علمی و پزشکی

ناظر واکسیناسیون اروپا: کووید هنوز یک تهدید است

ناظر واکسیناسیون اتحادیه اروپا درباره همه‌گیری کرونا هشدار داد که کووید۱۹ همچنان یک تهدید باقی می‌ماند، اگرچه دیگر یک وضعیت اضطراری بهداشتی جهانی نیست.

به گزارش مخبران به نقل از مدیکال اکسپرس، آژانس دارویی اروپا (EMA) در عین حال اعلام کرد جلسات توجیهی منظم خود را که برای نزدیک به سه سال برگزار می‌شده، متوقف می‌کند.

«مارکو کاوالری»، رئیس واکسیناسیون آژانس دارویی اروپا در این باره گفت: این ویروس یک تهدید است و تهدید نیز باقی خواهد ماند به ویژه برای آسیب پذیرترین افراد.

او اظهار کرد که این ویروس هنوز در گردش است و گونه‌های جدیدی از آن در حال ظهور هستند.

کاوالری افزود که مقامات بهداشت عمومی به ویژه در فصل سرما باید مراقب باشند و اقدامات احتیاطی لازم را انجام دهند.

به گفته وی، تزریق واکسن‌های کرونا از تشدید بیماری و بستری شدن در بیمارستان‌ها و در نهایت مرگ افراد پیشگیری می‌کنند.

تخمین زده شده است که تنها در سال اول همه‌گیری کرونا، واکسن‌های این بیماری به نجات جان ۲۰ میلیون نفر در سراسر جهان کمک کرده است.

سازمان جهانی بهداشت (WHO) در تاریخ جمعه ۵ مه ۲۰۲۳ به طور رسمی پایان وضعیت اضطراری کووید ۱۹ در جهان را اعلام کرد. این سازمان در ژانویه ۲۰۲۰، شیوع ویروس کرونا را یک وضعیت اضطراری بهداشت عمومی و نگرانی بین‌المللی اعلام کرده بود.

بنابر داده‌های جدول جهانی ورداُمتر که از تاریخ ۲۹ ژانویه سال ۲۰۲۰ میلادی ثبت آمار رسمی کرونایی را آغاز کرده است، تاکنون مجموع مبتلایان به این بیماری در دنیا به ۶۸۹ میلیون و ۹۹۹ هزار و ۴۳۴ نفر رسیده و مرگ شش میلیون و ۸۸۸ هزار و ۸۲۰ بیمار کووید نیز تایید شده است.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا