علمی و پزشکی

هشدار به مسافران هرمزگان؛ مراقب گزش پشه‌ها باشید

رئیس دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: امسال در ایام اپیدمی کووید ۱۹ استان هرمزان با بیماری ایدز منتقله از پشه مواجه شدند که در ایام نوروز نیازمند اقدامات پیشگیرانه برای تامین سلامت مسافران و شهروندان بود. ”

به گزارش مخبران، دکتر نگوین ضمن تاکید بر انتخاب مکان مناسب برای میهمانان نوروزی به منظور دوری از محیط مرطوب و آلوده به پشه گفت. حسین فرشیدی گفت: سلامت مسافران و شهروندان الزامی است، بنابراین مسافران برای مصون ماندن در برابر گزش احتمالی پشه، باید در مکان‌های مناسب و امن از جمله مهمانسراها ساکن شوند.

وی گفت: در مهرماه و پس از آن درگیر پشه عیدیس بودیم که ابتدا توسط بندرلنگه، سپس توسط بندرعباس و در نهایت موارد این پشه ها به زبان سریانی مشاهده شد. خوشبختانه هیچ موردی از بیماری های ناشی از پشه در استان مشاهده نمی شود، بنابراین مسافران و شهروندان احتیاط کنند.

فرشیدی با اشاره به حجم زیاد کار انجام شده در ایام بیماری کووید ۱۹ و حمله ایدز به پشه ها در استان، گفت: علیرغم کمبود بودجه و عدم پرداخت مطالبات پایان سال توسط کارکنان، خدماتی ارائه نمی شود. آنها احساس تعهد و وظیفه می کنند.

وی گفت: پیشگیری از نیش پشه می تواند از بسیاری از بیماری های عفونی از جمله مالاریا، تب دنگی، آبله مرغان، ویروس زیکا و تب زرد پیشگیری کند.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا