بین الملل

نتانیاهو از ترس اقدامات تلافی‌جویانه غزه، جلسه‌ امنیتی تشکیل می‌دهد

پس از عملیات نظامی وحشیانه صبح امروز (پنجشنبه) ارتش رژیم صهیونیستی در جنین که ۹ شهید و ۲۰ زخمی برجای گذاشت، نخست وزیر این رژیم به دلیل نگرانی از پاسخ جهاد اسلامی و حمله راکتی از غزه، جلسه‌ای برای ارزیابی اوضاع امنیتی تشکیل خواهد داد.

به گزارش مخبران، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، مرکز پخش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم پس از عملیات صبح امروز در جنین و از ترس تشدید تنش‌ها، جلسه‌ای برای ارزیابی وضعیت امنیتی تشکیل خواهد داد.

همچنین این مرکز به نگرانی‌های اسرائیل از آغاز حمله راکتی جنبش جهاد اسلامی از نوار غزه در پاسخ به این عملیات اشاره و اعلام کرد، جهاد اسلامی به طرف‌های میانجی اعلام کرد که اسرائیل مسؤول این حمله است و اگر حملات خود به جنین را متوقف نکند، تمامی گزینه‌ها روی میز است.

یورش امروز اشغالگران اسرائیلی به شهر و اردوگاه جنین همراه با شهادت ۹ فلسطینی و زخمی شدن ۲۰ تن دیگر که وضعیت چهار تن از آنها وخیم گزارش شده، شدیدترین عملیات نظامی اسرائیل از زمان تشکیل کابینه نتانیاهو در پایان ماه گذشته میلادی و خونین‌ترین عملیات آن در اردوگاه جنین طی چند سال اخیر بود.

روزنامه عبری زبان یدیعوت آحارونوت در سایت خود اعلام کرد، در پی حملات اسرائیل به جنین، ارتش برای تنش احتمالی در کرانه باختری آماده می‌شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا