بین الملل

واشنگتن‌پست: آمریکا با حمایت از اسراییل منزوی شده است

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد که حمایت‌های تمام عیار آمریکا از رژیم صهیونیستی موجب شده تا واشنگتن از داخل و خارج آمریکا تحت فشار باشد.

به گزارش مخبران، روزنامه واشنگتن‌پست گزارش داد که حمایت دولت جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا از اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه، انتقادات شدیدی را در داخل و خارج آمریکا علیه دولت این کشور مطرح کرده است.

چند مقام آمریکایی که نخواستند نامشان فاش شود، به این روزنامه گفتند: گاهی هزینه‌های دیپلماتیک ممکن است چندان ملموس نباشند. ما می‌خواهیم کشورها دید مثبتی به آمریکا داشته و برای حمایت از ما و همکاری مشتاق باشند. اما وقتی اذهان عمومی در بسیاری از کشورها نسبت به آمریکا زاویه دارد، کار ما در جلب حمایت عمومی به مشکل می‌خورد.

یکی از مقامات ارشد آمریکایی گفت: دولت بایدن برای احیای روابط آمریکا در سرتاسر جهان به خود می‌بالد، اما حالا این منزوی شدن در منطقه و جهان امر مطلوبی نیست.

بایدن اخیراً در اظهاراتی کم‌سابقه به رژیم صهیونیستی هشدار داد که با جنایات فراوان و قساوت‌های زیادی که مرتکب شده، کاری کرده است که کشورهای جهان عملاً توانایی حمایت از این رژیم را نداشته باشند.

یک مقام ارشد آمریکایی به واشنگتن‌پست گفت: این بخشی از پیام ما به اسرائیل است. وقتی ما تا این حد تحت فشار هستیم، برای آنها هم تبعات مطلوبی نخواهد بود.

آشکارترین نمونه انزوای ایالات متحده، در مجامع بین‌المللی مانند سازمان ملل است. آمریکا یک‌تنه قطعنامه‌های پیشنهادی شورای امنیت را وتو کرده و هفته گذشته یکی از تنها ۹ عضو مجمع عمومی سازمان ملل بود که با تصویب قطعنامه‌ای غیرالزام‌آور برای آتش‌بس در غزه مخالفت کرد.

انتهای پیام

نویسنده تحریریه علوم بین المللی

به عنوان نویسنده اخبار بین‌المللی، رویدادهای جهانی را به صورتی جذاب و تحلیلی برای شما به تصویر می‌کشم. با استفاده از تجربه و دانشم، شما را در جریان آخرین تحولات جهانی قرار می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا