علمی و پزشکی

هوآوی اولین موتور محرکه الکتریکی خودرو خود را معرفی کرد

این روزها ، با شنیدن خبر ورود هوآوی به مناطق جدید ، نباید تعجب کنیم. این شرکت قصد دارد از سایر فرمول های موفق در صنایع ارتباط از راه دور و تلفن های هوشمند نیز استفاده کند. فرمولی که هزینه بیشتری را صرف نوآوری مداوم و تحقیق و توسعه می کند. اینترنت اشیا ، واقعیت افزوده و هوش مصنوعی سه حوزه با فناوری پیشرفته هستند که هواوی در سالهای اخیر وارد آنها شده است.

موتور الکتریکی ، موتور آینده

یکی از تغییرات بزرگ در صنعت خودرو در سالهای اخیر محبوبیت وسایل نقلیه برقی است. این نوع خودروها سالها توانایی رقابت با اتومبیل های بنزینی را نداشته و از شارژ ، سرعت و قدرت کم برای استفاده از آنها بسیار کم است.

باتری های مورد استفاده در موتور الکتریکی اتومبیل

اما به لطف معرفی پدیده “تسلا” برای صنعت خودرو طی دهه گذشته ، با خودروهای الکتریکی پیشرفته ای روبرو هستیم که با هر بار شارژ عملکرد یکسانی دارند و از وسایل نقلیه بنزینی بهتر هستند. مسلماً آینده متعلق به آن اتومبیل های برقی و اتومبیل هایی است که در واقع سوخت های جایگزین دارند.

در چنین شرایطی ، هواوی اولین موتور الکتریکی خود را با نام Drive One معرفی کرده است که طبق شواهد ، از مشخصات بسیار خوبی برخوردار است. این موتور از 7 قسمت مختلف شامل “میکروکنترلر” (MCU) ، موتور ، کاهش دهنده جریان ، مبدل برق DC ، شارژر ، واحد توزیع نیروی برق و واحد نگهداری باتری تشکیل شده است. این اولین موتور فوق العاده تبدیل شده در صنعت خودرو است.

این سیستم به سه منظور ساده ساخته شده است ، ساخت آن ساده است و به راحتی مقیاس پذیر است. موتور 220 میلی متری فضای کمتری در محور را اشغال می کند و علاوه بر این حدود 5 متر سیم کشی ، 3 اتصال برق و 2 لوله آب کمتر از رقبا نیاز دارد که هزینه تولید انبوه را کاهش می دهد.

این موتور در کنار سایر محصولات هواوی قرار دارد که ساخت اتومبیل های خودران و جاده های هوشمند را امکان پذیر می کند.

اتومبیل های خودران ، از خیال تا واقعیت

هواوی پیش از راه اندازی موتور الکترونیکی درایو وان ، از پیشرانه هوشمند و خودکار خود به نام Autosar رونمایی کرده بود. این ساختار با استفاده از اینترنت اشیا اتومبیل را به اشیای بیشتری در اطراف خود متصل می کند تا به داده های محلی دسترسی پیدا کند. این داده ها ممکن است شامل ازدحام دقیق ، شرایط آب و هوایی و اخبار و رویدادهای خاص برای هر منطقه باشد.

این اطلاعات به سیستم ناوبری اتومبیل این امکان را می دهد تا به راننده کمک کند هوشمندانه بهترین مسیر ممکن را انتخاب کند. با دریافت اطلاعات دقیق و دقیق ، کاربران سیستم ناوبری می توانند گزینه های بهتری نسبت به سیستم های فعلی ناوبری که فقط به اطلاعات ترافیکی متکی هستند ، ارائه دهند.

این نتایج با کمک هوش مصنوعی قدرتمند هواوی و الگوریتم های پیچیده و پیشرفته آن محاسبه و بدست آمده اند. ویژگی کلیدی دیگر که با کمک این فن آوری ها به دست آمده است امکان رانندگی اتومبیل بدون نیاز به راننده به صورت خودکار است و این امر باعث ایمنی بیشتر از رانندگی انسان می شود. به این ترتیب ، وسیله نقلیه مسیر ، وسایل نقلیه و سایر موانع را بررسی می کند و در صورت لزوم پاسخ می دهد.

با این حال ، آینده برای اتومبیل های الکتریکی خودران است. در حالی که مدل های زیادی از این خودروها در کشور ما وجود دارد ، باید منتظر حضور بیشتر و استفاده از آنها در روزهای آینده باشیم.

2121

دکمه بازگشت به بالا