حوادث

ممنوعیت، سفرهای کرونایی مردم را کمتر می‌کند؟

نیوز’نیوزنیوز:

شب گذشته ، وزارت کشور و ستاد ملی ضد کرونا اعلام کردند که از ظهر امروز بر اساس پلاک های غیر محلی در این استان ها ، تردد در ورودی و خروجی 25 استان کشور محدود می شود که منجر به جریمه 500000 تومانی می شود.

به همین منظور ، موژاگان جلیلیان ، معاون مرکز مدیریت راه ، با مخبران مصاحبه کرد: با اعلام وزارت کشور ، فردا محدودیت های ترافیکی در 25 شهر استان و ورود خودروهای شخصی با پلاک محلی و دسترسی به خودروهای شخصی اعمال می شود. به گفته وزارت کشور ، اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای استان با همکاری پلیس راهنمایی و رانندگی استان مسیرهای بی اهمیت را مسدود می کند ، اما وسایل حمل و نقل عمومی ، پلیس ، امدادی ، پزشکی ، خدماتی ، باری و اساسی مشمول این ممنوعیت ها نیستند.

وی گفت: طبق چندین ارتباط از ستاد ملی کرونا و وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی برای شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا ، از همه مردم می خواهیم که از هرگونه سفر دور بمانند.

باید دید آیا این محدودیت های ترافیکی در نهایت باعث کاهش سفر و کاهش شیوع بیماری خواهد شد یا مانند ماه گذشته ، پنج کلانشهر کشور را ممنوع کرده ، ازدحام را کاهش داده و رکوردهای جدید را افزایش می دهد. بعدی شما را خواهیم دید

در اکتبر امسال ، براساس ارقام منتشر شده توسط مرکز ملی مدیریت راه ، بیش از 53 میلیون ترافیک بین استانی مشاهده کردیم که 12 درصد نسبت به اکتبر سال گذشته کاهش یافته است. همچنین ازدحام بین استانی وسایل نقلیه سبک نسبت به سپتامبر سال گذشته 13 درصد کاهش یافته است.

از سوی دیگر ، با وجود کاهش 20 درصدی ترافیک بین ایالتی در هفت ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ، شاهد ترافیک بین استانی در ماه اکتبر با بیش از 1.9 میلیون ترافیک ، قبل از محاصره 5 شهر تا چهارشنبه و کرونا در چهارشنبه 14 اکتبر بوده ایم. ترافیک کم استانی با جمعه شانزدهم اکتبر همراه است.

در ماه سپتامبر ، مقاصد تعطیلات مازندران ، اصفهان ، گیلان ، فارس و خراسان با استفاده از تجزیه و تحلیل دوام خودروهای غیر بومی ، در صدر مقصد سفر قرار گرفتند.

یکی دیگر از عوامل موثر در کاهش نسبی سفر لغو زیارت شهری بود. از آنجایی که امسال اطلاعات و اخبار منتشر شده است ، مسیرهای امتداد کریدور اوربین ، ایلام ، همدان ، کرمانشاه و استان هرمزگان یک درصد کاهش یافته و کمترین میزان ترافیک بین استانی را نشان می دهد. در مقایسه با اکتبر سال گذشته.

مسافرت مردم طی روزهای آینده در این هفته کاهش می یابد و ممنوعیت ها و مجازات های ترافیکی برنامه ریزی شده ممکن است عاملی در تعطیلی مراکز ترانزیت استان باشد ، یا مردم باید از امروز محدودیت ها را بررسی کنند. به تور می روید؟

دکمه بازگشت به بالا