بین الملل

موسووی مشاوره در مورد پرواز از رم و دو پرواز از میلان به تهران را اعلام کرد

به گزارش گروه سیاست خارجی خبرگزاری آنلاین مخبران ، به درخواست برخی از دانشجویان ایرانی که پس از فوران کرونا در این کشور در ایتالیا مشغول به تحصیل در ایتالیا بودند ، تلاش وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سفارت ایران در رم انجام شد. بازگشت آنها

در همین زمینه و با هماهنگی یک پرواز ، چهارشنبه 17 آوریل ، گروه اول دانش آموزان به دلیل رفتار نامناسب برخی از مسافران و عدم رعایت پروتکل ها و مقررات بهداشتی مربوط به قرنطینه سفارت ایران در کشور اعلام شده و به کشور منتقل شدند. که طبق تصمیم مقامات بهداشتی کشور ، پرواز ایران ایر امروز (جمعه) به همین دلیل لغو شده است.

در بیانیه صادر شده در این دوره ، سفارت ایران در رم از هموطنان خواست تا فرم ویژه مسافر از جمله اطلاعات مربوط به مراقبت از بیماران ورودی به کشور را تهیه کنند که توسط وزارت بهداشت و مراکز کنترل بیماری ارائه شده است. .

در بیانیه صادر شده در تاریخ 15 آوریل ، سفارت ایران در رم به هموطنان که پیش از این اسامی و جزئیات خود را اعلام کرده بودند ، اعلام کرد که جزئیات پرواز پروتکل های بهداشتی و نحوه خرید بلیط از طریق دفاتر رسمی ایران ایر در رم اعلام می شود. و میلان. تأکید شد که کلیه هموطنان که به ایران می روند باید فرم اطلاعات بهداشتی متصل به کانال تلگرامی سفارت را تکمیل و امضا کرده و آن را به نقاط ورودی کشور ارسال کنند.

سفارت همچنین در 17 آوریل با صدور بیانیه ای از هموطنان خود که بلیط پرواز از روم به تهران را در روز جمعه 20 آوریل 2016 خریداری کرده بودند ، صادر کرد تا در اسرع وقت فرم ویژه مسافر را پر کنند ، از جمله اطلاعات مربوط به مراقبت از بیماران بستری. . در کشور ارائه شده توسط وزارت بهداشت و مرکز مدیریت بیماری ها اعمال شود. سفارت همچنین تأکید کرد که تکمیل این فرم فقط برای هر مسافری که بلیط این پرواز را خریداری کرده یا برای روزهای باقی مانده باقی مانده است ، الزامی است.

به گزارش فارس ، سفارت ایران در ایتالیا در اطلاعیه های دیگر در ساعات اولیه پنجشنبه 17 آوریل اعلام کرد: “متأسفانه علی رغم اصرارهای مکرر سفارت مبنی بر لزوم رعایت کامل مقررات بهداشتی مسافر در پروازهای اضطراری به تهران. ، سهل انگاری در پرواز امروز “. برخی از دانشجویان عزیز برای مسافرانی و نمایندگان ستاد ملی مبارزه با تاجگذاری به گونه ای مشکل ایجاد کرده اند که ادامه پروازهای اضطراری را به یک مشکل جدی تبدیل کرده است. با توجه به تلاش کلیه ارائه دهندگان خدمات برای تأمین سفرهای ایمن و سالم برای خود و خانواده هایشان ، کلیه مسافران در پروازهای اضطراری باید کاملاً مقررات وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و رئیس ستاد مبارزه با ضد اشتفانیا را رعایت کنند. از جمله تعهد به پذیرش اقدامات قرنطینه مطابق با تصمیم وزارت بهداشت و مطابق فرم تکمیل شده.

در این بیانیه همچنین آمده است که کلیه مسافران در پروازهای اضطراری آتی از رم و میلان به تهران باید فرم اعلامیه ارائه شده توسط وزارت بهداشت ما را تکمیل و امضا کنند که در کانال تلگرام سفارت منتشر شده است.

در این اطلاعیه تأکید شد که در صورت تکمیل و امضاء فرم خودساختی وزارت بهداشت ، امکان عزیمت مسافر طبق مقررات بهداشتی کشور ما فراهم نیست و تأخیر جدی در سوار شدن به این عزیزان به وجود خواهد آمد.

* پرواز را در روز جمعه لغو کنید

سفارت ایران در ایتالیا پنج شنبه شب ، 17 آوریل ، در اطلاعیه دیگری اعلام کرد: روز جمعه 20 آوریل 2016 ، هواپیمایی ایران به مسافران ، به ویژه دانشجویانی که درخواست پرواز اضطراری می کنند ، اطلاع می دهد. در 17 آوریل و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی و مقررات قرنطینه ، مقامات بهداشت تصمیم گرفتند پروازها را در روز جمعه برای محافظت از سلامت مسافران ، خانواده های آنها و شهروندان ایرانی لغو کنند.

در این بیانیه آمده است: “با توجه به مشکلات فراوانی که برای دانشجویان عزیز ساکن ایتالیا بوجود آمده و به منظور رفع مشکلاتی که در درجه اول نیاز به کمک و هماهنگی کامل دانشجویان و مسافران وجود دارد ، سفارت جمهوری اسلامی است. ایران تمام تلاش خود را کرده است. ” برای حل این مشکل و رفع موانع و نظارت بر این مسئله کار می کند. امیدواریم دانشجویان عزیز ضمن رد نظر جدی درباره مشکلات ناشی از رسالت تیم قبلی ، تمام تلاش خود را برای همکاری در اجرای پروتکل های بهداشتی کشورمان انجام دهند. سفارت تصمیمات جدیدی را در این مورد در گذشته اعلام خواهد کرد. (اینجا بخوانید)

* موسوی: وزارت امور خارجه و سفارت در سه پرواز به تهران با مقامات وزارت بهداشت و ایران ایر مشورت می کنند.

