حوادث

موافقت وزیر کشور با «درج نام مادر به روی کارت ملی»

نیوز’نیوزنیوز:

معصومه ابتکار در نشست خبری هفته ملی سلامت زنان با تأکید بر اهمیت مراکز فرهنگی در ایجاد روحیه عمومی خاطرنشان کرد: معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، در این زمینه با وزارت آموزش و پرورش برای توسعه مهارت های زندگی و تولید مثل همکاری کرده است.

آخرین وضعیت لایحه ای برای اطمینان از ایمنی زنان در برابر خشونت
ابتکار درباره آخرین وضعیت “لایحه امنیت زنان” گفت: بررسی این لایحه به بند 35 کمیسیون لوایح رسیده و در حال پیگیری است. بند آخر این لایحه همچنین به موضوع اطمینان از آموزش قبل از ازدواج برای زوج های جوان می پردازد و تأیید می کند که گام مهمی برای رسیدگی به این مسائل وجود دارد.

به گفته وی ، وزارت بهداشت برنامه هایی از جمله شیر خشک ، مرخصی زایمان و غیره را برای حمایت از مادران شیرده در نظر گرفته است که باید مورد توجه بیشتر سیاستگذاران قرار گیرد.

ابتکار در پاسخ به س aboutالی درباره اقدامات انجام شده توسط رئیس زنان ، پاسخ داد: “معاونت زنان یک ستاد است و هیچ مسئولیتی در اجرای آن ندارد. کمیته بهداشت است

وضعیت سلامتی رئیس خانه زنان را کنترل کنید
وی ادامه داد: این کمیته بر موارد خاص مربوط به سلامت سرپرست خانوار تحت مسئولیت وزارت بهداشت نظارت می کند. این اقدام الگویی برای توانمندسازی سر زنان است که در حال حاضر توسط 14000 زن در سراسر کشور در حال اجرا است و البته نیاز اصلی آن توانمند سازی در زمینه مهارتهای شخصی است.

امکانات قانونی برای زنان شاغل
براساس طرح مرخصی زایمان 9 ماهه زنان ، چند ساعت در روز برای زنان برای شیردهی به نوزادان خود ، ساعات کار انعطاف پذیر با کودکان زیر 6 سال و ارتباطات از راه دور از جمله مواردی است که در قانون بهداشت زنان ارائه شده است. معاون زن آنها را دنبال می کند.

روسای زن مسکن ارزان و بیمه را ترجیح می دهند
وی گفت: برنامه های پشتیبانی از روسای زن با همکاری سازمان هایی مانند سازمان بهزیستی و سازمان های مردم نهاد در حال اجرا است. مسئله بیمه همچنین موضوع اصلی زنان سرپرست است که امسال با اولویت مادران بیش از یک و دو فرزند اجرا می شود. موضوع مسکن ارزان قیمت موضوع دیگری است که از وزیر مسکن خواستیم اولویت مسکن زنان را در اولویت قرار دهد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده با تأکید بر اهمیت آموزش مهارتهای ارتباطی و شخصی به زنان و دانش آموزان گفت: آموزش این مهارتها آنقدر مهم است که کلاسهایی به صورت گفتگو در آموزش برای دانش آموزان ایجاد می شود. ما در جهت ارتقا سلامت روان زنان گام برداشته ایم.

اهمیت آموزش بلوغ دانش آموزان
وی در مورد اهمیت بهداشت بلوغ و آموزش برای دانش آموزان گفت: ما اخیراً با وزیر آموزش و پرورش در مورد حمایت از كودكان و نوجوانان صحبت كردیم كه سرانجام در مجلس دهم تصویب و ابلاغ شد ، در مورد مسائل بهداشت باروری و سلامت بلوغ. پیشنهاد می شود موثر باشد.

ما هنوز در حال پیگیری لایحه ای هستیم که ازدواج کودکان زیر 13 سال را ممنوع می کند
ابتکار در ادامه با اشاره به موضوع ازدواج کودکان به عنوان نمونه ای از خشونت علیه دختران اظهار داشت: اگرچه تعداد ازدواج های کودکان در ایران زیاد نیست ، اما تعداد اندک آنها برای کودک خطر سلامتی دارد و پیامدهای جسمی و روانی برای کودک به دنبال دارد. داشته است.

به گفته معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، معاون رئیس جمهور لایحه ای را برای ممنوعیت ازدواج کودکان زیر 13 سال برای جلوگیری از ازدواج کودکان تنظیم کرده و در حال پیگیری آن است. جنبه دیگری از این موضوع به موضوعات فرهنگی متمرکز است که در آن آنها سعی کرده اند با همکاری زیر رفاه اجتماعی و اورژانس های اجتماعی ، مردم را آگاه کنند.

