بین الملل

وزیر اسرائیلی: اختلافات با دولت آمریکا ادامه خواهد یافت

وزیر دارایی دولت رژیم صهیونیستی در سخنانی درباره واکنش آمریکا به مشروعیت بخشی اسرائیل به ۹ کانون شهرک سازی در کرانه باختری گفت که اختلافات میان واشنگتن و این رژیم ادامه خواهد داشت.

به گزارش مخبران، به نقل از خبرگزاری سما، بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی رژیم صهیونیستی مخالفت خود را با واکنش آمریکا نسبت به تصمیم کابینه این رژیم برای مشروعیت بخشی به ۹ کانون شهرک سازی در کرانه باختری اعلام کرد.

وی گفت: ما منافع مشترکی داریم و علاوه بر این، علایق خود را به آمریکایی‌ها منتقل می‌کنیم. دولت آمریکا می‌داند که این دولت (دولت نتانیاهو) متعهد به شهرک سازی است. همیشه میان دو دوست نیز اختلافاتی وجود دارد و اختلافات به این روش ادامه خواهد یافت.

اسموتریچ همچنین با مثبت خواندن تصمیم کابینه این رژیم برای مشروعیت بخشی به کانون‌های شهرک سازی در کرانه باختری تاکید کرد: به این اقدام بسنده نخواهیم کرد.

دوشنبه آنتونی بلینکن، وزیر خارجه آمریکا در بیانیه‌ای به شدت از تصمیم دولت رژیم صهیونیستی برای مشروعیت‌ بخشی به ۹ شهرک واقع در کرانه باختری انتقاد کرد و هشدار داد که این اقدام می‌تواند موجب تشدید تنش با فلسطینی‌ها شود.

بلینکن در این بیانیه اظهار کرد: ما به شدت نگران تصمیم اسرائیل برای مشروعیت‌ بخشی به ۹ شهرک واقع در کرانه باختری و گزارش‌ها از تصمیم اسرائیل برای احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی هستیم.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا