عمومیمطالب برتر

مزایا و معایب دنا پلاس توربو اتوماتیک

معایب دنا پلاس توربو

معایب دنا پلاس توربو از موتور با استهلاک بالا گرفته تا مواردی در طراحی و کابین را شامل می‌شود که در ادامه همه را توضیح داده‌ایم.

  1. استهلاک بالای پیشرانه توربو با گذر زمان

با وجود آن که در دهه‌های گذشته اکثر خودروهای پرفروش بازار کشور همگی با موتور تنفس طبیعی تولید شده‌اند اما ایران خودرو طی دهه ۹۰ تصمیم گرفت موتور EF7 را به سیستم مکش توربوشارژ مجهز کند. هدف از آن افزایش توان خروجی و در نتیجه بهبود توان حرکتی خودروها از جمله سورن توربو و دنا پلاس توربوشارژ بود.

اما پیشرانه‌های توربوشارژ نسبت به موتورهای تنفس طبیعی در طول زمان استهلاک بیشتری از خود نشان می‌دهند و معمولا زودتر دچار خرابی می‌شوند.

به‌ویژه که سطح کیفی بنزین و روغن مورد استفاده در این موتورها باید دقیقا مطابق استانداردهای شرکت سازنده باشد تا موتور طول عمر مفید خود را حفظ کند.

از آنجا که کیفیت بنزین در کشور ما سازگاری زیادی با سوخت استاندارد مورد استفاده در موتورهای توربوشارژ ندارد، معمولا پیشرانه خودروهایی مثل دنا پلاس توربو خیلی زود دچار ناک می‌شوپد. این ناک زدن می‌تواند طی مدت‌های کمتر از حد انتظار موتور را به حد فرسودگی و آسیب‌های جدی برساند.

مواردی مثل شکستن رینگ و پیستون، یاتاقان زدن، شاتون زدن و …، از جمله جدیدترین آسیب‌های ناشی از ناک بیش از حد موتور خودرو است.

بنابراین اولین عیب دنا پلاس توربو را می‌توان همین پیشرانه پرخوران آن دانست که استهلاک نسبتا بیشتری در مقایسه با نمونه تنفس طبیعی داشته و معمولا طی مدت کوتاه‌تری دچار عیب می‌شود.

همچنین دمای آن به دلیل وجود سیستم توربوشارژ و تفاوت در ضریب تراکم سیلندر، به‌ویژه در سطح شهر و مسیرهای پرترافیک بیش از حد بالا می‌رود که این مورد نیز می‌تواند بر طول عمر قطعات فنی موتور تاثیر منفی بگذارد.

آپشن های دنا پلاس توربو اتوماتیک 1402 | سیستم صوتی دنا پلاس توربو اتوماتیک

معایب و مزایای دنا پلاس توربو اتوماتیک

شرکت ایران خودرو با مشاهده استقبال و محبوبیت از این خودرو  نسخه جدیدی از آن را تحت عنوان دنا پلاس روانه بازار کرد طراحی و امکانات جدید این خودرو افراد زیادی را به خود جلب کرده  و طبیعی است که بسیاری از افرادی که قصد خرید اقساطی دنا پلاس توربو این خودرو را دارند  در حال بررسی ایرادات دنا پلاس توربو اتوماتیک باشند.

 به همین دلیل در این مقاله قصد داریم به مهم ترین معایب و مزایای دنا پلاس توربو اتوماتیک بپردازیم و نظرات در مورد دنا پلاس توربو اتوماتیک را با شما به اشتراک بگذاریم پس تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید:

بررسی دنا پلاس توربو اتوماتیک

شرکت ایران خودرو در سال ۱۳۹۳ خودرو دنا را روانه بازار کرد و بعد از آن به دنبال استقبال حداکثری افراد خودرو دنا پلاس را با طراحی جذاب تر و همچنین امکانات بیشتر در سال ۱۳۹۶ وارد بازار کرد بعد از آن با افزودن موتور توربوشارژر دو نوع خودروی دنده ای و اتوماتیک دنا توربو را وارد بازار نمود؛ به طوری که در بررسی دنا پلاس توربو اتوماتیک ۱۴۰۱ می توان به وجود گیربکس ۶ سرعته اتومات پی برد. این گیربکس نیرویی معادل ۱۵۰ اسب بخار را به ۴ چرخ خودرو وارد می نماید و در واقع این خودرو یکی از کامل ترین خودروهای  توسعه یافته از روی پلتفرم پژو ۴۰۵ است که با طیف گسترده ای از استقبال مواجه شده است.  از دیگر مشخصات دنا پلاس توربو اتوماتیک ۱۴۰۱می توان به فریم اتاق و صندوق عقب آن اشاره کرد که تا حد زیادی مشابه محصولات ایران خودرو و اجداد مشتق شده خود می باشد و تنها تفاوت آن در فضای داخلی محدودتر آن است که به دلیل افزایش حجم داشبوردها و ضخامت بیشتر سقف است (که برای تعبیه سانروف خودرو مورد نیاز بوده است) فضای داخل  این خودرو و همچنین صندوق عقب ان  به طور متوسط برای یک خانواده چهار نفره بسیار مناسب است.

دکمه بازگشت به بالا