عملکرد مناسب اضطراری اجتماعی برای جلوگیری از خشونت در کودکان
نیاز به معرفی شبکه های مدیتیشن به افراد آسیب دیده اجتماعی است
وی ادامه داد: ایران دارای یک شبکه اضطراری اجتماعی قوی است. خط 123 در موارد سو abuse استفاده از کودکان در خانه ، خارج از خانه و از نظر اجتماعی عملکرد خوبی داشته است. بهزیستی در خشونت نقش دارد و در برخی موارد دادستانی از این امر جلوگیری می کند.

وی طرح اورژانس اجتماعی را موثرترین شبکه از نظر مداخلات آسیب های اجتماعی دانست و گفت: “امسال دو اتفاق خوب با همکاری وزارت ارتباطات رخ داد.

وی ادامه داد: به منظور توانمند سازی متخصصان اورژانس اجتماعی ، این متخصصان در جهت برگزاری جلسات ویژه و مراسم تقدیر گام برداشته اند علاوه بر این امسال با همکاری آژانس بهزیستی طی هفته های آینده متخصصان برگزار می شوند.

لایحه “افزایش مجازات پدر در پرونده قتل کودک” در دفتر رئیس قوه قضائیه
ابتکار با اشاره به لایحه ای که مجازات پدر را در قتل فرزند افزایش می دهد ، اظهار داشت: پس از قتل “رومینا” ، روند بررسی لایحه تسریع شد و از کمیسیون لایحه به قوه قضائیه منتقل شد.

خطرات فضای مجازی برای زنان و احتمال سو for استفاده آنها
به گفته وی ، یکی از مهمترین موارد برای کاهش قساوت علیه زنان ، آموزش استفاده صحیح از اینترنت است زیرا فضای مجازی خطراتی دارد و یکی از این خطرات سو abuse استفاده از شبکه های قاچاق انسان برای هدف قرار دادن زنان است. این برای آموزش زنان و خانواده ها است. وی در این زمینه با وزارت ارتباطات همکاری کرد و هفته گذشته جلسه مشابهی را با اندونزی برگزار کرد.

زیرجمعیت زنان مستقیماً مسئول رشد جمعیت نیستند
ابتکار در پاسخ به س ofال اقدامات معاون وزیر زنان در مورد ناباروری زنان ، گفت: “نقش معاون زن در چنین مواردی همکاری با سایر دستگاه ها است. من از مراکز ناباروری وزارت بهداشت بازدید کرده ام.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده گفت: معاون رئیس جمهور هیچگونه مسئولیت مستقیمی در مورد مسائل مربوط به رشد جمعیت ندارد ، معاون رئیس جمهور در زمینه آموزش قبل از ازدواج با سایر نهادها همکاری کرده است ، اصلاح سبک زندگی را تشویق می کند و بر تربیت کودک تمرکز دارد. وجود دارد. همچنین ، گام مهمی در این راستا ایجاد سابقه ای برای بهبود وضعیت زنان و خانواده ها در استان ها از جمله محور تحکیم خانواده و محور فرعی زایمان است.

وی در مورد تأثیر این سند در بهبود وضعیت زنان و خانواده ها در هنگام شیوع کرونا گفت: “اگرچه این سند قبل از همه گیری کرونا تهیه شده است ، اما نقش مهمی در وضعیت زنان و اطلاعات مورد استفاده داشته است.

سیستمی برای نظارت و نظارت بر شاخص های عدالت جنسیتی ایجاد کنید
ابتکار با اشاره به افتتاح سامانه نظارت بر شاخص های عدالت جنسیتی و فعالیت های این سامانه ، ادامه داد: ایجاد سامانه نظارت بر شاخص های عدالت جنسیتی را می توان از دستاوردهای اساسی یک معاون زن دانست. ارزیابی قرارداد. سال گذشته ، شاخص های خانوادگی مورد تأیید ، اولین شاخص ها بودند و ما در تلاش بودیم تا با همکاری مرکز آمار ، شاخص ها را شناسایی کنیم تا بتوانیم کارهای برنامه ریزی شده و عمدی را انجام دهیم.

توافق وزیر کشور با درج نام مادر بر روی کارت / پروژه ملی هزینه زیادی ندارد
ابتکار در پاسخ به سوالی درباره درج نام مادران در کارت ملی گفت: این پیشنهاد توسط وزارت کشور در دست بررسی است. وزیر کشور با اجرای آن موافقت می کند و ما اکنون منتظر صدور نظر آژانس ثبت هستیم. این طرح برای اجرای آن در ماه آینده باید اصلاح شود.

