علمی و پزشکی

هرآنچه باید درباره سکسکه بدانید+علت و درمان

آفتاب نیوز:

افسانه های بسیاری در مورد تکامل وجود دارد ، از دلایل عجیب و غریب و عجیب گرفته تا داستان های افرادی که سال ها سکوت می کردند. آیا این اسطوره ها صادق هستند؟

همه ما در طول زندگی تکامل یافته ایم و به همین دلیل است که اغلب توصیه های خوبی می خواهیم.

همه چیز شما باید در مورد سکسکه + علت و درمان بدانید

ابتدا باید بدانیم سکسکه چیست. تکامل ها انقباض های مکرر و غیرقابل تحمل عضله دیافراگم است که ماهیچه را از شکم جدا کرده و تنفس را تنظیم می کند. دیافراگم با دم فشرده می شود و با استنشاق آزاد می شود. سکسکه هنگام قطع شدن حالت انقباض دیافراگم رخ می دهد. هر پیچش ناگهانی مجرای تارهای صوتی را می بندد و باعث می شود هوا ناگهان از ریه ها بیرون بیاید. بدن ما با صدای خاصی پاسخ می دهد.

حال ، پس از این توضیحات پزشکی ، اجازه دهید چند افسانه درباره سکسکه را بررسی کنیم.

به نظر می رسد هیجان زده شدن از چیزی منجر به سکسکه می شود. پروفسور اندرو گودارد ، رئیس کالج سلطنتی پزشکان ، می گوید که هیچ کس 100 درصد مطمئن نیست که چرا سکسکه رخ می دهد ، اما به نظر می رسد وقتی دیافراگم به نوعی شروع می شود ، رخ می دهد. او می گوید هیجان شدید هیجانی باعث متورم شدن هوا می شود و منجر به سکسکه می شود.

چه کسی فکر می کرد که خندیدن بیش از حد می تواند یک سکسکه باشد؟

بسیاری از مردم فکر می کنند غذاهای تند ، نوشیدنی های مضراب و حتی تنباکو می توانند باعث بروز بحران شوند. پروفسور گودوارد می گوید: “بشر نظریه های مختلفی در مورد سکسکه دارد ، اما کودکان و افرادی که معده آنها معده دارند بیشتر احتمال دارد دچار سکسکه شوند.”

لوازم خانگی مفید

مالکیت خانه بیشتر در مورد اعتقادات مردم نسبت به روشهای معتبر علمی است ، اما بسیاری براساس تئوری متوقف کردن سیگنالهایی که باعث ایجاد رفلکس می شوند. نفس کشیدن یا انجام نوعی ورزش دیافراگمی به تدریج رفلکس را آرام می کند و سکسکه را متوقف می کند.

برخی فکر می کنند که طعم ترش سرکه یا لیمو باعث سکسکه می شود.

بعضی از افراد روش های غیرمعمول تر مثل گاز گرفتن لیمو یا مزه دار کردن سرکه را برای جلوگیری از تکامل پیشنهاد می کنند. این روش درمانی مبتنی بر این تئوری است که طعم لیمو یا سرکه می تواند بدن را شوکه کرده و از توجه به اختلالات مغزی جلوگیری کند و باعث متوقف شدن آن شود.

از آنجا که سکسکه معمولاً به طور تصادفی و در کوتاه مدت اتفاق می افتد ، تحقیق و مطالعه آنها برای محققان دشوار است ، بنابراین بسیاری از درمان ها فاقد پشتوانه علمی هستند.

وراثت از اجداد

ممکن است فکر کنیم اجداد ماهی مانند ما عامل سکسکه هستند که چندان بی اهمیت نیست. این تئوری این است که تکامل مربوط به تکامل و اجداد باستان ما است که در دریاها زندگی می کردند. این تئوری این است که هنگامی که سکسکه شروع می شود ، به دلیل رفلکس های اتوماتیک ساده ای است که ما از اجداد دوزیستان خود مانند قورباغه های کودک بدست می آوریم.

دستگاه تنفسی اجدادی مانند ما می تواند به یک سکسکه تبدیل شود

در کودکان بزرگتر قورباغه ، عصبی که رفلکس را کنترل می کند ، هدف خاصی دارد که به آن اجازه می دهد هنگام تنفس ، ریه ها را باز کند و هنگام بلع آب ، که فقط از آبششها عبور می کند ، ریه ها را باز کند. برای انسان ها ، این پاسخ بی فایده است و فقط گاهی اوقات نوعی شرم آور است.

سکسکه می تواند سالها ادامه داشته باشد

خوب ، اول از همه ، این اتفاق بسیار نادر می افتد ، بنابراین وحشت نکنید. چارلز آزبورن ، از آیووا ، در فهرست رکوردهای جهانی گینس ، طولانی ترین لیست سکسکه جهان است. او 68 سال سكوت كرده بود. در سال 1922 ، او سعی كرد تا خوك را وزن كند ، كه بیش از آن خوك افتاد و باعث بروز بحران او شد. متأسفانه سکسکه او متوقف نشد.

او طی سالها درمانهای بسیاری را امتحان کرده است ، اما هیچ چیز مانع از بلع هوا بی پایان نشده است. پزشک از او هیپنوتیزم کرد اما ناموفق بود. سکسکه تا دهه 1990 ادامه داشت و سرانجام متوقف شد.

چارلز 68 سال استخدام نکرد ، اما در دهه های اول 40 بار در دقیقه کار کرد و در سال های پایانی به 20 ضربه در دقیقه رسید. تخمین زده می شود که آنها طی 65 سال بیش از 450 میلیون بار تکامل یافته اند. بیشتر ما وقتی می خواهیم تصویری از خودمان بکشیم یک نگرش داریم.

تاکنون ما اسطوره های مربوط به تکامل را واقعی دانستیم و شواهد علمی کافی برای پشتیبانی از برخی نظریه ها وجود ندارد ، اما چه کسی تصور می کند سکسکه ها مربوط به نیاکان قورباغه کودک ما میلیارد ها سال پیش هستند؟

دکمه بازگشت به بالا