هوش کودک چهار ساله

هوش، به عنوان یکی از مهارت‌های اساسی زندگی، همواره مورد توجه و تحقیق بسیاری از روانشناسان، متخصصات آموزش، والدین و مربیان بوده است. در این دوران پر تحول و پیچیده، تقویت هوش کودکان به عنوان یک هدف اساسی برای رشد و توسعه آن‌ها مورد توجه قرار گرفته است. اما سوال اصلی این است که چگونه می‌توان هوش کودکان را تقویت کردi و به آن‌ها کمک کرد تا در زندگی خود موفقیت بیشتری داشته باشند؟ در این مقاله جلیقه پلیسی را بررسی می کنیم

کودک

معرفی مجموعه تقویت هوش رستا – 4 تا 5 سالگی

مجموعه تقویت هوش رستا – 4 تا 5 سالگی شامل ۶ جلد کتاب با عنوان “تقویت هوش رستا” است که به طور مجزا طراحی شده است. طراحی این مجموعه به گونه‌ای است که علاوه بر آموزش مفاهیم و اطلاعات علمی مناسب برای سن کودکان، آن‌ها را در لحظات شاد و سرگرم‌کننده‌ای قرار می‌دهد.
این امر به دلیل کاربرگی بودن تمرینات، باعث می‌شود اجرای آن‌ برای کودکان بسیار لذت‌بخش باشد. در این مجموعه، علاوه بر تقویت هوش، مهارت‌های استدلالی و هوش منطقی، دستورزی و هماهنگی چشم و دست، هوش بینایی، اطلاعات علمی و دانستنی‌های متناسب با سن کودک نیز تمرین و تقویت می‌شوند. این مجموعه شامل موارد ذیل است.
1. آموزش مفاهیم 3: در این کتاب، مفاهیمی مرتبط با کودکان 4 الی 5 وجود دارد. در کتاب تقویت هوش رستا تمریناتی از قبیل دسته بندی کردن وسایل، توالی، ابعاد و… مورد بررسی قرار می‌گیرد.
2. هوش منطقی3: در این کتاب، کودک باید بر اساس هوش منطقی خود، تمرینات مربوطه را حل نماید.
3. هوش بینایی 3: در این مجموعه، کودک می‌بایستی بر اساس هوش بینایی و توجه خود، تصاویر مشابه را پیدا کرده و تمرینات را حل نماید. تمرینات شامل پیدا کردن سایه تصویر، ایرادات یک تصویر و… می‌باشد.
4. وصل کردنی ها 3: در این کتاب، کودک می‌بایستی تصاویری که مربوط به هم هستند را پیدا و در نهایت به یک‌دیگر متصل نماید.
5. مازها 3: در این کتاب، کودک می‌بایستی بر اساس درک و توانایی حل مسائل و منطق و هوش خود، نسبت به حل تمرینات آن اقدام نماید.
6. دانستنی ها و علوم 3: در این کتاب، اطلاعات جالب و دانستنی‌های جذابی که یک کودک 4 الی 5 سال لازم است یادبگیرد بررسی شده است. این موارد شامل اطلاعات و دانستنی در خصوص حیوانات، مشاغل، ابزار و… است.

درباره‌ی مجموعه‌ی تقویت هوش رستا – 4 تا 5 سالگی هوش

آموزشگاه مجازی هوش  فعالیت خود را در زمینه تقویت هوش فکری، هوش هیجانی و ارائه اطلاعات علمی و تربیتی برای کودکان آغاز کرده است. این آموزشگاه با ارائه کتاب‌هایی مفید، کاربردی، با کیفیت و جذاب، به ارتقای مهارت‌های فکری و هیجانی و تشکیل شخصیت کودکان و نوجوانان کمک می‌کند تا کیفیت زندگی آن‌ها را افزایش دهد.
تمامی محصولات فرهنگی این آموزشگاه، با هدف صلاح جامعه و رفع نیازهای تربیتی و علمی تولید می‌شوند. ما تنها محصولاتی با محتوای آموزشی و تربیتی ارائه می‌دهیم و هدف ما ترویج فرهنگ کتابخوانی و پیشرفت مهارت‌های ذهنی و هیجانی کودکان است، تا آینده بهتری برای آن‌ها به وجود آید.

مشخصات مجموعه تقویت هوش رستا – 4 تا 5 سالگی

مجموعه تقویت هوش رستا 4 تا 5 سالگی با موضوع اصلی کودک و نوجوان توسط شیرین ملکی با رده سنی 3 تا 4 سالگی کودکان تالیف شد. در خصوص مشخصات فیزیکی مجموعه تقویت هوش رستا قابل ذکر است که قطع کتاب آچار و رحلی بوده و به صورت تمام رنگی توسط فروشگاه محسنی بوک به فروش می‌رسد.

