عمومیمطالب برتر

نصب پنجره upvc بدون تخریب امکان دارد؟

نصب پنجره های دوجداره در ساختمان های مدرن و نوساز رواج یافته است. یکی از نکات مهم نصب این نوع پنجره ها این است که نیازی به شکستگی نیست و به راحتی می توانید پنجره های قدیمی را با پنجره های جدید تعویض کنید و حال و هوای خوبی به خانه ببخشید. علاوه بر این، نصب پنجره های حرارتی مزایایی مانند زیبایی، بهره وری انرژی و طول عمر را به همراه دارد.

شرایط نصب درب و پنجره UPVC

قبل از اینکه در مورد الزامات نصب شیشه دوجداره صحبت کنیم، چند مدل شیشه دوجداره مانند شیشه دوجداره و شیشه دوجداره وجود دارد که در مقاله قبل به تفصیل به آنها پرداخته شد. به عنوان مثال، پنجره های کشویی، پنجره های ریلی بسیار کاربردی هستند که برای فضاهای کوچک طراحی شده اند. در زیر به مواردی که جزء شرایط نصب پنجره دوجداره می باشد اشاره می کنیم.

دمای مناسب

بهترین زمان برای نصب پنجره های دوجداره بعد از گچ کاری و رنگ آمیزی ساختمان می باشد. پنجره های دو جداره باید قبل از نصب در دمای اتاق نگهداری شوند. آنها را در دمای زیر 5 درجه و بالای 35 درجه نگهداری نکنید. زیرا دمای پایین و زیر صفر باعث می شود که UPVC و سایر مواد پلیمری در حین نصب انعطاف پذیری خود را از دست بدهند. زیرا باید در برابر ضربه زدن و فشار مضاعف مقاومت کنند. ضمناً نگهداری مواد UPVC و پلیمری در دمای بالای 35 درجه باعث انعطاف پذیری بیش از حد می شود و در هنگام ریخته گری و ریختن شاهد خمش بیش از حد و غیرعادی خواهیم بود. این مشکل باعث می شود که اجزای پنجره دوجداره خراب شود.

اگر بنا به دلایلی مجبور به نصب شیشه در دمای بسیار گرم یا بسیار سرد شدید، باید از استاندارد بودن دمای محیط اطمینان حاصل کنید و پس از رسیدن پنجره ها به دمای مطلوب، نصب آنها را شروع کنید. در این شرایط باید شیشه را نصب کنید و بلافاصله پس از نصب پنجره را نصب کنید. پنجره ها از مواد عالی و درجه یک ساخته شده اند و دارای یراق آلات و پروفیل های استاندارد هستند. این نوع آرمیچر پس از نصب، وزن بیش از 100 کیلوگرم را در یک قسمت تحمل می کند و از حد معمول خارج نخواهد شد.

از نصابان مجرب و مجرب استفاده کنید

یکی از اشتباهاتی که برخی افراد در نصب شیشه دوجداره مرتکب می شوند این است که نصب پنجره را به نصاب و نصب شیشه دوجداره را به دیگری می سپارند. اگر نصب این دو ارتباط مستقیمی با یکدیگر داشته باشد و به دلیل اینکه تنظیم پنجره در هنگام نصب شیشه انجام می شود، بهتر است از ابزار نصب استفاده شود.

جداسازی چسب پروفیل

پس از نصب پنجره دوجداره، باید قبل از نصب شیشه، چسب را از روی پروفیل upvc جدا کنید. اما به یاد داشته باشید که چسبی که پس از نصب شیشه قابل دسترسی نیست باید جدا شود. پس از اتمام نصب شیشه، باید پس از 2 تا 3 ماه استیکر را از قسمت دیگر جدا کنید. زیرا اگر آفتاب برای مدت طولانی به پنجره بتابد چسب را سفت می کند و در هنگام برداشتن آن دچار مشکل می شوید.

حفاظت قبل از نصب شیشه دوجداره!

نکته مهمی که باید قبل از نصب ویندوز در نظر بگیرید این است که محل نصب را تمیز کنید.

برای نصب پنجره ها و یراق آلات باید سوراخ هایی در قاب پنجره ایجاد شود. سوراخ ها باید با دقت و با ابزار مربوطه ایجاد شوند. زیرا اگر در این مورد اشتباه کنید کیفیت کار شما زیر سوال می رود و نصب پنجره و یراق آلات با مشکل مواجه می شود.

