عمومیمطالب برتر

معرفی ردیاب آهنربایی و بررسی 5 امکان ویژه این دستگاه

ردیاب آهنربایی، موضوع بحث ما است. ردیابی و پیدا کردن اشخاص و وسایل شخصی موضوعی است که از گذشته تا به حال برای هر فردی مهم بوده  و هست. به عنوان مثال زمانی که سالمندی بر اثر آلزایمر حافظه خود را از دست می‌دهد، امکان دارد بدون آنکه بفهمد از خانه خود دور شده و در شهر گم شود. در این صورت به‌راحتی می‌توان او را به کمک یک ردیاب پرقدرت و باکیفیت پیدا کرد، این وسیله مهم به مرور زمان به یکی از ابزار مهم و محبوب جهت یافتن و پیگیری اشیا و افراد تبدیل شد.

ردیاب‌‌ها به مرور زمان دستخوش پیشرفت و تغییر قرار گرفتند و رفته‌رفته بهتر و بهتر شدند. قبل از پیدایش ردیاب‌های آهنربایی بی‌سیم، اتصال انواع ردیاب وسیله نقلیه به خودرو، قایق، دوچرخه، موتور و … کمی پیچیده و توأم با هزینه بود. اما امروزه با ایجاد ردیاب آهنربایی مشکلات زیادی که در این حوزه وجود داشت، برطرف شده است. در ادامه بیشتر با این ردیاب و امکانات ویژه آن آشنا خواهید شد، پس با ما همراه باشید.

خصوصیات ردیاب‌های آهنربایی و بررسی امکانات ویژه

در ادامه به معرفی خصوصیات و قابلیت های ویژه ردیاب‌های آهنربایی خواهیم پرداخت. این دستگاه‌های مگنتی نوعی از ردیاب ماشین هستند که در اشکال و ابعاد مختلفی در بازار وجود دارند و به میزان بالایی کارآمد هستند.

  1. پرتابل بودن و قدرت مگنتی بالای این مدل ردیاب به شما این امکان را می‌دهد تا آن را در هر کجای ماشین خود که فلزی است، به‌آسانی متصل کنید. همچنین قدرت بالای آهنربای این محصول سبب می‌شود تا احتمال افتادن و سست شدن آن در هنگام عبور از دست‌انداز و چاله و… صفر شود.
  2. ردیاب‌های آهنربایی دارای یک باتری هستند که با شارژ شدن قادرند تا مدت معینی، زیر ماشین یا هرجایی از ماشین استفاده شوند. پس از اتمام شارژ این محصول با ارسال آلارمی به معنی اتمام شارژ به ایمیل مصرف‌کننده، به او هشدار می‌دهد تا فرد مجدداً باتری را شارژ کند.
  3. این مدل از ردیاب خودرو دارای قابلیت ردیابی به‌صورت آنلاین و آفلاین از راه سامانه و نرم‌افزار است و شما قادرید تا مکان و محل دقیق وسیله موردنظر را به‌محض اتصال به خودرو روی گوشی یا کامپیوتر خود ببینید.
  4. قابلیت مانیتور صدا یا ارتباط دو طرفه با تماس گرفتن بسیار قوی در این نوع ردیاب به دلیل وجود سیستم‌های بلندگوی باکیفیت وجود دارد.
  5. بر خلاف دیگر مدل‌های ردیاب، این مدل احتیاجی به نصب و هزینه نصب ندارد. به کمک قطعه آهنربایی که در این نوع ردیاب تعبیه شده است، بی‌آنکه احتیاج به سیم‌کشی باشد می‌توانید آن را به یک قسمت فلزی از بدنه خودرو بچسبانید. اما توجه داشته باشید که برای خرید این محصول حتماً از فروشگاه‌ها و مراکز معتبر خرید کنید تا از یک خرید مطمئن و باکیفیت برخوردار شوید.

انواع کاربرد ردیاب‌های آهنربایی

شاید با خود فکر کنید که ردیاب‌های آهنربایی فقط برای استفاده در خودرو ساخته شده‌اند، اما باید بگوییم که کاربرد ردیاب‌های آهنربایی بسیار متنوع است و این دستگاه‌ها تنها برای خودرو قابل‌استفاده نیستند. ابعاد کوچک این محصول این امکان را به کاربر می‌دهد تا آن را در محل‌های مختلفی استفاده کند.

