اقتصادی

موانع شماره‌گذاری تیباهای متعهد شده تا دور اول فروش یکپارچه، رفع می‌شود

بر اساس اظهارات مدیرکل دفتر نظارت سازمان استاندارد صنایع فلزی، تا رفع ایرادات خودروهای سمند، تیبا باکسر و تیبا 2 از تمدید اعتبار خودداری می شود. TIBA تا قرعه کشی اردیبهشت ماه (ثبت نام کنندگان) تا دور اول فروش جامع خودرو حل و فصل خواهد شد.

به گزارش مخبران، اوایل خردادماه بود که مدیرکل دفتر نظارت بر استانداردهای صنایع فلزی سازمان ملی استاندارد از تمدید نشدن اعتبار ایمنی سه خودروی سمند، تیبا و تیبا 2 خبر داد و بر عدم شماره گذاری این خودروها تاکید کرد. . پس از آن، چند هفته بعد، رئیس پلیس راهور فراجا نیز اعلام کرد: بر اساس انتشارات سازمان ملی استاندارد، تمامی مدل های سمند و تیبا (به جز سمند سورن) به دلیل عدم ایمنی دیگر شماره گذاری نمی شوند.

تولید این خودروها متوقف شده است. این در حالی است که طبق توافق وزارت حراست و سازمان استاندارد، تعداد مشخصی خودروی پیش سفارش شده برای انجام تعهدات تولید و سپس تولید این خودروها متوقف می شود.

از پایان تیرماه دیگر تیبا تولید نخواهد شد و ثبت نام های جدید انجام نخواهد شد. تولید دو خودروی دیگر نیز طی یک تا دو ماه دیگر متوقف می شود. البته اخیرا خبری بود لغو ممنوعیت شماره تیبا و سمنددر نتیجه رعایت، اعلام شده است که این خودروها شامل 50 هزار خودرو سمند و تیباس مربوط به سفارشات قبلی است.

برخی از مشتریان این خودرو، قبل از اعلام توقف تولید خودروها، اقدام به خرید این خودروها (آخری که فروش اولین دوره فروش جامع خودرو بود)، با مشکل مواجه شدند و به دلیل اظهارات مدیر کل دفتر نظارت بر اجرای استاندارد سازمان ملی استاندارد، صنایع فلزی سمند، تیبا باکس و تیبا 2 تا زمانی که ایرادات خودروها رفع نشود از اعتبار آنها جلوگیری شده و شماره گذاری نمی شود.

بر این اساس مدیر روابط عمومی سازمان ملی استاندارد در توئیتی اعلام کرد: برای رفع مشکل ثبت نام کنندگان خودرو تیبا تا قرعه کشی اردبهشت، اقدامات اصلاحی فنی و ایمنی توسط اداره ملی صنایع فلزی تدوین شده است.سازمان استاندارد ایران زیر نظر سایپا و این شرکت توسعه یافته و بازرسی ادامه دارد و خودروسازان در حال ارائه خدمات پس از فروش ویژه و رایگان به این مشتریان هستند.

موانع بر سر تعداد TIBA های متعهد به دور اول فروش تلفیقی برداشته خواهد شد

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا