مدلهای هوش مصنوعی اصطلاحلاً ژنراتیو میتوانند میمیکهای متقاعدکنندهای چه از طریق پرترههای سبک قدیمی یا عکسهای مدرن تر، مثل عکس پاپ فرانسیس با یک بادگیر سفید که اخیراً در توییتر منتشر شده بود، تولید کنند.
به گزارش خبرنگار فرهنگ و جامعه خبرگزاری علم و فناوری آنا، اکونومیست نوشت، مدلهای هوش مصنوعی نه تنها چیزی که در قالب تصاویری که به خوردشان داده میشود را منعکس میکنند، بلکه آنها را بزرگتر نیز میکنند.
اولین جایزه دسته بندی خلاقیت جوایز بین المللی عکاسی کمپانی سونی در ماه آوریل به بوریس الداگسن اهدا شد. الداگسن توانسته بود با به تصویر کشیدن پرتره سیاه و سفید دو زن به سبک عکسهای قدیمی هیئت داوران این جشنواره را تحت تاثیر قرار دهد و برنده جایزه شود.
با این وجود، الداگسن این جایزه را قبول نکرد و اعتراف کرد که آن عکس را با دوربین خلق نکرده بود، بلکه برای خلقش ازهوش مصنوعی استفاده کرده بود. این هنرمند آلمانی گفته بود که میخواسته ببیند میتواند هیئت داوران این مسابقه را گول بزند یا نه.
مدلهای هوش مصنوعی اصطلاحلاً ژنراتیو میتوانند میمیکهای متقاعدکنندهای چه از طریق پرترههای سبک قدیمی یا عکسهای مدرن تر، مثل عکس پاپ فرانسیس با یک بادگیر سفید که اخیراً در توییتر منتشر شده بود، تولید کنند.
اخیراً روزنامه آرت در مقالهای به هنر حاصل از هوش مصنوعی پرداخته و نوشته بود که این هنر بر اساس میلیونها تصویری که به خوردش داده شده است ذاتاً بسیار دقیق عمل میکند و به نوعی هرعکس را میخورد، هضم میکند و دوباره بالا میآورد.
اخیراً اتحادیه نویسندگان امریکا نیز با انتشار بیانیهای گفته است که یکی از ویژگیهای ذاتی فرایند تولید هنر به وسیله هوش مصنوعی سرقت ادبی است. این اتحادیه تنها یکی از صدها اتحادیه هنری وادبی دیگری است که مدلهای هوش مصنوعی ژنراتیو را مرغ مقلد و فاقد هر گونه خلاقیت در تولید و ابداع آثار هنری جدید میدانند. با این همه باید صبر کرد و منتظر ماند و دید که هوش مصنوعی تا کجا میتواند انسانها را به چالش بکشد.