اقتصادی

واردات مشروط ماینرها به مناطق آزاد/تعرفه جدید اعلام شد

معدنچیان واردات مشروط / تعرفه های جدید مناطق آزاد اعلام شد

طبق زیرمجموعه فنی گمرک در ایران ، از این پس ورود معدن کاران (ماشین های ساخت Ram Jorge) به مناطق آزاد تجاری – صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی ضروری است.

مهرداد جمال اروانقی با اشاره به مصوبه هیئت وزیران در بخشنامه ای که در سال 1397 صادر شد و تصمیم هیئت وزیران در مورد لیست 3243 خط تعرفه در همان سال ، گفت: مجوز لازم نبوده و در نتیجه نیازی به ثبت سفارش از خط تعرفه ای که در مصوبه هیئت دولت گمرک کشور ذکر شده است ، از جمله خط تعرفه 84719090 برای مناطق خارجی و ویژه حمل و نقل خارجی.

تا پایان سال 1398 ، ماشین های استخراج (ماشین های استخراج بیت کوین) می توانند به عنوان تعرفه (84719090) طبقه بندی شوند ، برای ورود به مناطق اقتصادی آزاد و انحصاری خود نیازی به ثبت سفارش نیست: آنها اکنون “کد تعرفه ویژه و 5٪ هزینه ورودی” دارند ) “” در كتاب مقررات صادرات و واردات سال 1399 براي كارگران معدن تحت عنوان (84719020) ، در اين حالت ، اين خط تعرفه اي مشمول مقررات مصوب هيئت دولت است و در مصوبات اصلاحي آن نيازي به ثبت سفارش ورود به مناطق ويژه و آزاد نيست.

موضوع فنی گمرک ایران ادامه داد: بر این اساس ، دسترسی معدنچیان به تجارت آزاد ، مناطق صنعتی و مناطق ویژه اقتصادی باید فقط با رعایت کامل مجوز و مقررات ثبت انجام شود. به گمرکات کشور داده و منتقل می شود.

به گزارش مخبران ، سال گذشته ، به دنبال حاشیه استخراج و صدور مجوز بیت کوین ، هیئت دولت استخراج محصولات پردازش رمزگذاری شده را تصویب کرد و به عنوان فعالیت صنعتی مجوز آن را صادر کرد. وی به وزارت صنعت ، معدن و تجارت مجوز داد و در ادامه بحث واردات معدنچیان انجام شد و طی مراحل قانونی تصمیم بر این شد که واردات این کالاها مجاز به ثبت سفارش در سرزمین اصلی و اخذ مجوز از بنگاه ها باشد. اجباری بود ، اما برای حمل این محصول به مناطق آزاد و تخصصی نیازی به ثبت سفارش نبود.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا