عمومیمطالب برتر

هزینه آزمون تافل

آزمون زبان انگلیسی به عنوان زبان خارجی (TOEFL) یک آزمون استاندارد گسترده است که سطح مهارت زبان انگلیسی افراد غیر بومی را ارزیابی می کند. این آزمون توسط هزاران دانشگاه و موسسه در سراسر جهان به عنوان مدرکی برای اثبات تسلط به زبان انگلیسی برای مقاصد علمی و حرفه ای پذیرفته شده است. بنابراین، اگر به دنبال مهاجرت یا مهاجرت به یک کشور انگلیسی زبان هستید، باید از هزینه آزمون تافل مطلع شوید. از آنجا که شرکت در این آزمون ممکن است علاوه بر پرداخت هزینه آزمون تافل، ثبت نام شما شامل هزینه های اضافی نیز باشد. در این وبلاگ در مورد هزینه آزمون تافل تضمینی، هزینه حذف، هزینه مجدد و هزینه ثبت نام مجدد و سایر هزینه های غیرمنتظره و همچنین سوالات متداول بحث خواهیم کرد.

تفاوت بین هزینه آزمون تافل معمولی و آزمون تافل نهایی

تافل استاندارد و تافل تمدید شده دو راه برای اطلاع از تاریخ آزمون و ثبت نام هستند، این دو عنوان تفاوتی جز این ندارند.

قیمت معمولی تافل (ثبت نام آنلاین معمولی)

هزینه ثبت نام معمولی 265.00 دلار است، اگر زمان آزمون انتخابی بیش از یک هفته از روز ثبت نام باشد، باید این مبلغ را پرداخت کنید.

هزینه تاخیر تافل (ثبت نام اینترنتی دیرهنگام)

اگر در شرایط اضطراری هستید و نیاز به شرکت در آزمون در عرض 2 تا 7 روز پس از ثبت نام دارید، باید 40 دلار اضافی بپردازید. در نهایت، هزینه ثبت نام نهایی تافل 305 دلار است.

هزینه ثبت نام آزمون تافل در ایران

هزینه آزمون تافل بسته به محل و نوع آزمون و همچنین زمان ثبت نام که توسط متقاضی تعیین می شود متفاوت است. قیمت آزمون تافل در ایران 265 دلار است. در خارج از ایران، هزینه آزمون ممکن است بسته به پول محلی، مالیات و سایر عوامل متفاوت باشد. اما باید به اطلاع شما برسانیم که تمامی هزینه های آزمون تافل به دلار آمریکا می باشد و در صورت تمایل به شرکت در آزمون تافل باید هزینه آزمون را در این واحد پرداخت نمایید.

هزینه آزمون تافل به تومان می باشد

از آنجایی که هزینه شرکت در آزمون تافل به دلار محاسبه می شود و قیمت دلار در ایران متفاوت است، تعیین هزینه دقیق این فعالیت دشوار است. اما در پاییز 1402 هزینه شرکت در آزمون آنلاین تافل 2023 با ثبت نام عادی حدود 14500000 تومان و با ثبت نام دیرتر حدود 16700000 تومان می باشد.

هزینه شرکت در آزمون تافل در کشورهای دیگر

هزینه ثبت نام آزمون تافل از کشوری به کشور دیگر متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر، ما کشورهای زیر و هزینه های ثبت نام آنها را فهرست کرده ایم:

هزینه آزمون تافل در ترکیه: 157 دلار

هزینه آزمون تافل در ارمنستان: 220 دلار

هزینه آزمون تافل در آذربایجان: 220 دلار

هزینه آزمون تافل در کانادا: 225 دلار

هزینه آزمون تافل در امارات متحده عربی: 300 دلار

هزینه ثبت نام مجدد تافل

داوطلبانی که مایل به شرکت مجدد در آزمون تافل هستند باید هر بار هزینه کامل آزمون تافل را پرداخت کنند. برای ثبت نام مجدد هیچ تخفیف یا کاهش قیمتی وجود ندارد. علاوه بر این، داوطلبان باید سه روز پس از شرکت در آزمون برای ثبت نام مجدد در آزمون تافل و تعیین تاریخ جدید آزمون منتظر بمانند. هیچ محدودیتی برای ثبت نام مجدد و شرکت در آزمون تافل وجود ندارد. شما می توانید هر چند بار که بخواهید در این آزمون شرکت کنید، اما بین دو تاریخ آزمون باید دو تا سه هفته فاصله باشد.

برای شرکت در آزمون GRE با ما تماس بگیرید.

تغییرات هزینه روز و زمان بندی مجدد تافل

اگر شرکت کننده ای بخواهد روز آزمون خود را تغییر دهد باید هزینه اضافی بپردازد. هزینه برنامه ریزی مجدد آزمون تافل مبتنی بر اینترنت (TOEFL-iBT) تقریباً 60 دلار است. اگر نیاز به تغییر زمان آزمون تافل دارید، می توانید با پرداخت هزینه تغییر ساعت این کار را انجام دهید. با این حال، شرکت کنندگان باید آزمون خود را حداقل چهار روز قبل از تاریخ برنامه ریزی شده آزمون تغییر دهند، در غیر این صورت باید هزینه آزمون را به طور کامل پرداخت کنند.

هزینه کنسلی آزمون تافل

اگر داوطلبی بخواهد از آزمون تافل خود انصراف دهد، باید 4 روز قبل از تاریخ تعیین شده آزمون این کار را انجام دهد تا بخشی از هزینه ثبت نام آزمون را دریافت کند، در غیر این صورت وجه به وی مسترد نخواهد شد. هزینه انصراف از آزمون تافل قبل از زمان مشخص شده شامل شرایط خاصی است، به عنوان مثال، بیش از نیمی از هزینه پرداخت شده به شما بازپرداخت نمی شود.

دکمه بازگشت به بالا