علمی و پزشکی

مقایسه دو خودرو اتوماتیک پرطرفدار پژو در بازار ایران

پژو 207 اتوماتیک و پژو پارس اتوماتیک در بازار ایران بسیار پرطرفدار هستند و طی این سال ها توانسته اند آمار فروش بالایی را برای ایران خودرو به ثبت برسانند اما کدام یک از این دو محصول ایران خودرو بهترین انتخاب برای خرید است؟ در همین راستا قصد داریم با بررسی جزئیات طراحی، مشخصات فنی و سطح امکانات ایمنی و رفاهی این دو خودرو به این سوال پاسخ دهیم.

مقایسه پژو 207 اتوماتیک با پژو پارس اتوماتیک

واحد طراحی

پژو 207 اتوماتیک

پژو 207 (هاچ بک) استایل زیباتر، مدرن و جذاب تری نسبت به پژو پارس (سدان) دارد و به همین دلیل از نظر طراحی بیرونی از این هاچ بک ایران خودرو بهتر است. البته با وجود اینکه طراحی بدنه پژو پارسه قدیمی شده است، اما همچنان بسیاری از مشتریان ایرانی برای این خودرو احترام زیادی قائل هستند و آن را از نظر طراحی انتخاب خوبی می دانند.

پژو پارس اتوماتیک

طراحی داخلی هر دو خودرو قدیمی است، اما در این بخش، پژو 207 اتوماتیک طراحی داخلی بهتری نسبت به پژو پارس اتوماتیک دارد. همچنین کیفیت متریال به کار رفته در کابین پژو 207 در سطح بسیار بهتری نسبت به پژو پارس قرار دارد.

پژو 207 اتوماتیک

پژو 207 اتوماتیک

البته پژو پارس از نظر فضای داخلی و جادار بودن کابین بهتر از پژو 207 است. بنابراین، اگر به دنبال خودرویی جادار هستید، پژو پارس انتخاب خوبی است.

پژو پارس اتوماتیک

پژو پارس اتوماتیک

صندوق عقب پژو پارس می تواند حدود 470 لیتر فضا را در اختیار مالک قرار دهد و برای پژو 207 این میزان تنها 245 لیتر است. در واقع پژو 207 هاچ بک به خوبی نیاز 2 مسافر را تامین می کند و از طرفی پژو پارس نیاز خانواده ها را تامین می کند.

مشخصات فنی

پژو پارس اتوماتیک

پژو 207 اتوماتیک و پژو پارس اتوماتیک در قسمت فنی در یک سطح هستند و هر دو از موتور 16 سوپاپ TU5 1587 سی سی استفاده می کنند که 105 اسب بخار قدرت و 142 نیوتن متر گشتاور تولید می کند. نیروی تولید شده توسط این موتور از طریق یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود.

پژو 207 اتوماتیک

البته پژو 207 اتوماتیک به دلیل وزن سبک تر، ابعاد کوچکتر و آیرودینامیک بهتر از پژو پارس زبردتر است و رانندگی هیجان انگیزتری را به ارمغان می آورد. در واقع شتاب اولیه پژو پارس اتوماتیک بسیار ناامید کننده است و باید آن را نقطه ضعف این سدان ایران خودرو دانست. البته پژو پارس اتوماتیک از نظر هندلینگ و کنترل بهتر است و هنگام عبور سریع از جاده های منحنی و پر پیچ و خم، اطمینان بیشتری نسبت به پژو 207 اتوماتیک به ارمغان می آورد.

جدول مشخصات فنی پژو 207 اتوماتیک و پژو پارسه اتوماتیک

مدل ماشین 207 اتوماتیک تجزیه خودکار
موتور چهار سیلندر TU5
حجم موتور 1587 سی سی
حداکثر قدرت 105 اسب بخار
حداکثر گشتاور 142 نانومتر
جعبه دنده 4 سرعته اتوماتیک
مصرف سوخت ترکیبی 7.1 لیتر در 100 کیلومتر 8.1 لیتر در 100 کیلومتر
حداکثر سرعت، بیشینه سرعت 190 کیلومتر در ساعت 180 کیلومتر در ساعت
وزن 1118 کیلوگرم 1214 کیلوگرم

امکانات رفاهی و ایمنی

پژو پارس اتوماتیک

پژو 207 اتوماتیک در بین مدل های کامل خود از نظر امکانات بهتر از پژو پارس اتوماتیک است. در مدل تمام آپشن خود، این هاچ بک ایران خودرو به صورت استاندارد دارای فرمان برقی، سیستم چندرسانه ای با صفحه نمایش لمسی و کروز کنترل است، در حالی که پژو پارس به صورت خودکار بدون آنها می ماند.

البته تنظیم اتوماتیک پژو پارسه برقی پشتی صندلی جلو و ترمز دیسکی عقب به صورت استاندارد تعبیه شده اند، اما برخی از نسخه های پژو 207 از آنها استفاده نمی کنند. به طور کلی در رده آپشن پژو 207 اتومات فول آپشن نمره قبولی می گیرد.

پژو 207 اتوماتیک

از آنجایی که خودروهای داخلی در تست های فنی سازمان های معتبر ایمنی شرکت نمی کنند، ایمنی آنها را نمی توان به طور دقیق تایید کرد، اما با توجه به نسخه پایه پژو 206 که مدل پایه پژو 207 محسوب می شود، تست های ایمنی موسسه در EuroNCAP شرکت کرد. و چندین ستاره ایمنی دریافت کرد.اگر ایران استانداردهای خودرو را داشته باشد، ایمنی پژو 207 باید گفت که از نظر محتوایی پژو در سطح بالاتری از پارس قرار دارد.

نتیجه

به طور کلی اگر می خواهید خودرویی شیک، جوان پسند، چابک با آپشن های بیشتر و کیفیت ساخت بالاتر بخرید، پژو 207 اتوماتیک انتخاب بهتری نسبت به پژو پارس اتوماتیک است. از طرفی اگر قصد خرید یک سدان محترم و جادار را دارید، پژو پارس اتوماتیک به خوبی پاسخگوی نیاز شما خواهد بود.

227227

دکمه بازگشت به بالا