از انواع ردیاب آهن‌ربایی برای ردیابی چمدان و بار، ردیابی کودک و سالمند، ردیابی حیوان خانگی، ردیابی وسایل نقلیه سنگین و کانتینر، ردیابی مجرمان قضایی و کاربردهای پلیسی، ردیابی سارقان، ردیابی گوشی، لپ‌تاپ، صنعت تاکسیرانی، بانکداری، هوانوردی، معادن و خودروسازی و … استفاده می‌شود. همچنین این دستگاه را می‌توان بر روی بدنة موتورسیکلت‌ها، قلاده فلزی حیوان خانگی، ویلچر، دوچرخه، داخل یا خارج از خودرو، کیف، کوله و هر جسم و وسیله فلزی به‌راحتی متصل کرد.

خرید بهترین ردیاب آهنربایی و نکات مهم

طراحی و ساخت انواع ردیاب‌های آهنربایی یک تحول جدید در تولید انواع ردیاب خودرو محسوب می‌شود و اصلی‌ترین دلیل آن هم این است که همان‌طور که گفته شد، این مدل اولاً نیازی به سیم‌کشی ندارد، ثانیاً تنها با چسباندن آن در زیر ماشین به‌راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید. توجه داشته باشید که طول شارژ هر ردیاب در این گروه به نوع تولید آن و مواد اولیه مصرفی دارد.

احتمال دارد ردیابی تا ده روز شارژ خود را نگه دارد و گاهی تا یک ماه قدرت حفظ شارژ را داشته باشد همانند ردیاب آهنربایی سی روز شارژ که در برخی از شرکت ها به فروش می‌‎رود. این موضوع کاملاً بستگی به سازنده محصول دارد؛ بنابراین هنگام خرید آن همیشه به کیفیت و نوع ساخت ردیاب دقت کنید.

یکی از نکات مهم دیگر هنگام خرید و انتخاب ردیاب‌های آهنربایی خاصیت مغناطیسی آنها است. خاصیت مغناطیسی از مهم‌ترین خصوصیاتی است که در انواع ردیاب باید آن را بررسی کنید. ضعف در قدرت آهنربایی و مغناطیسی می‌تواند منجر به افتاده ردیاب در حین رانندگی شود؛ بنابراین به دنبال ردیابی با اتصال قوی باشید. همچنین دقت کنید تا قدرت آهنربایی ردیاب تحت‌تأثیر شرایط جوی مختلف دچار مشکل نشود و کارایی محصول کاهش نیابد.

پس از توجه به نکات گفته شده، به ویژگی‌هایی نظیر نصب آسان در چند ثانیه، پشتیبانی از سیم‌کارت موردنظر، سازگاری با سیستم موردنظر، ضد آب و ضدضربه بودن ردیاب هم توجه کنید و از گارانتی و خدمات پس از فروش محصول نیز غافل نشوید. اغلب ردیاب‌های آهنربایی دارای گارانتی و خدمات پس از فروش حرفه‌ای و معتبر هستند.

در نتیجه ردیاب‌هایی که قیمت پایینی دارند، اما گارانتی و خدمات پس از فروش ندارند هرگز جهت خرید انتخاب نکنید. با درنظرگرفتن این موارد در هنگام خرید، محصولی باکیفیت را برای خود انتخاب کنید و از خرید خود لذت ببرید. یکی از نکات مهم دیگر در زمان خرید ردیاب آهنربایی این است که باید به قدرت ماژول جی پی اس دستگاه نیز دقت لازم را داشته باشید زیرا در کیفیت پوینت دهی تاثیر گذار خواهد بود.

نحوه استفاده از انواع ردیاب آهنربایی

استفاده از انواع ردیاب‌های آهنربایی در کشور ایران بسیار ساده است و تنها کافی است تا در قدم اول یک سیم‌کارت همراه اول یا ایرانسل یا رایتل تهیه کنید. پس از آن سیم‌کارت را داخل ردیاب قرار دهید و دستگاه را روشن کنید. با روشن شدن دستگاه می‌توان به‌راحتی حرکات لحظه‌به‌لحظه را چک و بررسی کنید. اگر در هنگام راه‌اندازی دستگاه دچار مشکل شدید، از دفترچه راهنما و کارشناسان باتجربه راهنمایی بگیرید.

تفاوت ردیاب نصبی با مدل آهنربایی

همان‌طور که گفته شد ردیاب‌های آهنربایی در مقایسه با ردیاب‌های نصبی امکانات و مزیت‌های فراوانی دارند و جز محبوب‌ترین و پرطرف‌دارترین انواع ردیاب خودرو هستند. در ادامه قصد داریم تا شما را با تفاوت میان ردیاب‌های نصبی و ردیاب‌های آهنربایی و مگنتی آشنا کنیم تا انتخاب بهتری را برای خود رقم بزنید.

  • مهم‌ترین تفاوت ردیاب‌های آهنربایی در مقایسه با انواع نصبی، نصب راحت و سریع آن‌ها است. اتصال و سیم‌کشی انواع ردیاب‌های نصبی 20 دقیقه طول می‌کشد، درصورتی‌که انواع آهنربایی نیازی به سیم‌کشی ندارند.
  • اندازه جی‌پی‌اس آهنربایی بسیار کوچک‌تر است و این مزیت به شما کمک می‌کند تا ردیاب را هم‌زمان در محل‌های دیگر نیز استفاده کنید.
  • در ردیاب‌های نصبی باتری دارای بک‌آپ است و طول شارژ کوتاه‌تری نسبت به انواع آهنربایی دارد.
  • ردیاب‌های آهنربایی به جز خودرو جهت ردیابی اشخاص و محیط‌های دیگر هم کاربرد دارند. در نتیجه می‌توانید از این محصول برای آگاهی از سلامت افراد خانواده خود و فرزندانتان استفاده کنید و آن را در کیف، کوله و سایر ابزار همراه کودک، نوجوان و سالمند قرار دهید.
  • ردیاب‌های آهنربایی دارای قابلیت نمایش سرعت و ذخیره ردیابی هستند.
  • سنسور دراپ (Drop sensor) موجود در ردیاب‌های آهنربایی، چنانچه دستگاه از خودرو جدا شود به کاربر پیام ارسال کرده و او را از این قضیه مطلع می‌سازد.
  • با وجود تمامی مزیت‌های و قابلیت‌هایی که در ردیاب‌های آهنربایی قرار گرفته است، قیمت آن نسبت به نمونه‌های نصبی کمی بالاتر است.

قیمت انواع ردیاب مگنتی یا آهنربایی

هنگام خرید ردیاب‌های آهنربایی یکی از اصلی‌ترین مسائل موضوع قیمت است. قیمت این محصول باتوجه‌به نوع و مدل ساخت، برند سازنده، نوسانات ارزی، متریال استفاده شده، قابلیت‌ها و امکانات، خصوصیات محصول و… تغییر می‌کند. توصیه می‌کنیم علاوه بر قیمت ردیاب هنگام خرید آن به فاکتورهای دیگر توجه کنید تا یک محصول باکیفیت را برای خود تهیه فرمایید.

سخن آخر درباره خرید ردیاب‌های آهنربایی

در این مطلب سعی کردیم تا به معرفی ردیاب آهنربایی و بررسی امکانات ویژه این دستگاه بپردازیم. امیدواریم که خواندن این مطلب برای شما عزیزان  مفید بوده باشد و هنگام خرید محصول، نکات ذکر شده کمک فراوانی به شما کند. جهت خرید این محصول فروشگاه‌های آنلاین و حضوری مختلفی در سراسر کشور وجود دارند، اما تمامی این فروشگاه‌ها معتبر نیستند. گاهی اوقات هنگام خرید آنلاین این محصول ممکن است با قیمت‌های بسیار پایین‌تر از حد طبیعی مواجه شوید، این مسئله اگرچه امکان دارد سبب ترغیب مشتری به خرید شود؛ اما گاهی نشان از وجود یک فروشگاه نامعتبر است.

در نتیجه حتماً به هنگام خرید محصول به امنیت وب‌سایت و معتبر بودن آن دقت کنید تا در دام کلاهبرداران نیفتید.

دکمه بازگشت به بالا