بین الملل

وزیر خارجه پاکستان: با کابل درمورد گروه‌های تروریستی صحبت می‌کنیم

وزیر خارجه پاکستان گفت که انتظار دارد با مقامات موقت افغانستان برای مقابله با چالش های ناشی از گروه های تروریستی همکاری کند.

به گزارش مخبران، بلاول بوتو زرداری وزیر امور خارجه پاکستان در گفت وگو با شبکه خبری الجزیره و در پاسخ به سوالی درباره تحریک طالبان پاکستان؛ وی با ابراز ناراحتی از فعالیت این گروه ادامه داد: این گروه نگران کننده است. بدیهی است که او در گذشته در یک سری حملات خشونت آمیز شرکت داشته است.

وی گفت: متاسفانه حملات تروریستی همچنان ادامه دارد و انتظار داریم افغانستان و مقامات موقت در این کشور با چالش های گروه های تروریستی مقابله کنند.

اما کابل اعلام کرده است که تحریک طالبان پاکستان یک موضوع داخلی پاکستان است و تهدیدی برای کشورهای دیگر از جانب افغانستان به حساب نمی آید.

بلال کریمی، معاون سخنگوی دولت کابل گفت: افغانستان همچنان به روابط خوب با همه کشورها به ویژه همسایگان خود متعهد است. ما امنیت را برای خود و دیگر کشورهای همسایه مهم می دانیم.

اخیرا افغانستان در چندین دور مذاکرات میان تحریک طالبان پاکستان و هیئتی از دولت اسلام آباد میانجیگری کرده است که منجر به توافق آتش بس میان دو طرف شده است.

ماه گذشته، تحریک طالبان پاکستان توافقنامه آتش بس با دولت اسلام آباد را فسخ کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا