اقتصادی

پایانه تخصصی کشاورزی در مریوان محرک بخش کشاورزی کردستان خواهد بود

مخبران / کردستان رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان اعلام کرده است که اولین پایانه صادراتی ویژه محصولات کشاورزی در مریوان افتتاح می شود که می تواند تفاوت چشمگیری در کشاورزی ایجاد کند و محصولات ایرانی را در بازارهای بین المللی رقابت پذیرتر کند.

در یک نشست خبری با خبرنگاران و اعضای رسانه کردستان در هفته جهاد کشاورزی ، فرید ساپری 72 پروژه در بخش آب و خاک ، 20 پروژه در بخش اصلاحات ، پنج پروژه در زمینه تولید گاو ، سه پروژه در زمینه صنایع تبدیلی و تکمیلی.

وی خاطرنشان کرد: 62 نفر شاغل و 169 نفر برای استفاده از این طرح ها استفاده شده اند که برای افتتاح این پروژه ها 458 میلیارد و 128 میلیون ریال سرمایه گذاری شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت سال گذشته 710 پروژه را با ایجاد 1084 شغل ، سرمایه گذاری 4710 میلیارد ریال و 2470 میلیارد ریال اجرا کرده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان تولید سالانه کشاورزی استان 2 میلیون و 300 هزار تن ، مزارع کشاورزی بیش از 400 هزار تن و طیور بیش از 385 هزار تن است ، کردستان در تولید طیور در رتبه هشتم کشور ، در تولید گندم چهارم ، در تولید سیب زمینی پنجم و در کشور چهارم در کشور تولید نخود.

Suppry ادامه داد که در کردستان از سال 2015 سالانه 300 میلیارد ریال برای تجهیز آب کشاورزی به سیستم های آبیاری مدرن هزینه شده و اکنون میزان زمین های آبیاری بیش از دو برابر میانگین ملی است.

سه پیشگام بخش کشاورزی کردستان ، که قصد دارد 100000 هکتار جنگل بارانی را به زمین آبی تبدیل کند ، 50،000 هکتار مزارع را توسعه دهد و 13000 تن گوشت قرمز تولید کند ، تولید ناخالص داخلی را 10 هزار میلیارد گوجه افزایش می دهد و درآمد سرانه کردها رسیدن به میانگین کشوری.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: سالانه 44 میلیون طیور در مرغداری های کردستان پرورش می یابد که ظرفیت اسمی آنها بیش از 60 میلیون در سال است.

وی گفت: سالانه 95 هزار تن گوشت مرغ در کردستان تولید می شود که فقط 50 درصد از مصرف استان را تشکیل می دهد و مابقی آن به سایر شهرهای کشور ارسال می شود.

Sparry استناد به عرضه روزانه 360 تن گوشت مرغ به بازار کردستان با کمتر از قیمت مصوب را ذکر کرد ، هیچ کمبودی در مرغداری وجود ندارد و کردستان برای سایر استانها تعیین شده است.

وی گفت که نیاز به بسیاری از استانها برای کردستان یکی از افتخارات ماست و این منجر به ثبات تولید در اقلیم کردستان خواهد شد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی کردستان شدیداً از افتتاح یک کشتارگاه در کردستان حمایت می کند و ادعا می کند که اگر در سطح سوم زمین راه اندازی شود ، زمین هایی با شرایط ویژه به آنها تعلق می گیرد.

وی با اشاره به آمار صادرات سال گذشته در 30 ماهه نخست کشاورزی ، گفت: 866 هزار تن به ارزش 306 میلیون دلار در مرزهای رسمی منطقه کشاورزی کردستان صادر شده است. کل صادرات از دو مرز رسمی.

Suppry که روزانه 750 تن از محصولات کشاورزی کردستان را صادر می کند ، به این نتیجه رسید که اولین پایانه صادراتی ویژه محصولات کشاورزی در مریوان راه اندازی می شود که می تواند تفاوت چشمگیری در کشاورزی ایجاد کند و محصولات ایرانی را در سطح بین المللی رقابتی تر کند. ب

خلیل فالحاگری معاون امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان با اشاره به خشکسالی امسال گفت: تمام خسارات خشکسالی در تمام زیرشاخه های بخش کشاورزی کردستان 6 هزار و 668 میلیارد تومان برآورد شده است.

وی گفت: فرماندار برای پیگیری موضوع پرداخت مزایای خشکسالی آسیب دیده نامه امضا کرده است اما هنوز نهایی نشده است.

معاون امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی کردستان گفت: وام رایگان ، وام کم بهره ، وام تملک دارایی برای تعدادی از پروژه ها و همچنین به تعویق انداختن تسهیلات بانکی و عدم دریافت سود. بحران ستاد است ، اما هنوز تصمیمی اتخاذ نشده است.

وی گفت: برف در استان کردستان از 3 تا 12 آوریل 561 میلیارد تومان خسارت به کشاورزی وارد کرده است.

در پایان ، با مراجعه به قانونی که در سال 1400 مربوط به بخشش امتیازات دهقانان آسیب دیده از سال 1394 آسیب دیده است ، 9،240 نفر با بار اقتصادی 82 میلیارد تومانی به تعویق افتاده اند و 3500 پرونده مربوط به گروه کاری از شهرها است. در دست بررسی است

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا