علمی و پزشکی

هند فعلا برنامه ای برای تزریق واکسن یادآور کرونا ندارد

با افزایش منابع واکسن، برخی از پزشکان و کارشناسان بهداشت عمومی در هند، مانند بسیاری از کشورهای غربی، از دولت خواسته اند تا برنامه تزریق واکسن را برای افراد آسیب پذیر و در معرض خطر در نظر بگیرد. مقامات کشور به طور فزاینده ای به دنبال تکمیل دو دوز واکسن برای 944 میلیون بزرگسال تا ژانویه سال آینده (2022) هستند.

طبق آمار رسمی، ۸۱ درصد از بزرگسالان در هند تاکنون حداقل یک دوز واکسن کووید را دریافت کرده‌اند و ۴۳ درصد هر دو دوز را دریافت کرده‌اند. اما هنوز واکسن برای افراد زیر 18 سال در این کشور شروع نشده است.

سیاست هند اکنون این است که با تکمیل برنامه تزریق دو دوز، مصونیت کووید 19 را برای بزرگسالان این کشور فراهم کند.

به گفته مقامات هندی، تزریق دو دوز واکسن کرونا کافی است، اکثر مردم این کشور به طور طبیعی به کووید 19 مبتلا هستند و در برابر این بیماری مقاوم هستند.

با این حال، این گزارش ها هنوز نهایی نشده است و گزارش ها حاکی از آن است که مذاکرات برای تصمیم گیری نهایی بین مسئولان ادامه دارد.

هند بالاترین میزان بروز و مرگ کووید-19 را در ماه های آوریل و می در جهان گزارش کرده است و طبق آمار رسمی، حدود 70 درصد از جمعیت هند تا جولای 2021 می باشد. او به کووید 19 مبتلا شده است.

به گزارش رویترز، این کشور تاکنون بیش از 34.5 میلیون مورد ابتلا به کووید 19 و بیش از 465 هزار مرگ ناشی از عوارض را ثبت کرده است.

دکمه بازگشت به بالا