اقتصادی

وجود ۵۰۰ هزار شغل در حوزه IT/ افتتاح آموزشگاه فنی‌وحرفه‌ای کشاورزی در گلستان

مخبران/گلستان معاون وزیر کار و رئیس پژوهشکده آموزش فنی و حرفه ای به آموزش فناوری اطلاعات برای فارغ التحصیلان دانشگاهی در قالب طرح نخلستان اشاره کرد و گفت: بررسی های ما نشان می دهد 500 هزار فرصت شغلی در صنعت فناوری اطلاعات وجود دارد.

غلامحسین حسین نیا در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به سفر دو روزه خود به گلستان گفت: به قصد شرکت در جلسه مجمع نمایندگان استان گلستان و شرکت در شورای مهارت استان به گلستان سفر کردم.

وی با بیان اینکه در این تور برنامه های مختلفی در راستای تحقق اعلامیه سال و تولید، دانش بنیان و اشتغال زایی در نظر گرفته شده است و امیدوارم بحث مهارت آموزی در استان مطرح شود. با اقدامات انجام شده تقویت خواهد شد.

معاون وزیر کار و رئیس موسسه آموزش فنی و حرفه ای خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه های ما بازدید از مراکز فنی و حرفه ای در سفر گلستان و دیدار با همکاران و بررسی مشکلات آنها است و امیدوارم بتوانیم راه حل مناسبی برای آن پیدا کنیم. برای حل این مشکلات.

حسین نیا از افتتاح اولین آموزشگاه فنی و حرفه ای در بخش کشاورزی در استان گلستان خبر داد و خاطرنشان کرد: این آموزشگاه در کشور بی نظیر است و از سوی دیگر تلاش ما با کمک هیئت مهارت و علم و فناوری است. پارک باید بر مهارت های دانش بنیان تمرکز کنیم و در این راستا برنامه های خوبی در سطح نهاد تهیه شده است.

وی طرح نخلستان را برای فارغ التحصیلان دانشگاهی پیشنهاد کرد و گفت: طرح نخلستان با تاکید بر صنعت فناوری اطلاعات و طرح های مهارت آموزی فارغ التحصیلان دانشگاهی اجرا می شود.

معاون وزیر کار و رئیس موسسه آموزش فنی و حرفه ای با بیان اینکه به دنبال تقویت مشاغل آینده مبتنی بر فناوری با کمک پارک علم و فناوری هستیم، تاکید کرد: در استان گلستان بسیاری از جامعه دانشگاهی، فارغ التحصیلان و اساتید و فکر می کنم. که در کنار این ظرفیت، موضوعات ارزشمند دانش بنیان در استان تقویت شود.

حسینی نیا به اجرای طرح نخلستان اشاره کرد و یادآور شد: طرح نخلستان طرحی برای افزایش مهارت فارغ التحصیلان دانشگاهی است که در بازار کار مورد تقاضا نیستند.

معاون وزیر کار و رئیس موسسه آموزش فنی و حرفه ای افزود: بررسی های ما نشان می دهد که 500 هزار فرصت شغلی در صنعت فناوری اطلاعات وجود دارد. یک استان نیز در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا