عمومیمطالب برتر

مشخصات ساندویچ پانل سقفی

سقف ساختمان را از بارندگی و تغییرات دما محافظت می کند، بر سبک و طراحی ساختمان تأثیر می گذارد و ایده صاحبان آن را شکل می‌دهد. سقف روز به روز در بین توسعه دهندگان و مهندسان ساخت و ساز محبوب می‌شود. پانل ساندویچی سقفی از جمله مصالحی است که تمام معیارهای کیفیت و زیبایی را در انواع سازه‌ها برآورده می‌کند. این محصول ویژگی‌های خاص خود را دارد، جوانب مثبت و منفی و نحوه نصب و اجرای آن را از طریق آشنایی با قوانین کار، می‌توانید به راحتی سقفی کاربردی و زیبا جمع کنید.

ساختار ساندویچ پانل سقفی

لایه رویی: در ساخت ساندویچ پانل‌های سقفی می‌توان از ورق آلومینیوم، ورق آلوزینک و ورق گالوانیزه استفاده کرد که در این بین از ورق فولادی گالوانیزه، پوشش داده شده با رنگ پلیمری، مقاوم در برابر مواد شیمیایی و تابش خورشید کاربرد بیشتری دارد. لایه بیرونی ساندویچ پانل سقفی به شکل موج دار و یا ذوزنقه‌ای ساخته می‌شود.
هسته درونی: فوم درونی پانل سقفی می‌تواند از فوم پلی استایرن، فوم پلی یورتان، پشم شیشه، پشم سنگ و XPS تولید شود. لازم به ذکر است با توجه به خواص فوم پلی اورتان و پلی استایرن از این دو نوع فوم استفاده بیشتری می‌شود.
لایه زیرین: لایه ورق زیرین ساندویچ پانل سقفی نیز می‌تواند از ورق گالوانیزه، آلومینیوم و آلوزینک ساخته شود.

مشخصات ساختاری ساندویچ پنل سقفی

ساندویچ پانل سقفی نسبت به ساندویچ پانل دیواری از گام‌های بلندتری برخوردار است و یکی از دلایلی که باعث شده تا طراحی ساندویچ پانل‌های سقفی بدین گونه باشد، مسئله درگیر بودن سقف با بارش‌های فصلی است.
ساختار این پانل‌های سقفی و شیب ملایمی که هنگام ایجاد می‌کنند، باعث هدایت آب به سمت پایین ساختمان و یا سوله می‌شود. در کنار ساندویچ پنل سقفی از متریال دیگری به نام فلاشینگ استفاده می‌شود که لبه‌ی پنل سقفی نصب شده و به عنوان آبرو دور تا دور ساختمان مورد استفاده قرار می‌گیرد.

مشخصات فنی ساندویچ پانل سقفی

  • طول: 200-1200 سانتی‌متر
  • ضخامت: 5-30 سانتی‌متر
  • عرض: 100 سانتی‌متر
  • چگالی: 40-50 کیلوگرم در مترمربع
  • حداقل عمر تخمین زده شده ساندویچ پانل سقفی ماموت نیز 50 سال است.

انواع ساندویچ پانل سقفی

پانل مونتاژ در محل: آن‌ها در بزرگ‌ترین ابعاد متفاوت هستند، بنابراین به صورت قطعات به جسم تحویل داده می شوند. مونتاژ در محل انجام می شود. کاست به تدریج با چسب، عایق، ضد آب و یک نوار فولادی خارجی پر می شود. در صورت تمایل مالک ملک، برخی از گزینه ها را می توان در محل نقاشی کرد.
تک پانل‌ها: محصولات همه کاره که در ساخت و سازهای مسکونی و صنعتی به همان اندازه کاربردی و موثر هستند. قسمت های زیرین باربر بوده و پس از چیدمان به عنوان سقف اتاق عمل می‌کنند. تک پانل ها به مدل های صلب و انعطاف پذیر تقسیم می شوند.
پانل‌های جرعه جرعه: آن‌ها تخته‌های یکپارچه هستند که از دو تخته رشته‌ای و پلی استایرن منبسط شده در بین آن‌ها تشکیل شده است. قطعات با چسباندن تحت فشار به هم متصل می‌شوند در نتیجه محصولاتی با استحکام بالا و خواص عایق حرارتی عالی با هزینه کم است. یک متر مربع سقف می‌تواند تا 5 تن را در خود جای دهد.

