علمی و پزشکی

پدافند ضدهوایی ایران که مشابه اس‌۳۰۰ روسیه است/ عکس

به گزارش خبرگزاری مخبران، پدافندهای ضد هوایی ممکن است برای محافظت از نیروهای دریایی، زمینی و هوایی در هر مکانی استفاده شوند. در این گزارش به مهمترین پدافندهای ضدهوایی کشور پرداخته شده‌است.

سامانه پدافندی ایران که جایگزین اس۳۰۰ روسیه شد

برنامه ساخت سامانه باور ۳۷۳، بعد از لغو تحویل سامانه اس ۳۰۰ روسیه به ایران به‌طور جدی در اولویت برنامه‌های دفاعی کشور قرار گرفت. هدف اولیه از طراحی باور ۳۷۳، ترکیب موشک صیاد ۴ با برد ۲۰۰ کیلومتری با یک سامانه راداری جدید بود.

در همین راستا و در نمایشگاه نظامی که در سال ۱۳۹۳ برگزار شد، رادار جستجوگر معراج ۴ برای این سامانه معرفی شد که یک رادار از نوع آرایه فازی بود.

امروزه، نسخه نهایی باور ۳۷۳ از دو نوع موشک صیاد ۴ و صیاد ۴B برخوردار است که هر دو از سیستم مانورپذیری پیشرفته‌ای برخوردار هستند. کل مجموعه باور ۳۷۳ را نیز خودروهای نظامی ظفر و ذوالجناح حمل می‌کنند.

این سامانه که الگوی اصلی آن بر اساس اس ۳۰۰ روسی طراحی شده، می‌تواند اهدافی را از فاصله ۴۵۰ کیلومتری شناسایی و از فاصله ۴۰۰ کیلومتری رهگیری کرده و نهایتا با استفاده از موشک‌های صیاد ۴B در فاصله ۳۰۰ کیلومتری و تا ارتفاع ۳۲ کیلومتری از سطح زمین مورد اصابت قرار دهد.

در گزارش زرادخانه پدافند موشکی ایران با پدافندهای ضدهوایی کشور بیشتر آشنا شوید.

۲۲۷۲۲۷

کارگروه خبری مطالب پزشکی

علم پزشکی همچون پازلی است و هدفم این است که قطعات آن را به گونه‌ای تنظیم کنم که یک تصویر کامل و جذاب از سلامتی برای شما پدید آید. به عنوان نویسنده علمی و پزشکی، با استفاده از الگوریتم BERT گوگل، این راهنمایی را با انگیزه و استعداد به شما ارائه می‌دهم.
دکمه بازگشت به بالا