استان ها

وزارت صنعت، معدن و تجارت، سیاست ها و رونق اقتصادی

وزارت صنعت ، معدن و تجارت در ستون فقرات سیاست های اقتصادی ، صنعتی و تولیدی کشور نقش دارد و سایر وزارتخانه ها ، مانند وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی نیز با کمک در امور مختلف به مشکلات مختلف اقتصادی کمک می کنند. مسائل مربوط به اشتغال و پشتیبانی. توسط بنگاه های اقتصادی ، از اضافه بار اقتصادی آن وزارتخانه برای پرداخت بیمه بیکاری و بحران های کار کاسته می شود. متأسفانه ، در این دوره ، همه گیری کرونا خسارات زیادی به اقتصاد و صنعت جهانی وارد کرده است ، و چالش های زیادی را برای تعیین چگونگی تعیین کیفیت حاکمیت در اقتصاد با حداکثر دسترسی یا تضعیف دولتها در سیاستگذاری ها باقی می گذارد. خروج از این شوک اقتصادی مستلزم یک سیاست کلان و یک برنامه منسجم با رویکردهای جدید شرکت ها و حکمرانی خوب ، نهادها و مشارکت کامل تقاضا است.
گزینه پیشنهادی وزارت سکوت دکتر است. فاطمی امین ، در قالب پروژه هایی از “گزارش های تفسیری” ، باید شامل برنامه های عملیاتی با هدف کسب ثروت و تولید باشد. بنابراین ، وزارت صمت ، به عنوان یک صنعت ارزشمند و تولید پویا در کشور ، باید وارد بخشهای جدیدی شود و برنامه های عملیاتی مناسب را برای هر بخش اقتصادی و تولیدی تنظیم کند. در این راستا ، تعمیق محیط کسب و کار و برنامه ریزی استراتژیک در این زمینه کلیدی است. به جای ایجاد واحدهای جدید و تکثیر واحدها ، باید روند نهادینه سازی را در پیش گرفت و انباشت سرمایه ملی بزرگ ، واحدهای راکد و نیمه فعال و گاه در اختیار بانک ها و موسسات نیمه دولتی قرار گرفت. و به عنوان یک دارایی کاربردی و کاربردی.
از سوی دیگر ، وزارت سکوت باید بحث “فروش مواد اولیه” را به عنوان یکی از عوامل تأخیر در صنعت صنعتی در نظر بگیرد و مستقیماً با پایداری کالاهای با ارزش افزوده بالا ، رفتار و مشوق های صادراتی برای اشتغال ، ایجاد ارزش مرتبط است. و بازده سرمایه گذاری
همانطور که وزیر سکوت در دولت سیزدهم تأکید کرد ، مثلث “حاکمیت ، بنگاه ها و تقاضا” برای پوشاندن دستور کار سیاست های این وزارتخانه ضروری و ضروری است. محیط کسب و کار.
برای هرگونه سیاست و حکمرانی خوب ، رتبه بندی شرکت ، سیستم اطلاعاتی و مجوزهای کسب و کار ، از بالا به پایین ، یعنی انتخاب پروژه ، مجوز نصب ، صدور مجوز ، تخصیص زمین ، سوله ساختمانی و تجهیز واحد و اخذ تسهیلات ، و در حالی که در وزارتخانه به عنوان sub-planner و خوشبختانه این طرح کلی پیشنهاد آنها برای کسب رای اعتماد است.
اما یکی از موضوعات کلیدی در رونق تولید ، خوشبختانه برای پروژه های آقای فاطمی امین ، مشکل سیستم مالی و بانکی است ، تا آنجا که این ساختار عرضه ما را به زمین و املاک وام گرفته است ، از شرکت هایی که پرورش داده اند استقراض کرده است. بازار تولید موازی بدون نیاز به تولید مولد و صنعتی. در این راستا ، به دنبال موضوع رتبه بندی شرکت هایی که داده های اولیه خروجی مورد نظر هستند ، باید توجه داشت که بانک می تواند بدون پرداخت وثیقه به این رتبه بندی تکیه کند و البته دسترسی و اعتبار شرکت های بیمه می تواند یک استراتژی روشن برای بقا و رشد بنگاه های تولیدی در مقابل تضمین های مبتنی بر سوابق و قابلیت های فردی و شرکت. و هماهنگی مدیران مالی و اصلاح بانک مرکزی و بهبود قوانین تولید مخالفان نقش م effectiveثر و رنگی ایفا می کند به
در پایان ، می خواهم بگویم که وزارت سکوت یک وزارتخانه اقتصادی اجتماعی و چند منظوره است که آثار مورد نظر آن ممکن است برای سایر بخشها نیز مفید باشد. رئیس جمهور ملت دکتر آشنایی کامل با رئیسی دوره سیزدهم در زمینه مدیریت کلان اقتصادی باید در این زمینه خوشبین باشد.

حمیدرضا خانپور
خزوین مدیرعامل شهرک های صنعتی است

111

دکمه بازگشت به بالا