مزایای ساندویچ پانل سقفی

  • قابلیت جداسازی برای استفاده مجدد در دیگر سازه‌ها.
  • وزن کم، وزن پنل‌های سقفی حدود 40 کیلوگرم بر مترمربع است.
  • مقرون به صرفه، ساخت و ساز به وسیله پانل‌ها هزینه‌های ساخت و ساز، کاهش تعداد مواد و فعالیت‌هایی که ممکن است در طول عملیات استاندارد مورد نیاز باشد را، کاهش می‌دهد.
  • سطح بالای کیفیت، که شامل خواص ضد خوردگی، عایق صوتی خوب، عایق حرارتی، ایمنی در برابر آتش و همچنین عمر طولانی است.
  • ظاهر جذاب، با توجه به رال رنگی ساندویچ پانل سقفی می‌توان این مصالح را با رنگ مورد نظر و با سلیقه مشتریان تولید کرد.
  • نصب آسان، مواد در حین استفاده نیازی به مراقبت و نگهداری اضافی ندارند.
  • مشخصات فنی ساندویچ پانل ها حاوی اطلاعاتی در مورد ابعاد و جرم محصولات، میزان مقاومت در برابر آتش و عایق صوتی محصولات می باشد. همچنین در این پارامترها ظرفیت باربری و شاخص های مقاومت حرارتی وجود دارد.

ابعاد ساندویچ پانل دیواری | ابعاد ساندویچ پانل ماموت

کاربرد ساندویچ پانل سقفی

به دلیل مزایای ساندویچ پانل سقفی از این پانل، به منظور استفاده در سقف پروژه‌های گوناگون طراحی شده است که در سطح بالایی ساختمان‌ها به عنوان سقف سازه قرار می‌گیرد. ساندویچ پنل سقفی در دو نوع پنل‌های ساده سقفی و پنل‌های پیچ مخفی تولید در مواردی اعم از: انبارها، سیلوها، سوله‌ها، سردخانه‌ها، کانکس‌ها، مرغداری‌ها، سالن‌های ورزشی و ویلاهای پیش ساخته استفاده می‌شوند.

نصب ساندویچ پانل

  • در نصب ساندویچ پنل‌ها باید به نحوه قرارگیری نرومادگی آن‌ها توجه شود تا از ورود آب جلوگیری کند و یا به اصطلاح آب بندی شود.
  • از پیچ واشردار مخصوص استفاده شود.
  • از و یا اسپری پلی اورتان جهت عایق کاری ضخامت پانل‌ها استفاده شود.

توجه داشته باشید که برای طول عمر بیشتر ساندویچ پانل‌ها باید حداقل سالی یکبار چک شوند تا آسیب‌های وارده ناشی از هرگونه تغییر و اتفاقات احتمالی به‌سرعت برطرف شود.

تعمیر ساندویچ پانل سقفی

در طول استفاده از سازه‌های ساخته شده با ساندویچ پانل سقفی در صورتی که با آسیب و یا نقصی رو به رو شدید، باید سریعاً فرآیند ترمیم رنگ آمیزی محصول را شروع کنید. بر اساس عمق آسیب، رنگ در یک یا دو لایه اعمال می‌شود. برای رنگ آمیزی یک منطقه کوچک، به یک برس نرم نازک نیاز دارید. اگر قرار است پانل به طور کامل رنگ شود، از تفنگ اسپری رنگ مورد استفاده قرار می‌گیرد. قبل از این رویداد باید زنگ زدگی و صیقل دادن منطقه را پاک کرد. آسیب عمیق با پرایمر درمان می‌شود.
توجه داشته باشید تأثیر محیط خارجی می‌تواند نه تنها به لایه بیرونی، بلکه به فوم عایق درونی نیز آسیب برساند. پس از کشف محل آسیب، بررسی حدود آن، برای محاسبه حجم و نوع اقدامات تعمیر ضروری است. در برخی موارد، نقص‌های جزئی در سطح، عیوب قابل توجهی را در لایه داخلی پنهان می‌کند. در صورت پیدا کردن چنین مشکلاتی، ممکن است لازم باشد پانل آسیب دیده را با ساندویچ پانلی نو جایگزین کنید. با این حال، آسیب‌های خارجی همیشه ساختار مواد را خراب نمی‌کند و کاربران ترمیم معمول ورق را انجام می‌دهند.

قیمت ساندویچ پانل سقفی

سقفی به انواع مختلفی مانند: جنس ورق، جنس فوم استفاده شده، ابعاد پانل، رنگ‌بندی و همچنین شرایط و نوسانات بازار بستگی دارد. همچنین تمامی عوامل ذکر شده توسط مشتریان گرامی انتخاب و سپس قیمت نهایی به آن‌ها اعلام می‌شود.
شما می‌توانید جهت کسب اطلاعات بیشتر درباره ساندویچ پنل سقفی و قیمت آن‌ها با شماره تماس‌هایی که در سایت قرار دارد تماس بگیرید تا کارشناسان ما اطلاعات لازم و به روز را در اختیارتان قرار دهند.

جهت مشاهده انواع کولرگازی تکنوپنل به همراه مشخصات و قیمت اینجا کلیک کنید

قیمت ساندویچ پنل با توجه به مدل و ظرفیت دستگاه متفاوت است. جهت خرید ساندویچ پانل می‌توانید در وب سایت ما اقدام کنید.

دکمه بازگشت به بالا