اقتصادی

موتور قطب دیتاسنتر کشور ماه جاری روشن می‌شود

مدیر عامل منطقه بین المللی پیام و فرودگاه بین المللی پیام از افتتاح مرکز داده پردیس وابسته به شرکت ارتباطات زیرساخت در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش مخبران ، نادر ساناگو موتلوگ ، با مراجعه به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، در جریان بازدید از مهرداد ترابیان ، عضو هیئت مدیره شرکت ارتباطات زیرساخت ، از منطقه. زیرساخت ارتباطی و پهنای باند اینترنت را فراهم کنید. با نصب تجهیزات مرکز داده پردیس و با تأسیس این مرکز ، مراحلی از جمله پشتیبانی شبکه ارتباطات ملی ایران برداشته خواهد شد.

وی گفت: این مرکز فعالیت هایی را در زمینه تأمین زیرساخت های شبکه ارتباطات ملی فراهم می کند و بخشی از نیازهای کشور در این بخش است. تأسیس این مرکز با چشم انداز ایجاد یک شهر ویژه ICT ، پیام را به اولین منطقه مبتنی بر IT در کشور تبدیل خواهد کرد.

مدیرعامل منطقه اقتصادی بین المللی پیام و فرودگاه بین المللی با اشاره به حضور هشت شرکت در مراکز داده منطقه گفت: این شرکت ها در زمینه ساخت و ایجاد مراکز داده ، تجارت الکترونیکی و نرم افزار ، سرورها ، واحدهای ذخیره سازی و یارانه ها. “این شرکت ها با سرمایه گذاری واقعی 1256 نفر را اشتغال زایی کرده اند.

وی گفت: “توسعه زیرساخت ها یکی دیگر از اقدامات ایجاد شهرک فناوری تخصصی در منطقه با اولویت ایجاد شرکت های دانش بنیان در IT ، IT و فناوری جدید است.

ساناگو موتلوگ ادامه داد: یکی از اهداف اصلی راه اندازی منطقه ای مبتنی بر فناوری اطلاعات در منطقه دستیابی به نوآوری منطقه ای و فناوری اطلاعات و ارتباطات از طریق رویکرد صادرات محور و ایجاد اشتغال پایدار است. علاوه بر این ، توسعه مبادلات تجاری و زیرساخت های لجستیکی ، تسهیل سرمایه گذاری داخلی و خارجی ، جذب تخصص ، سرمایه و فناوری در بخش ICT و تأمین زیرساخت های راهرو ICT ، تسهیل و بهبود کیفیت خدمات و پشتیبانی مشاغل نوپا در پایگاه دانش در پیام تنظیم کنید.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا