استان ها

نمایشگاه صنایع‌دستی و سوغات در دامغان برپا شد

به گزارش خبرگزاری مخبران استان سمنان، مجتبی اکبرپور روز پنجشنبه ۱۳ بهمن‌ماه ۱۴۰۱ با اعلام این خبر گفت: این نمایشگاه در محل سالن بحران شهرداری دامغان برپاشده و تا ۲۱ بهمن‌ماه از ساعت ۱۶ الی ۲۳ پذیرای علاقه‌مندان خواهد بود.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری صنایع‌دستی شهرستان دامغان به سیاست‌های وزارت میراث فرهنگی درراه اندازی نمایشگاه‌ها به مناسبت‌های مختلف در راستای حمایت از هنرمندان هنرهای دستی اشاره کرد و افزود: برپایی نمایشگاه‌ها تأثیر مثبتی در ایجاد نشاط اجتماعی دارد.

اکبرپور افزود: نمایشگاه برپاشده شامل غرفه‌های صنایع‌دستی متنوع شهرستان دامغان و دیگر شهرهای کشور شامل رودوزی‌ها و نساجی سنتی، سفال و سرامیک، نازک‌کاری و معرق چوب، چاپ های سنتی، گوهر تراشی، زیورآلات سنتی و … است.

اکبرپور با اشاره به صدور بیش از ۱۵۰ پروانه تولید صنایع‌دستی و مجوز مشاغل خانگی در رشته‌های مختلف صنایع‌دستی در سال جاری، گفت: باهدف ایجاد کسب‌وکارهای خانگی، هنرمندان صنایع‌دستی برای دریافت تسهیلات با سود چهار درصد بانکی بااعتباری بالغ‌بر ۲۱ میلیارد ریال به بانک‌های شهرستان دامغان معرفی‌شده‌اند.

با توجه به کشفیات باستان‌شناسی در تپه حصار، پیشینه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی در دامغان به بیش از شش هزار سال قبل برمی‌گردد.

46

دکمه بازگشت به بالا