علمی و پزشکی

واکسیناسیون ۷۰ هزار بیمار خاص؛ تاکنون/برنامه جدید برای توزیع انسولین قلمی

رئیس مرکز مدیریت پیوند و درمان بیماری های وزارت بهداشت از واکسیناسیون 70 هزار بیمار متخصص در برابر بیماری عروق کرونا ویروس خبر داد و گفت: “یکی از اقدامات ما ثبت بیماران دیابتی است که از انسولین قلم استفاده می کنند.”

در مصاحبه ای با مخبران ، دکتر مهدی شادنوش وی در مورد وضعیت واکسیناسیون بیماران متخصص گفت: طبق گزارش ملی واکسیناسیون ، ما هنوز وارد مرحله واکسیناسیون بیمار خاص و صعب العلاجی نشده ایم و در مرحله دوم این بیماران باید با واکسن کرونا واکسینه شوند. ، ما وضعیت را توضیح دادیم و از بیماران خاص و صعب العلاج سهم واکسیناسیون کل را در کشور داشتیم. به همین دلیل درصد هر واکسن منتقل شده در کشور به بیماران خاص و صعب العلاج اختصاص می یابد.

شادنوش گفت: بر این اساس ، حدود 70 هزار بیمار خاص و صعب العلاج در کشور با توجه به ترجیحات موجود ، علیه Kovid-19 واکسینه شده اند. بنابراین ، بیماران مبتلا به دیالیز ، تالاسمی ، هموفیلی و … که اغلب مجبور به مراجعه به مراکز درمانی بودند ، ترجیح می دهند واکسن مخصوص و غیرقابل درمان بیمار را تکمیل کنند.

وی گفت: “با دریافت واكسن كرونا به اندازه كافی ، همه بیماران خاص ، غیر قابل درمان و نادر می توانند به سرعت واكسن شوند.” طبق آمار وزارت بهداشت ، 540 هزار بیمار نادر و خاص و صعب العلاج داریم که تاکنون 70 هزار بیمار واکسینه شده اند.

شادنوش با بیان اینکه واکسیناسیون برای بیماران خاص در مراکز تمرکز خاص انجام می شود گفت: با گذشت زمان به بیماران متخصصی که در زمان واکسیناسیون وارد می شوند پیامکی در چه ساعت ، روز و مرکز ارسال می شود.

وی در پاسخ به این سال که در صورت عدم ثبت بیمار خاص یا نادر در وزارت بهداشت ، چه باید کرد ، گفت: بیماران خاص و کمیاب در سیستم ما ثبت شده اند. دلیل آن این است که آنها به دارو و موارد دیگر نیاز دارند و باید در سیستم ما ثبت شوند. اما اگر در زمینه بیماری های اعلام شده ثبت نام کرده باشیم ، هیچکس ثبت نشده است ، باید در سیستم مدیریت بیماری های نادر وزارت بهداشت ثبت شود و می توانند به پرونده ثبت نام و بیماری های تابعه دانشگاهها مراجعه کنند.

شادنوش گفت: “در بیماری هایی مانند پیوند اعضا ، CF ، MS ، تالاسمی و هموفیلی ، هیچ فردی در سیستم ما ثبت نشده است.” زیرا با گذشت زمان ، هر سرویسی که به این افراد ارائه دهیم ، فقط به کسانی که در سیستم های ما ثبت نام کرده اند ارائه می شود. بنابراین ، بیماران ثبت نشده حتماً اطلاعات خود را ثبت می کنند. ما بیماران باقیمانده را به موقع منتشر خواهیم کرد.

وی گفت: “گام بعدی این است كه ما در حال ثبت نام برای بیماران دیابتی هستیم كه از انسولین قلم استفاده می كنند.” این افراد باید به مراکز ویژه اعلام شده از سوی دانشگاه های علوم پزشکی مراجعه کرده و اطلاعات خود را ثبت کنند. در ماه های بعدی فقط به افرادی که در سیستم اطلاعات ثبت نام کرده اند انسولین کتبی داده می شود.

شادنوش گفت: بنابراین هر دانشگاهی در علوم پزشکی مراکز ویژه متعددی را اعلام کرده است. بیماران دیابتی که انسولین قلم دریافت می کنند برای ثبت اطلاعات خود باید به این مراکز مراجعه کنند. به ما یک ماه فرصت داده شده و مهلت می تواند برای یک ماه دیگر تمدید شود ، اما همه بیماران باید در اسرع وقت بدون ایجاد مزاحمت مراجعه کنند. بنابراین ، زایمان شبه جزیره از طریق یک سیستم مدیریت بیماری نادر تنظیم می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا