استان ها

پایان نارضایتی بیمه شدگان با ایجاد اورژانس و کلینیک تخصصی تامین اجتماعی در سمنان

مخبران/سمنان مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان با اشاره به مهمترین دلایل گلایه بیمه شدگان تامین اجتماعی از خدمات درمانی و بیمارستانی از خدمات بستری و سرپایی به عنوان پربسامدترین انتقادات و عوامل موثر در نارضایتی بیمه شدگان در سمنان نام برد.

دکتر محمدکاظم امیدیان در گفت وگو با مخبران بااشاره به برنامه ریزی های تامین اجتماعی برای پاسخگویی مناسب به نیازهای بیمه شدگان سمنانی در حوزه درمان اظهار کرد: با راه اندازی اورژانس بیمارستان شفا و کلینیک درمانی در سمنان این مشکلات حل خواهد شد.
وی با اشاره به کیفیت بالای خدمات درمانی در تنها بیمارستان تامین اجتماعی در استان تصریح کرد: بیمارستان شفا با وجود کیفیت بالای خدمات درمانی و بیمارستانی، دو سه مشکل جدی دارد که تامین اجتماعی استان در صدد رفع آن است.
مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان از اورژانس به عنوان یکی از مشکلات جدی در تنها بیمارستان تامین اجتماعی نام برد و خاطرنشان کرد: اورژانس این بیمارستان هم از نظر ساختاری و فضای بیمارستانی و هم از نظر نیروی انسانی با مشکل روبرو است.
چند مشکل جدی تنها بیمارستان تامین اجتماعی

دکتر امیدیان با اشاره به اینکه اورژانس فعلی در خور این بیمارستان مجهز نیست ادامه داد: با توجه به نظرسنجی های انجام شده مهمترین عامل نارضایتی بیمه شدگان نه خدمات بستری و تخصصی بلکه اورژانس و بخش سرپایی است و این مهم با بروزسازی اورژانس و راه اندازی کلینیک تخصصی کاهش یافته و کاملا مرتفع می شود.
وی از برنامه ریزی برای احداث یک درمانگاه تخصصی خبر داد و گفت: قرار بود که کلنگ این پروژه در دهه فجر به زمین زده شود اما آغاز عملیات اجرایی آن به زمان سفر دوم رئیس جمهوری به استان موکول شده است.
مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان ادامه داد: برای این پروژه و درمانگاه تخصصی که در ۳۵۰۰ متر زیربنا ساخته خواهد شد ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته شده است.
درمانگاه تامین اجتماعی در مهدیشهر شبانه روزی می شود

وی از تامین ۱۵ میلیارد تومان برای این درمانگاه تخصصی برای آغاز کار خبر داد و تصریح کرد: قرار بود عملیات اجرایی پروژه چهارشنبه این هفته آغاز شود که به زمان سفر رئیس جمهور موکول شده است.
امیدیان با بیان اینکه پیمانکار پروژه ظرف ۱۵ روز آینده مشخص می شود اضافه کرد: علاوه بر تعیین مشاور پروژه، نقشه های بنا نیز آماده شده است.
وی بااشاره به برنامه های تامین اجتماعی استان برای ارتقا سطح خدمات به بیمه شدگان در استان اظهار کرد: شبانه روزی شدن درمانگاه تامین اجتماعی در مهدیشهر یکی از این خدمات است که در گام اول قرار است که در روزهای تعطیل نیز به مردم خدمات ارائه دهد. در گام دوم نیز با تامین اعتبار و نیروی انسانی از محل اعتبارات استانی به تدریج به صورت شبانه روزی به ارائه خدمت خواهد پرداخت.
مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان از انعقاد تفاهمنامه با دانشگاه های علوم پزشکی سمنان و شاهرود برای تامین پزشک متخصص به عنوان یکی از موفقیت های مدیریت درمان تامین اجتماعی نام برد و عنوان کرد: خوشبختانه علی رغم مقاومت هایی که وجود داشت این مشکل برطرف و زمینه مناسبی برای ارائه خدمات تخصصی در تامین اجتماعی استان فراهم شده است.
جذب ۱۰ پزشک متخصص
دکتر امیدیان از جذب دو چشم پزشک در شاهرود خبر داد و گفت: علاوه بر این یک متخصص مغز و اعصاب نیز در سمنان جذب شده است. در مجموع در قالب این تفاهمنامه فعلا ۱۰ پزشک متخصص جذب مراکز درمانی و بیمارستانی تامین اجتماعی شده است.
وی با اشاره به بهره مندی هکثر شهرستان ها از پزشکان متخصص افزود: تامین اجتماعی استان در شهرستانی مثل گرمسار همیشه در جذب پزشکان عمومی نیز مشکل داشته اما امروز علاوه بر تامین پزشک عمومی، سه پزشک متخصص نیز جذب شده است. و یا در شهرهایی مثل ایوانکی و سرخه کمبود پزشک عمومی داشتیم امروز پزشکان متخصص جذب و مشغول ارائه خدمت هستند.
این مدیر مسوول با بیان اینکه تفاهمنامه امضا شده با دانشگاه های علوم پزشکی سمنان و شاهرود دو ماهه است ادامه داد: قرار است که بعد از اتمام این موعد، قرارداد یک ساله بین تامین اجتماعی استان و این دو دانشگاه به امضا برسد.
مدیریت درمان تامین اجتماعی استان سمنان با اشاره به مشکل برق در درمانگاه تامین اجتماعی شهرستان گرمسار از خرید یک ژنراتور برای این درمانگاهذخبر داد و گفت: درمانگاه تامین اجتماعی در ایوانکی تنها درمانگاه اجاره ای تامین اجتماعی در استان بود که تقریبا دو سال پیش مجوز ساخت درمانگاه جدید اخذ و با تامین یک زمین ۱۷۰۰ متری از سوی خیرین که به صورت رایگان در اختیار تامین اجتماعی قرار گرفت مسیر برای ارتقا خدمات درمانی در این شهر نیز باز شد.
وی از خدمات دهی به بیمه شدگان شاهرودی در دو درمانگاه این شهر خبر داد و اظهار کرد: در بسطام نیز قول تامین زمین درمانگاه داده شده که اگر تامین شود، یکی از درمانگاه ها به این شهر جابجا خواهد شد.ضمت اینکه در شهرستان میامی نیز همه بیمه شدگان تامین اجتماعی خدمات بستری را کاملا رایگان دریافت می کنند.
انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا