اقتصادی

٣٠٠٠ تسهیلات ٣٠٠ میلیون تومانی کم بهره برای خرید تراکتور

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت از اختصاص 3000 میلیون تومان تسهیلات برای خرید تراکتور خبر داد.

به گزارش مخبران، امید خلیباف هنگام اعلام این خبر اعلام کرد: سود این تسهیلات چهار درصد و مدت بازپرداخت آن هفت ساله است و بر اساس قراردادی که هفته آینده منعقد می شود سقف 1000 میلیارد تومان برای این امر در نظر گرفته می شود. امکانات. . این تسهیلات توسط یکی از بانک ها پرداخت می شود.

سخنگوی وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به رشد 50 درصدی تولید تراکتور در نیمه نخست امسال، گفت: تولید تراکتور در شش ماهه اول سال 1401 50 درصد رشد داشته و از سال 1401 به 14 هزار و 625 تراکتور رسیده است. 9750 دستگاه در مدت مشابه سال گذشته.

وی افزود: در همین مدت صادرات تراکتور نیز 89 درصد رشد داشته است. 943 دستگاه تراکتور در نیمه نخست امسال صادر شد و تا پایان سال به 4600 دستگاه خواهد رسید.

حجم بازار آزاد تراکتور در حال افزایش است

مشاور وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: بازار آزاد تراکتورسازی فعلی در حال حذف شدن است. افزایش تولید تراکتور تفاوت قیمت کارخانه و بازار را به شدت کاهش داد. بنابراین تراکتور 399 که فروردین ماه امسال در بازار آزاد 750 میلیون تومان قیمت داشت، اکنون به 640 میلیون تومان رسیده است (که بیشتر از قیمت کارخانه 500 میلیون تومان است؛ این مشکل عمدتاً به دلیل خواب است. پول. در طول دوره تحویل) و برخی از مدل ها حتی می توانند رشد قیمت منفی داشته باشند.

قالیباف در خاتمه خاطرنشان کرد: نیاز سالانه تراکتور 20 هزار دستگاه برآورد شده و بیش از این نیاز امسال 35 هزار دستگاه تراکتور تولید می شود. این رشد تولید عاملی برای افزایش صادرات و همچنین حذف تقاضا برای سرمایه و بازارهای باز است.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا