مقایسه درآمد «توماس توخل» با «ساوتگیت» و «گواردیولا» – خبرگزاری آنلاین | اخبار ایران و جهان

مقایسه درآمد «توماس توخل» با «ساوتگیت» و «گواردیولا» - خبرگزاری مهر | اخبار ایران و جهان

به گزارش خبرنگار آنلاین «توماس توخل» سرمربی جدید تیم ملی فوتبال انگلستان قراردادی با اتحادیه فوتبال انگلستان (FA) امضا کرده است که بر اساس آن سالانه حدود ۵ میلیون پوند دریافت خواهد کرد. این قرارداد تا بعد از جام جهانی ۲۰۲۶ اعتبار دارد.

«توخل» پس از جدایی «گرت ساوتگیت» در تاریخ ۸ اکتبر رسماً به عنوان سرمربی جدید انتخاب شد و از اول ژانویه ۲۰۲۵ کار خود را آغاز خواهد کرد. دستیار او «آنتونی بری» که سابقه همکاری با او در چلسی و بایرن مونیخ را دارد نیز به کادر فنی اضافه خواهد شد.

توخل در دوران هدایت چلسی (از ژانویه ۲۰۲۱ تا سپتامبر ۲۰۲۲) سالانه بیش از ۱۰ میلیون پوند دستمزد می گرفت. پس از آن در بایرن مونیخ به قراردادی با مبلغ ۷.۵ میلیون پوند در سال رضایت داد اما تنها یک سال و دو ماه در این تیم حضور داشت و در پایان فصل ۲۰۲۲-۲۳ به دلیل ناکامی بایرن در کسب جام از این تیم جدا شد.

گرت ساوتگیت سرمربی پیشین انگلیس پس از هشت سال هدایت تیم ملی انگلیس در سال ۲۰۲۴ از سمت خود کناره گیری کرد. ساوتگیت در سال ۲۰۱۶ به عنوان سرمربی دائم انتخاب شد و در دوران مربیگری خود از جمله کم درآمدترین مربیان تیم ملی انگلیس بود. او قراردادی با دستمزد سالانه ۳ میلیون پوند داشت که در دوران همه گیری کرونا ۳۰ درصد کاهش یافت و به ۲.۱ میلیون پوند رسید. در سال ۲۰۲۱ او قرارداد خود را تمدید کرد و تا زمان استعفایش در جولای ۲۰۲۴ سالانه ۵ میلیون پوند دریافت می کرد.

پپ گواردیولا به عنوان سرمربی منچسترسیتی با دستمزدی معادل ۱۸ میلیون پوند در سال بالاترین دستمزد را در میان مربیان لیگ برتر دریافت می کند. قرارداد فعلی او در تابستان ۲۰۲۴ به پایان می رسد اما احتمال تمدید آن برای حداقل یک سال دیگر بالاست. دستمزد او نشان دهنده اختلاف قابل توجه بین حقوق مربیان باشگاهی و مربیان تیم های ملی است.

دکمه بازگشت به بالا