سید عباس موسوی در مصاحبه با ایرنا امروز (جمعه) اقدامات انجام شده برای بازگشت دانشجویان و هموطنان ایرانی از ایتالیا را تشریح کرد و گفت: هم اکنون وزارت امور خارجه و سفارت جمهوری اسلامی ایران در رم در حال رایزنی هستند. وی با مقامات وزارت بهداشت و ایران ایر برای پرواز دیگری از رم و دو پرواز از میلان به تهران است.

موسوی همچنین گفت: بازتاب پروتکل های بهداشتی دریافت شده توسط وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با کرونا در نمایندگان روم و میلان برای اطلاع رسانی به دانشجویان و هموطنان که متقاضی بازگشت خود هستند ، نشان دهنده این است که معیارهای وزارت بهداشت به عنوان بازگشت به ایران. تأکید شده است

وی به دانشجویان گفت كه ستاد ملی مبارزه با فساد و وزارت بهداشت لزوم تكمیل و امضای فرمهای اعلامیه سلامت ، اقدامات قرنطینه و پیروی از دستورالعمل های قبل ، حین و بعد از سفر و تهیه فرم های اطلاعات شخصی را تأیید كرده اند. کسب اطلاعات مسافر و حمل و نقل آنها به تهران در مورد تهیه قرنطینه برنامه ریزی و اطلاع رسانی شده است.

موسوی همچنین اظهار داشت: دفاتر ایران ایر در رم و میلان مجدداً به دلیل پر کردن فرم و جلوگیری از سوار شدن مسافرانی که ممکن است به پروتکل های بهداشتی ایران توجه کافی نداشته باشند ، مجددا توجیه شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین برای حل مشکل دانشجویان در راه بازگشت به ایتالیا پس از حل اوضاع به مشاوره با وزارت امور خارجه ، وزارت خانه و وزارت ایمنی عمومی و پلیس مرزی اشاره کرد. .

ظریف: وقتی وزارت بهداشت برخی افکار را دارد ، ما سعی می کنیم این افکار را عملی کنیم

به گزارش فارس ، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در بیانیه ای در تاریخ 17 آوریل در مورد بازگشت دانش آموزان و هموطنان ایرانی اظهار داشت: برآوردها باید با ارزیابی های بهداشتی وزارت بهداشت و ستاد ملی مبارزه با تاجگذاری هماهنگ شوند.

وی اضافه کرد: “ما ایرانیان خارج از کشور و دانشجویان ایرانی را که در کشورهای خارجی مشغول به تحصیل هستند می خواهیم که این حساسیت ها را درک کنند و بدانند که ما در مورد آنها فکر می کنیم ، والدین آنها می دانند که ما در مورد آن فکر می کنیم ، اما باید با آنها برخورد کنیم.” . این موارد باید مورد توجه قرار گیرد تا صدمه ای به انتقال نوع جدید ویروس به ایران وارد نشود.

ظریف همچنین با بیان اینکه گفته می شود وزارت امور خارجه و وزارت بهداشت منتظر بازگشت پروتکل های بهداشتی به دانشجویان هستند ، افزود: وزارت بهداشت تدوین کرده و پروتکل های لازم را ارائه می دهد و ما با وزارت بهداشت همکاری خواهیم کرد. یک کشور با کشور دیگر متفاوت است ، اما ما قبول داریم که اینگونه نیست که دو وزارتخانه (خارجی و خارجی) تمام کار خود را انجام داده اند و یک وزارتخانه (بهداشت) کار خود را انجام نداده است ، هر وزارتخانه کار خود را در مرحله نهایی انجام می دهد. این تصمیم توسط وزارت بهداشت و اداره ملی مبارزه با کرونا اتخاذ شده است.

به گزارش فارس ، سید عباس موسوی همچنین در بیانیه ای در تاریخ 10 آوریل اظهار داشت: ده ها دانشجوی ایرانی که در این کشور کار می کنند بخاطر شیوع بالای کورونا می خواهند به ایتالیا برگردند. آنها این مسئله را در تهران و روم جدی گرفته اند و به محض دریافت مجوزهای لازم – به دلیل وضعیت قرمز در این کشور – اقدامات لازم برای بازگشت این عزیزان انجام می شود. (اینجا بخوانید)

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین در 7 آوریل خاطرنشان كرد: “رایزنی هایی با وزارت امور خارجه ایتالیا انجام شده است و سفارتخانه های دو كشور در تعامل با یکدیگر هستند.” اما پروتکل هایی وجود دارد که باید دنبال شوند. صدها نفر آمادگی خود را برای بازگشت به ایتالیا اعلام کرده و پروتکل های بهداشتی و مجوز صادر شده اند و هواپیما باید این پروتکل ها را دریافت کند. اگر این اتفاق بیفتد ، ما امیدواریم که طی چند روز آینده گروه اول دانشجویان ایرانی را برگردانیم.

انتهای پیام /

دکمه بازگشت به بالا