بازی جهت تقویت هوش کودک چهار ساله

بازی‌های پیچیده‌تر

در چهار سالگی کودکان بیشتر از قبل می توانند بازی های سخت و پیچیده را انجام دهند و مهارت های بیشتری نسبت به قبل پیدا می کند،او در این سن می تواند مداد را در دست بگیرد و نقاشی های قابل تشخیص بکشد. یکی از آیتم های جذابی که در کنار لباس پلیس نیروی انتظامی می توانید خریداری کنید؛ تابلو ایست کودکانه می باشد

بازی با دیگران

در این سن کودکان علاقه ی بیشتری به بازی با کودکان دیگر پیدا می کنند و با قانون های مخصوص خودشان با هم بازی می کنند، در این سن آنها روابط بهتری با دوستان خود پیدا می کنند و راحت تر با یکدیگر کنار می آیند.

بهترین بازی ها تقویت هوش کودک چهار ساله

ساختن کاردستی

ساخت کاردستی برای کودکان می تواند باعث افزایش مهارت های گوناگونی در کودک شود از جمله : مهارت استفاده از ابزاری مثل قیچی،چسب،کاغذ و … همچنین می تواند خلاقیت کودکان را تا حد قابل توجهی بالا ببرد و باعث تقویت عضلات دست و دست ورزی کودک شود.

کمک در منزل

در این سن بچه ها از انجام کارهای منزل لذت می برند و از اینکه می توانند کاری شبیه به شما انجام دهند احساس شعف و غرور می کنند.شما می توانید در انجام کارهای ساده و کوچک از آنها کمک بگیرید و احساس مسئولیت کودک خود را بالا ببرید.حتی کودکان دوست دارند در آشپزی یا پخت یک دسر یا کیک زیبا و رنگارنگ با شما شریک شوند و در تهیه مواد و مخلوط کردن آنها به شما کمک کنند.پس به کودک خود اجازه دهید تا در امور ساده با شما همراه شود و روز سرگرم کننده و زیبایی را برای او بسازید.

سنگ، کاغذ، قیچی

این بازی یک بازی قدیمی و نوستالژی محصوب می شود که حتما همه ی شما آنرا انجام داده اید و با نحوه ی انجام آن آشنایی دارید. این بازی دارای قوانین خاص خودش است که کودک باید تابع این قوانین باشد و می تواند مفهوم قانون و همچنین رعایت قانون را از این بازی بیاموزد.

نحوه ی بازی به این صورت است که در قانون اول هر شکلی از دست بیانگر چیزی در بازی است مثلا اگر دستتان را مشت کنید به معنای سنگ ،اگر کف دست را نشان دهید یعنی کاغذ و اگر دو انگشت باز را نشان دهید به معنای قیچی در بازی است.قانون دیگر بازی اینست که کاغذ بر سنگ مغلوب می شود و قیچی کاغذ را می برد و بر آن پیروز می شود و سنگ نیز مقدم بر قیچی است. کید استور با بیش از چند سال تجربه موفق در زمینه فروش انواع بیسیم اسباب بازی در حال فعالیت می باشد

جمع بندی

تقویت هوش کودکان یکی از اهداف اساسی در رشد و توسعه آن‌هاست. این فرآیند به صورت چندگانه و چندجانبه می‌تواند انجام شود. از جمله روش‌های مؤثر برای تقویت هوش کودکان می‌توان به ارائه فعالیت‌های آموزشی و ترفندهای بازی‌های تعاملی اشاره کرد.
تغذیه مناسب برای مغز، تربیت و توجه به عوامل روانی و محیطی نیز از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند. در کنار این موارد، استفاده از منابع آموزشی متنوع و تربیتی مؤثر نیز می‌تواند در این مسیر کمک بسیاری به کودکان بکند.
در نهایت، توجه به توانمندی‌ها و نیازهای هر کودک به عنوان یک فرد منحصر به فرد، باعث می‌شود که روش‌های تقویت هوش بهینه‌تر و موثرتری برای هر فرد مشخص شود. این مسیر، به طور قابل توجهی به ایجاد یک زندگی پربارتر و موفق‌تر برای کودکان کمک می‌کند و نقش بسیار مهمی در ساختاردهی آینده آن‌ها دارد.

 

دکمه بازگشت به بالا