغل دیگر نیازی به خرید تلفن اینترنتی و زیرساخت های خود نداشته باشند که این امر می تواند موجب صرفه جویی در هزینه های اضافی شود.
چرا باید خط تلفن اینترنتی بخریم؟
اگر کسبوکار کوچک و نوپایی دارید یا حتی اگر مجموعه شما گسترده است میتوانید از تلفن اینترنتی استفاده کنید. فرقی نمیکند که کسبوکار شما چه شرایطی دارد، تنها اگر به دنبال ارتقا و پیشرفت مجموعه خود هستید، خرید خط تلفن اینترنتی بهترین گزینه برای ادامه فعالیت شماست تا با کمترین دغدغه بالاترین کیفیت را تجربه کنید.
تجربه ثابت کرده است هر کسبوکاری که بتواند خودش را زودتر با تکنولوژی وفق دهد به دلیل داشتن روحیه خلاق و آیندهنگری از بقیه جلوتر است. اگر تصمیم به داشتن یک خط تلفن اینترنتی گرفتهاید، میتوانید روی مرکز تلفن ابری نواتل حساب کنید. نواتل یک سرویس مرکز تلفن ابری هوشمند با قابلیتهای انحصاری است که میتواند خدماتی بیشتر از نیازمندیهای شما در زمینه ارتباطات تلفنی ارائه کند.