بین الملل

نظرسنجی| سقوط ده پله‌ای کرسی‌های حزب نتانیاهو در انتخابات جدید

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فورس ، مطالعات آماری نشان می دهد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل از پیروزی حزب خود در انتخابات عمومی جدید در فلسطین اشغالی ابراز اطمینان کرده است.

نظرسنجی جدیدی که توسط موسسه پانل ها انجام شده است و امروز (چهارشنبه) از رادیو 103 افام منتشر شد ، نشان می دهد که در صورت تشکیل ائتلافی از احزاب چپ برای انتخابات ، حزب چپ به رهبری نتانیاهو زیر سوال خواهد رفت.

به همین ترتیب ، اگر چهارمین انتخابات سراسری در فلسطین اشغالی طی دو سال گذشته برگزار شود ، کرسی های حزب لیکود در کنست اسرائیل با ده مرحله ، از 36 به 26 کرسی کاهش می یابد.

حزب امید جدید به رهبری متحد سابق نتانیاهو ، گیدئون سر ، 17 کرسی ، حزب یامینا به رهبری نفتالی بنت 13 کرسی ، حزب یاشپید به رهبری یایر لاپید 12 کرسی و چپ جدید توسط ران هولدی رهبری شده است. شهردار تل آویو 8 کرسی به دست می آورد.

براساس وب سایت “آروت توشاو” ، حزب مشترک نوار عربی می تواند در انتخابات جدید 12 کرسی کسب کند. حزب اسرائیلی Beetona ، به رهبری آویگدور لیبرمن ، یک قدم تا هشت حرکت خواهد کرد.

اتحاد چپ (مخالفان) در مجموع 41 کرسی و ائتلاف راست (نتانیاهو و متحدان آنها) 54 کرسی دارند ، هر دو از اکثریت 61 کرسی کنست عقب هستند.

پیش از این ، تلویزیون کانال 12 اسرائیل نشان داده بود که نه متحدان نتانیاهو و نه سایر رقبایش نمی توانند اکثریت کنست را به دست آورند. (برای اطلاعات بیشتر)

انتهای پیام / متر


دکمه بازگشت به بالا