به گفته معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، ثبت نام مادر در کارت ملی هزینه اضافی ندارد ، اما فقط برای کسانی است که پس از اعلام آن در کارت ملی نوزادان هستند و سعی در تغییر و پذیرش کارت ملی دارند. اعمال خواهد شد.

درخواست از نمایندگان زن برای استفاده از دستبندهای الکترونیکی برای مادران زندانی
وی با اشاره به آزادی زندانیان زن گفت: در شیوع کرونا ، من از حدود 15 زندان بازدید کردم ، برای استفاده از رئیس قوه قضاییه دستور خوبی برای آزادی زندانیان زن و حدود 60 هزار زن در کرونا بود.

آمار سیگار کشیدن برای زنان ایرانی از آمار جهانی بدتر نیست
ابتکار در پاسخ به سوالی درباره آمار زنان ایرانی که از دخانیات استفاده می کنند ، گفت: میزان اعتیاد و استعمال دخانیات زنان ایرانی از آمار جهانی بدتر نیست. در حالی که فرهنگ و آموزش از موضوعات مهم در این زمینه هستند ، هیچ کس پوشیده نیست که تأثیرات تنباکو بر روی علم پزشکی تأثیرات مخربی ندارد ، حتی اگر افرادی در محیط زندگی از مواد مخدر استفاده کنند. به همین منظور ، سال گذشته تفاهم نامه ای با ستاد مبارزه با مواد مخدر امضا کردیم ، به همین دلیل به زودی توافق نامه را اجرا خواهیم کرد.

تلاش برای دادن امتیاز به پرستاران
معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در مورد امتیاز گرفتن پرستاران به عنوان کارگر بهداشت گفت: دولت تلاش زیادی در این زمینه انجام داده اما شرایط اجبار شرایط اقتصادی را برای کشور ایجاد کرده است.

ارکستر سمفونیک شهرزاد از تحسین زنان در زمینه خدمات بهداشتی رونمایی می کند
وی گفت: “امروز” سمفونی شهرزاد “به عنوان ارکستر تمام زنان برای زنان و تلاش کمی برای قدردانی از خدمات کادر پزشکی و زنان در زمینه مراقبت های بهداشتی رونمایی خواهد شد.

بهبود شاخص های عدالت جنسیتی طی 40 سال گذشته
ابتکار گفت: امسال سومین سالی است که هفته ملی سلامت زنان ایران با همکاری وزارت بهداشت برگزار می شود ، که فرصت خوبی برای افزایش آگاهی در مورد سلامت زنان ایرانی است. سلامتی می چرخد. همچنین ، طی 40 سال گذشته شاهد بهبود شاخص های سلامت زنان در کشور بوده ایم و این نشان دهنده سرمایه گذاری خوبی در زیرساخت های بهداشتی ، به ویژه بهداشت باروری است که نیاز به توجه ویژه دارد.

به گفته معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده ، اولین دور ثبت شاخص های عدالت جنسیتی منجر به ایجاد سامانه ای برای نظارت بر وضعیت زنان ، برای اولین بار تا دسامبر سال جاری می شود. همچنین ، رکورد برای ارتقا promotion زنان و خانواده ها در 31 استان تصویب شده است و یکی از محورهای این رکورد ، محور سلامت است.

وی با تأکید بر نقش مهم زنان در سلامت خانواده گفت: برنامه وزارت بهداشت برای هر خانه به صورت ملی و در برخی از استان ها توسط وزارت بهداشت انجام شده است ، این یک پروژه موفق برای کمک به ارتقا. سلامت خانواده و جامعه است.

ابتکار معتقد است که معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همکاری در دو سال گذشته با پروژه ملی گفتگوی خانواده برای همکاری با سازمان های مختلف در زمینه بهداشت روان و ارتقا communication مهارت های ارتباطی خانواده را آغاز کرده است که یکی از آنها متمرکز بر تعامل بین نسلی است. وزارت آموزش ، علوم و م Instituteسسه آموزشی توانسته است این پروژه را برای کاهش تنش در خانواده ، کاهش رفتار و خشونت کلامی پیش ببرد.

وی گفت: “مراقبت از سلامت روان در هنگام شیوع کرونا نیز مهم است ، بنابراین دولت با بازگشایی مدارس و دانشگاه ها توانسته است برخی از بارهای روانی خانواده ها و فرزندان را کاهش دهد.

معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده در پایان ضمن تشکر از کار این روزهای کادر بهداشتی گفت: مهمترین راه پیشگیری از شیوع بیماری استفاده از ماسک و رعایت فاصله و افزایش آگاهی همه است.

دکمه بازگشت به بالا