عمومیمطالب برتر

پربورات سدیم چیست و چه کاربردی هایی در صنعت دارد؟

سدیم پربورات یک ترکیب شیمیایی است که فرمول شیمیایی آن NaH است. سدیم پربورات یک ماده شیمیایی سفید، بی بو و بی بو در شرایط عادی تجاری، به ویژه در صنعت نظافت و بهداشت است. سدیم پربورات ماده ای بی بو است که به راحتی در آب حل می شود و یک محلول قلیایی با خاصیت اکسید کننده تشکیل می دهد. هنگامی که این ماده با آب ترکیب می شود، پراکسید هیدروژن تولید می کند که میکروب ها را کاملا از بین می برد. با ما همراه باشید تا پربورات سدیم را با جزئیات بیشتری به شما معرفی کنیم.

کاربرد های پربورات سدیم

پربورات سدیم یک اکسیژن فعال است که برای سفید کردن، روشن کردن، تمیز کردن و بو کردن استفاده می شود. این ترکیب در تعداد زیادی از محصولات پاک کننده مانند شوینده های لباسشویی، شوینده های ماشین لباسشویی اتوماتیک، سفید کننده های اکسیژن، نرم کننده های پارچه، شوینده های شستشوی دست، پاک کننده های همه منظوره، خوشبو کننده های هوا و پاک کننده های مواد یافت می شود. از لکه ها استفاده کنید. محصولاتی مانند Oxi-Clean تقریباً به طور کامل از این ماده ساخته شده اند.

استفاده از این ماده به محصولات پاک کننده محدود نمی شود بلکه در داروها و لوازم آرایشی نیز یافت می شود. این ماده در برخی از خمیردندان های سفید کننده، پاک کننده های دندان مصنوعی، سفید کننده های مو، پاک کننده های زخم، محلول های لنز تماسی، قطره های چشمی و اشک مصنوعی استفاده می شود.

محتوای این ماده در محصولات مختلف متفاوت است، به عنوان مثال، شوینده های معمولی حاوی 15-8 درصد سدیم پربورات هستند، در حالی که مواد شوینده پودری حاوی 10-20 درصد هستند. برخی از پودرهای سفید کننده اکسیژن می توانند تا 80 درصد از این ترکیب را داشته باشند!

سدیم پربورات در دندانپزشکی

پربورات سدیم در دندان پزشکی این ماده برای سفید کردن دندان ها نیز استفاده می شود. این ماده بهتر از پراکسید هیدروژن سفید می کند. تاثیر این ماده بر روی ترکیباتی مانند پراکسید هیدروژن این است که دندان های روکش شده را سفید کرده و به دلیل PH قلیایی آن ها را تغییر رنگ می دهد.

اصلاح و تغییر رنگ دندان یکی از زمینه های اصلی دندانپزشکی است. یکی از رایج ترین موادی که می تواند به این سطح سفید برسد، سوراخ است. همچنین این ماده پودری است که در تماس با آب تجزیه می شود و برای ترمیم و سفید کردن دندان ها کاربرد فراوانی دارد. به همین ترتیب، سدیم پربورات برای ساخت دهانشویه ها و ضدعفونی کننده ها برای التهاب لثه استفاده می شود. باعث کاهش تغییر رنگ دندان می شود و آثار لکه های غذا در مدت زمان کوتاه و با استفاده کمتر از بین می رود.

اغلب از این ماده برای ورم لثه، پلاک دندان، تغییر رنگ و غیره استفاده می شود. همچنین برای حذف استفاده می شود

خمیر دندان های رنگی و پاک کننده های دندان نیز با استفاده از این ماده تولید می شوند.