برای نصب پنجره دوجداره باید از پیچ های متناسب با وزن پنجره استفاده کنید. همچنین فوم کردن و استفاده از چسب با کیفیت بسیار مهم است. نصب صحیح پنجره ها تضمین می کند که کار به طور منظم و منظم انجام می شود.

مواردی مانند برداشتن چسب پروفیل از قسمت های غیر قابل دسترس، تعمیر پنجره، پایین آوردن و نصب پنجره های دو جداره و سه جداره بسیار حائز اهمیت است که توسط افراد حرفه ای و متخصص با بالاترین کیفیت انجام می شود. .

مراحل نصب درب و پنجره دوجداره

سطوح را قبل از نصب تمیز کنید

اولین قدم در نصب پنجره های دوجداره تمیز کردن نوارهای فلزی است. بعد از تمیزکاری باید سیم های فولادی را رنگ کنیم تا به مرور زمان دچار مشکلاتی مانند خوردگی نشوند. در واقع با این کار عمر کابل های فولادی افزایش می یابد.

پنجره جدید را جایگزین کنید

بعد از تمیز کردن و رنگ آمیزی سطح کلاف آهنی، نوبت آن است که پنجره دوجداره را داخل کلاف آهنی قرار داده و آن را به خوبی تراز کنید. تراز نادرست پنجره می تواند بر عملکرد صحیح تأثیر بگذارد.

لوچربت

حال پس از تراز کردن پنجره، باید سوراخ های لازم را در پروفیل ها دریل کنید. این سوراخ ها نقش مهمی در افزایش استحکام پنجره دارند. سوراخ ها باید با مته مناسب در جای خود سوراخ شوند.

هر مشکلی را حل کنید

هنگام نصب پنجره دوجداره، قبل از تثبیت و محکم کردن پنجره با سیم آهنی، باید با باز و بسته کردن در و بررسی کیفیت جوش، یراق آلات و شیشه از صحت آنها اطمینان حاصل کنید. پس از اطمینان از صحت عملکرد آنها، ویندوز را تعمیر کنید. حل مشکل پس از پوشاندن پنجره با سیم آهنی بسیار دشوار است. پس باید این نکته را در نظر داشته باشید.

آب بندی

پس از بررسی تمامی قسمت های پنجره و تعمیر آن پس از اطمینان از عدم وجود مشکل، نوبت به دوخت آن می رسد. یک نصاب مجرب و با تجربه از موادی مانند فوم و سیلیکون برای تزریق بین کویل آهنی و قاب پنجره استفاده می کند تا شکاف ها را پر کند.

نصب شیشه

در این مرحله علائم و قسمت هایی که هنگام نصب شیشه قابل دسترسی نیستند را حذف کرده و شروع به نصب شیشه دوجداره و شیشه سه جداره می کنید. در مقالات قبلی به تفصیل در مورد شیشه دوجداره صحبت کرده ایم و ویژگی های مختلف آن را مورد بررسی قرار داده ایم. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه به مقاله مربوطه مراجعه نمایید.

پنجره را تنظیم کنید.

تعمیر صحیح پنجره بسیار مهم است. اگر این مرحله به درستی انجام نشود، عملکرد پنجره به طور کلی تحت تأثیر قرار می گیرد و باید متخصصی را برای تعمیر و بررسی مجدد پنجره پیدا کنید. به همین دلیل همیشه توصیه می کنیم از ابتدای کار یک نصاب مجرب را انتخاب کنید تا در آینده دچار مشکلات زیادی نشوید. تنظیمات با پیچ های مخصوص انجام می شود.

بهترین زمان برای نصب درب و پنجره چه زمانی است؟

در ابتدای مطلب اشاره کردیم که دمای هوا در هنگام نصب پنجره های دوجداره باید بین 5 تا 35 درجه سانتیگراد باشد. این به این دلیل است که دماهای بسیار بالا و بسیار پایین برای حفظ انعطاف پذیری پنجره مناسب نیستند. بنابراین توصیه می کنیم در زمان هایی مانند بهار که هوا خنک تر است، پنجره ها را عوض کنید. همچنین اگر ساختمان در حال ساخت است و برای اولین بار می خواهید پنجره نصب کنید باید پس از رنگ آمیزی ساختمان این کار را انجام دهید.

دکمه بازگشت به بالا