نوروز ۱۴۰۰ را آرام نمی‌بینیم/ با کرونای انگلیسی به هیچ وجه نمی‌توان شوخی کرد

به گزارش شفاف ، سعید نمکی ، وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی ، در مورد پیش فروش تورهای نائوروج و بلیط تورهای گردشگری گفت: “امسال ، قضاوت در مورد نائوروج بسیار فوری است. ما یک آدم سرکش ، پرخاشگر و بالا هستیم -ویروس خطر. دستورالعمل ها را دنبال کنید و همکاری مردم را مدیریت کنید ، اما ما واقعاً نمی دانیم چه اتفاقی می افتد؟

نمکی ادامه داد: مردم در طی یک سال گذشته استرس و خستگی زیادی را تحمل کرده اند ، اما امسال زمان آن نیست که از این ویروس شیطانی دور شویم یا فکر کنیم این ویروس از ما دور است ؛ این ویروس نوروز 1400 با ما و امسال بسیار تأثیر می گذارد.

وزیر بهداشت درباره شروع پیش فروش بلیط تورهای نائوروج صحبت کرده است: بدانید که آنها تصمیمات غیر منطقی می گیرند و کارهای غیر منطقی انجام می دهند ، ما مسئول سیستم بهداشت و درمان هستیم و می توانیم کمی دورتر هم ببینیم ، امسال آرامش نائوروز را نخواهیم دید ، مگر اینکه پروتکل را بشکنیم و متوجه آن شویم. شاید ما با اسفند به خوبی سروکار داشته باشیم و بهاری آرام داشته باشیم ، اما اکنون این پیش بینی را نداریم.

نمکی گفت: این بیماری در خوزستان شیوع پیدا نکرده است و سایر استانها نیز تحت تأثیر قرار گرفته اند و با توجه به رفتار ویروس کرونا ، به ویژه جهش یافته آن ؛ امیدواریم که مردم کمترین دردسر را بدانند و شرایط عادی نباشد ، خبری نیست که بتوانیم امسال در ایران و هر جای دنیا با هم سفر و مسافرت کنیم و سفر کنیم.

وزیر بهداشت در مورد تبلیغ و فروش بلیط تورهای خارجی گفت: “برای تورهای خارجی باید بگویم که اکنون در اروپا ، شیوع بیماری ، مردم باید بدانند که آنها بسیار سختگیر هستند و هند به سختی کشورهای اروپایی نیست. آنها می دانند که ویروس نمی تواند خنده دار باشد و توصیه من به مردم این است که در خانه بمانند ، صبور باشند و از پدیده های غیرشهری لذت ببرند.

نمکی گفت که ما هرگز اجازه سفر و پیش فروش بلیط Nauruz را به کسی در وزارت بهداشت نداده ایم. “اگر کسی راهی را از من ، وزیر ، پیدا کند تا این اقدامات را اعلام کند ، ما آن را اعلام خواهیم کرد.” ما در حال بازی هستیم ویروس شطرنج و ما در حال تصمیم گیری هستیم و به ما گفته شد که چند هفته نمی توانیم تصمیم بگیریم.

دکمه بازگشت به بالا