سدیم پربورات در عوامل سفید کننده دندان و نقش آن در زیبایی دندان

در سال‌های اخیر علاقه به ظاهر دندان‌ها و سلامت دهان بیشتر و بیشتر شده و به لطف پیشرفت علم، روش‌های زیادی برای تمیز کردن دندان‌ها استفاده شده است.» یکی از مواردی که در تمیز کردن و مسواک زدن دندان استفاده می شود سدیم پربورات است. . اینها به صورت پودر یا مایع به صورت اندو و سفید کننده دندان با pH قلیایی فروخته می شوند.

سدیم پربورات و نقش نگهدارنده ها در محصولات مراقبتی آرایشی

البته نقش محافظتی این ماده برای محصولات آرایشی بسیار مهم و مهم است. این ماده در دمای بالای 60 درجه سانتیگراد از خود اکسیژن آزاد می کند. برای اینکه اکسیژن در دماهای پایین کار کند، باید با مواد دیگر ترکیب شود. به همین دلیل اغلب این ماده با سایر مواد معدنی و شیمیایی در لوازم آرایشی و بهداشتی ترکیب می شود. البته مواد شوینده این نوع نسبت به هیپوکلریت سدیم تهاجمی کمتری دارد و در صورت استفاده روی پوست میزان آسیب آن بسیار ناچیز است. جالب است بدانید که این خاصیت باعث محبوبیت آن در سایر کاربردهای سدیم پربورات نیز شده است.

علاوه بر این، سدیم پربورات در ریمل، کرم های سفید کننده و ماسک های صورت با خاصیت لایه برداری نیز استفاده می شود، اگرچه برخی از شرکت ها از آن با مواد طبیعی استفاده می کنند. به طور مشابه، بسیاری از مواد شیمیایی دارویی که امروزه باعث بهبود لک و کک و مک می شوند نیز از ترکیبات پربورات سدیم ساخته می شوند.

نقش پربورات سدیم در مواد شوینده

از دیگر کاربردهای سدیم پربورات می توان به نقش آن در مواد شوینده اشاره کرد که نسبت به محلول های مبتنی بر هیپوکلریت سدیم و محلول های ضدعفونی کننده و محلول های سفید کننده بر پایه کلر تهاجمی کمتری دارند و به همین دلیل تأثیر کمتری بر تخریب رنگ و پارچه دارند که می توان به آن ها به عنوان تبدیل کننده اشاره کرد. برای این مواد

زیرا دوام و مقاومت پارچه برای ما یکی از موارد مهم است و صنعت نساجی و خشکشویی بیشترین استفاده را از این ماده داشته است.

مقررات و مسائل ایمنی

هنگامی که سدیم پربورات در محصولات آرایشی و دارویی استفاده می شود، توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) تنظیم می شود. برای مصارف تمیز کردن، توسط آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) تنظیم می شود. سدیم پربورات یک ترکیب اکسید کننده سمی حاوی بور است که با هیدرولیز به پراکسید هیدروژن و بور تبدیل می شود.

مقاله ای در مورد بور نشان داد که بور به شکل اسید بوریک اثرات رشدی و تولید مثلی در مطالعات حیوانی ایجاد می کند. همچنین یک ماده قابل اشتعال است که می تواند باعث آتش سوزی شود. علاوه بر این، با بلعیدن مضر است، از طریق استنشاق سمی است، سیستم تنفسی را تحریک می کند و طبق بیانیه خطر مندرج در دستورالعمل 2001/59/EC کمیسیون اتحادیه اروپا، که توسط  Sigma-Aldrich  به طور جدی ذکر شده است.

قبل از استفاده از محصول، پیامدهای سلامتی و ایمنی پربورات سدیم را به طور جدی در نظر بگیرید. جالب است بدانید که طبق راهنمای خوب، استفاده از پربورات سدیم در لوازم آرایشی در ژاپن ممنوع است.

قیمت سدیم پربورات

برای اطلاع از قیمت پربورات سدیم صنعتی می توانید با شماره 02122861688تماس بگیرید. این محصولات در اسرع وقت توسط سیستم شیمی کانه شهرهای مختلف ارسال می شوند.

دکمه بازگشت به بالا