ورزشی

پدری نیازمند استراحت است اما …

سپر مرده: با انتقال از دسته دوم لاس پالماس به بلاگرانا ، در سن 17 سالگی ، او با حضور کاتالان ها در تیم اصلی ، قهرمان دوران کودکی “لیونل مسی” و “سرجیو بوسکتس” و در نهایت قهرمانی در کوپا دلاری مورد تمجید قرار گرفت. در اولین سال خود در فصل ویژه

پس از آن ، او از اولین بازی تیم ملی زیر 21 سال اسپانیا در ماه سپتامبر لذت برد. سپس ، در مدت زمان بسیار کوتاهی ، در مرحله مقدماتی جام جهانی به تیم ملی بزرگسالان رسید و بعداً در همه دقایق یورو 2020 برای لاروخا بازی کرد و عنوان بهترین بازیکن جوان مسابقات را از آن خود کرد. بعد از جام ملت های اروپا و همه منتظر بودند تا پدر به تعطیلات برود. او با تیم ملی المپیک اسپانیا به ژاپن رفت و در المپیک 2020 توکیو مدال نقره گرفت.

نزدیکترین منبع یک پدر گفت: “همه چیز خیلی سریع اتفاق می افتد و او هنوز آنچه را که اتفاق می افتد تجزیه و تحلیل می کند.” یک سال پیش تصور حضور او در تیم یورو 2020 سخت بود. مشخص نیست که آیا او به ترکیب اصلی بارسلونا خواهد رسید یا خیر ، اما او همه این کارها را سرعت بخشیده و در عرض چند دقیقه از همه سطوح عبور کرده است. “

در یک سال گذشته هیچ بازیکنی به عنوان پدر بازی نکرده است و با توجه به سطحی که در تیم ملی نشان داده است ، در یک کلام می توان این بازیکن جوان را “دیوانه” نامید. انتظارات از این ستاره آینده از نظر جسمی و روحی بسیار زیاد است. تنها هشت روز پس از پایان فصل 21-2020 در فینال المپیک توکیو ، هافبک 18 ساله فصل 22-21 2021 را آغاز کرد و در دو هفته اول لالیگا جدید 152 دقیقه برای بلاگرانا بازی کرد.

نزدیکترین منبع پدر می گوید: “آنها دوست دارند در بالاترین سطح ممکن بازی و رقابت کنند.” با این حال ، گاهی اوقات افراد باتجربه تر باید برای بهبود وضعیت بازیکنان در دراز مدت اقدامی انجام دهند. او هرگز درخواست ترک میدان را نکرده است ، اما هنوز یک نوجوان 18 ساله است که به استراحت روحی و جسمی نیاز دارد. “قطعاً برای او یک استراحت است.”

اعداد و ارقام نشان دهنده وضعیت او است. پدری از سپتامبر گذشته 77 بار مستطیل سبز را در لباس بارسلونا خود نگه داشته است. 38 بار در لالیگا ، 6 بار در کوپا دلاری ، 2 بار در سوپرجام اسپانیا ، 7 بار در لیگ قهرمانان و 3 بازی دوستانه در پیش فصل 21-2020. او 21 بار برای تیم های مختلف اسپانیا بازی کرده است. 10 بازی برای 7 بازی ملی با تیم زیر 23 سال ، از جمله چهار بازی در جام ملت های زیر 21 سال در پاییز ، 6 بازی یورو 2020 در ماه های ژوئن و جولای و سپس 6 بازی در المپیک توکیو.

پدرش که با اسپانیا به فینال المپیک توکیو رسیده است ، در 12 ماه گذشته بیش از هر بازیکن دیگری بازی کرده و به رکورد 77 مسابقه رسیده است. برونو فرناندز ، هافبک پرتغالی منچستریونایتد با 72 بازی پشت سر او قرار دارد. میسون مون 70 هافبک چلسی و آنتوان گریزمان هم تیمی فرانسوی اش 68 گل زده اند. تفاوت پدر با سایر افراد در این است که او در ژوئیه سال گذشته به بارسلونا پیوست و با اعتقاد رونالد کومان ، اولین فصل حرفه ای او رقابتی ترین فصل او در تیوو بوده است! پدر در دفعه گذشته در مجموع 3775 دقیقه برای بارسلونا و 1517 دقیقه برای تیم های مختلف اسپانیا بازی کرد و از 27 سپتامبر 2020 تا 7 آگوست 2021 در مجموع 5476 دقیقه بازی کرد!

انجام این کار در 12 ماهگی برخلاف توصیه پزشک به پدرش و بسیاری از بازیکنان دیگر است. بنابراین شکی نیست که پدر به “استراحت” نیاز دارد. نکته کلیدی این است که او سال گذشته به دلیل مصدومیت حتی یک بازی را از دست نداد ، اما اگر مدتی استراحت نکند ، دوره مصدومیت او به سرعت تمام می شود! همانطور که هرکسی که او را در مسابقات اخیر تماشا کرده است به خوبی می داند ، با وجود تلاش های او و ارزشی که برای تیم قائل است ، او دیگر مانند یورو خلاق نیست. بنابراین ، به نفع همه است که در اسرع وقت وارد مرحله “استراحت” شویم.

نویسنده: درموت کوریگان

مترجم: سپر مرده است

258 41

دکمه بازگشت به بالا