عمومیمطالب برتر

نمودار کندل‌استیک دلار کانادا در روز جاری

اگرچه نشست اوپک پلاس همچنان ریسک جدی را بر بازار نفت خام تحمیل می کند و مشخص نیست که نتیجه آن چه خواهد بود، نفت خام سبک به حدود 75 دلار جهش کرد. اعضای اوپک پلاس هنوز در مورد کاهش عرضه نفت خام در سال 2024 اختلاف نظر دارند. شایعات حاکی از آن است که نشست این هفته ممکن است به تعویق بیفتد. با این حال، قیمت نفت خام افزایش یافته و دلار کانادا به عنوان یک ارز کالایی که به شدت به قیمت نفت خام وابسته است، تقویت شده است.

برخلاف سایر جفت ارزها، جفت ارز USDCAD در این هفته با خطرات جدی مواجه است. دیروز سخنرانی یکی از مقامات فدرال رزرو آمریکا ارزش دلار آمریکا را بیشتر تضعیف کرد. سخنان والر باعث شد بازار انتظار کاهش نرخ بهره آمریکا را در آینده نزدیک داشته باشد. شاخص دلار آمریکا به پایین‌ترین سطح از ماه آگوست سقوط کرد و بازدهی خزانه‌داری آمریکا نیز کاهش یافت.

شاخص تولید ناخالص داخلی ایالات متحده برای سه ماهه سوم سال 2023 رویداد دیگری است که ممکن است بر روند دلار آمریکا و جفت ارز USDCAD تأثیر بگذارد. با این حال، اکثر معامله گران  USDCAD بر روی تولید ناخالص داخلی و داده های اشتغال کانادا تمرکز می کنند.

پیش بینی دلار کانادا

جفت ارز USDCAD از خط روند صعودی عبور کرده است.اما این خط روند هنوز مورد آزمایش مجدد قرار نگرفته است. این بدان معناست که اگر جفت ارز USDCAD افزایش یابد، موقتی خواهد بود و بهترین فرصت را برای فروش دلار آمریکا و خرید دلار کانادا فراهم می کند.
دلار کانادا یا CAD یکی از شناخته شده ترین واحدهای پولی در جهان محسوب می شود. برای این منظور، بسیاری از صرافی‌ها چون metaexchanges.ca در کانادا طیف گسترده‌ای از خدمات مانند انتقال پول، حواله، انتقال ارز و خرید دلار در کانادا را ارائه می‌دهند.

بنابراین اگر قصد انتقال وجه از خارج از کانادا به شخصی ساکن ایران را دارید، باید به صرافی metaexchanges.ca معتبری که در کانادا فعالیت می کنند و سال ها تجربه در این نوع کارها دارند مراجعه کنید. پیش بینی قیمت دلار کانادا را در سایت metaexchanges.ca بخوانید.

قیمت دلار کانادا صرافی

پیش بینی نرخ ارز دلار کانادا

از آغاز جنگ جهانی دوم تا سال 1950 و دوباره از سال 1962 تا 1970، ارزش دلار کانادا در برابر دلار آمریکا ثابت ماند. بانک کانادا مسئول مداخله در بازار برای حفظ ارزش ثابت ارز بود. در حال حاضر نرخ مبادله دلار کانادا با هر ارز خارجی توسط عواملی مانند عرضه و تقاضا تعیین می شود. عواملی که باعث افزایش (یا کاهش) تقاضا برای دلار کانادا یا کاهش (یا افزایش) تقاضا برای ارز خارجی می شوند، بر نرخ ارز اثر صعودی یا نزولی دارند.

عوامل موثر بر ارزش دلار کانادا

بر اساس اصول اقتصادی و شواهد علمی، عواملی وجود دارند که اثرات قابل پیش بینی بر نرخ ارز دارند. با این حال، پیش بینی نرخ دلار کانادا در آینده دشوار است، زیرا همه این عوامل به یکدیگر مرتبط هستند. برخی از این عوامل عبارتند از:

نرخ بهره: نرخ های بهره نسبتاً بالاتر در کانادا باعث افزایش تقاضا برای اوراق بهادار دلار کانادا توسط سرمایه گذاران خارجی می شود. با این حال، نرخ بازده سرمایه گذاران خارجی به قیمت آتی دلار کانادا بستگی دارد. اگر سرمایه گذاران خارجی پیش بینی کنند که ارزش دلار کانادا کاهش می یابد، نرخ بهره بالاتری را برای اوراق بهادار دلار کانادا طلب خواهند کرد.

قیمت کالا: ارزش دلار کانادا ارتباط نزدیکی با قیمت جهانی کالا دارد. کانادا کشوری است که به کشورهای دیگر کالا صادر می کند و نسبت به آمریکا و سایر کشورها صادرات بیشتری دارد. هنگامی که قیمت کالاها افزایش می یابد، شرایط تجارت کانادا بهبود می یابد زیرا محصولات آن نسبتاً ارزشمندتر می شوند. در نتیجه نرخ دلار کانادا نیز افزایش خواهد یافت.البته برعکس آن نیز امکان پذیر است، زیرا کالاهای با قیمت ضعیف تر، دلار کانادا را پایین می آورند.

نرخ تورم: نرخ تورم نشان می دهد که سطح قیمت در طول زمان افزایش می یابد. اگر تورم در کانادا از نرخ تورم سایر کشورها بیشتر شود، این امر باعث کاهش قدرت خرید دلار کانادا در برابر ارزهای خارجی می شود. این کاهش قدرت خرید دلار کانادا باعث کاهش ارزش دلار کانادا می شود. البته برعکس این سوال یعنی افزایش قدرت خرید دلار کانادا باعث افزایش ارزش دلار کانادا می شود. تورم ثابت و نسبتا پایین در کانادا تاثیر مثبتی بر نرخ ارز دارد.

 تجارت بین المللی کالا و خدمات: زمانی که صادرات یک کشور از واردات بیشتر شود، فشار صعودی بر نرخ ارز وارد می شود (تقاضا برای ارز بیشتر از عرضه است). زمانی که کشوری کسری تجاری دارد و بیشتر از صادرات وارد می کند، نرخ ارز به سمت کاهش یا کاهش می رود (عرضه ارز بیشتر از تقاضا است).

سرمایه گذاری خارجی و پرداخت بدهی: جریان سرمایه گذاری خارجی به کانادا باعث افزایش تقاضای خارجی برای دلار کانادا و افزایش نرخ ارز می شود.سرمایه گذاری مستقیم کانادایی ها در خارج از کشور نیز اثر معکوس دارد. پرداخت بدهی با خارجی ها باعث کاهش نرخ ارز کانادا می شود.

 بهره وری: بهره وری یک کشور می تواند اثر افزایشی یا کاهشی بر نرخ دلار کانادا داشته باشد. به عنوان مثال، اگر سطح بهره‌وری در کانادا بالاتر از ایالات متحده بود، قیمت محصولات کانادا رقابتی‌تر می‌شد و به مرور زمان، تولید و صادرات کانادا افزایش می‌یابد و تقاضا برای دلار کانادا افزایش می‌یابد.

دکمه بازگشت به بالا