بین الملل

هماهنگی عملیات مشترک بین ارتش عراق و پیشمرگ برای ریشه کن کردن داعش

وزارت دفاع عراق و فرماندهان مهم ارتش در اقلیم کردستان توافق کردند که عملیات نظامی مشترک را علیه عناصر داعش و حرکت آنها در مناطق شمالی و شرقی این کشور برنامه ریزی و انجام دهند.

به گزارش مخبران ، پیشمرگه که فرماندهان میدانی وزارت دفاع و زیرمجموعه‌ای از اقلیم کردستان عراق است ، روشهای جلوگیری از هرگونه فعالیت و حرکت آوارهای داعش از اولین مرز ایران تا سوریه را از سال 2019 به بعد هماهنگ خواهد کرد. .

جبار یاور ، دبیرکل پیشمرگه به ​​اسپوتنیک گفت: چهار جلسه بین فرماندهان وزارت دفاع و پیشمرگه در این ماه هیچ اشاره ای به بازگرداندن نیروها در هر منطقه خاص نکرد.

یاور گفت: “جدیدترین جلسه در سه ستون متمرکز شده است: ایجاد مراکز هماهنگی ارتش و امنیت ، چگونگی عبور از شکاف بین پیشمرگه و نیروهای فدرال و سرانجام کارزار نظامی علیه داعش.”

وی گفت: “فرماندهان میدانی در امتداد مرزهای مستقر در محورها و مناطق گردهم می آیند و در مناطقی که اطلاعاتی درباره حضور داعش وجود دارد ، عملیات مشترک را برنامه ریزی می کنند.”

یاور افزود: “ما در مورد مناطقی از حضور تروریست ها و نابودی آنها ، از اولین مرز ایران تا مرز سوریه در هر منطقه از استان دیالی شرقی کشور صحبت کرده ایم.”

دبیرکل وزارت پیشمرگه تأکید کرد: فرماندهان میدانی تصمیم گرفته اند که عملیات مشترک را در هر یک از این مناطق آغاز کنند ، جایی که اطلاعات اطلاعاتی حاکی از حضور داعش است.

در تاریخ 20 ژوئیه ، یک جلسه کمیته هماهنگی سطح بالا بین فرماندهی عملیات مشترک عراق و آژانس بین المللی انرژی اتمی مواضع مرتفع را مورد بررسی قرار داد.

فرماندهی عملیات مشترک عراق در بیانیه ای گفت: حاضران در این جلسه دستور کار را بررسی کردند از جمله تقویت هماهنگی و هماهنگی در زمینه ضد تروریسم و ​​ایجاد شکاف بین خطوط استقرار و ایجاد مراحل عملیاتی در مراکز مشترک هماهنگی.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا