اقتصادیمطالب برتر

پرفروش ترین اینورتر در بازار لاله زار

اینورتر چیست؟

اینورتر صنعتی یا همان درایو نوعی کنترل کننده دور و راه انداز موتور است. اینورتر به صورت کلی به تجهیزی گفته میشود که برق DC را به برق AC تبدیل کند.در واقع اینورتر این کارایی را دارد که برق AC خروجی را با فرکانس و ولتاژ مناسب با تجهیز مصرف کننده تولید و تامین کند.

این قابلیت آنجا مفید فایده است که به وسیله جریان برق AC تولید شده در خروجی درایو خواهیم توانست انواع موتور های AC سه فاز را راه اندازی و کنترل کرد.

بسیاری از الکتروموتور ها جهت استفاده نیاز به تغییر سرعت دارند. این مورد به وسیله خرید اینورتر صنعتی به راحتی انحام میشود.

کاربرد اینورتر صنعتی

اینورتر ها علاوه بر اینکه نوعی کنترل کننده و راه انداز موتور هستند و جریان برق DC را به AC استفاده میکنند. این قابلیت را نیز دارند که با آن بتوان به وسیله برق تک فاز موتور های سه فاز تا توان 11 کیلو وات را کنترل و راه اندازی نمود.

اگر بخواهیم به مزایای استفاده از اینورتر صنعتی اشاره کنیم میتوانیم موارد زیر را مرور کنیم:

اینورتر ها قابلیت راه اندازی موتور سه فاز تا 11 کیلو وات را دارند.

استفاده از اینورتر باعث بالا رفتن عمر تجهیزات مصرفی خواهد شد.

اینورتر ها سبب میشوند که اختلالات در شبکه برق به حداقل ممکن برسد.

الکتروموتور ها با استفاده از درایو این قابلیت را پیدا میکنند که چپ گرد و راست گرد شوند، در واقع این اکشن از طریق اینورتر قابل کنترل میباشد.

استفاده از درایو میتواند از جریان کشی اولیه الکتروموتور ها جلوگیری کند.

 

کدام برند بیشترین فروش را در لاله زار دارد؟

اینورتر ها  یکی از پرکاربرد ترین و پر فروش ترین تجهیزات در صنعت برق هستند. فرقی نمیکند که در چه صنعتی مشغولید. از بیمارستان تا کارخانه، از مجتمع های مسکونی تا ماشین سازی ها همگی به این تجهیز بسیار مهم نیاز دارند. حتی جوشکار ها برای تبدیل برق شهر جهت استفاده از الکترود از اینورتر های مخصوص اینکار بهره میبرند.

فلذا میتوان گفت بازار اینورتر هیچ گاه کساد نیست. آنچه در این بین حائز اهمیت است، کیفیت، کاراریی و قیمت مناسب این تجهیزات  است که باعث انتخاب های متفاوت مصرف کنندگان و تامین کنندگان میشود.

اینورتر LS

اینورتر ال اس، محصول کره جنوبی، از پرآوازه ترین و مرغوب ترین اینورتر های حوزه برق صنعتی ست که انتخاب اول بسیاری از مصرف کنندگان محسوب میشود.

ال اس علاوه بر تجهیزات اتوماسیون، تجهیزات فشار ضعیف نظیر کلید مینیاتوری، کلید اتوماتیک، کلید هوایی، کنتاکتور، کلید حرارتی، محافظ جان و بی متال نیز طراحی و عرضه میکند. همچنین دژنکتور خلاء و کنتاکتور خلاء از جمله تجهیزات فشار متوسطی ست که LS کره جنوبی در تولید آن نام آور است.

 

اینورتر ال اس در  9 سری متفاوت طراحی و تولید میشود که هر کدام از این مدل ها نوع خاصی از کاربری را برای مصرف کننده به همراه دارد.

اینورتر LS IC5  –  اینورتر LS IG5  – اینورتر LS IE5  – اینورتر LS IP5  –  اینورتر LS IS7  –  اینورتر LS M100 – اینورتر S100 – اینورتر H100 – اینورتر LS IV5

جهت مشاوره در خصوص خرید بهترین و مناسب ترین مدل اینورتر های ال اس میتوانید با کارشناسان فروش و فنی ما تماس بگیرید.

اینورتر ADT

ای دی تی آیمستر نامی ست تمامی فعالان برق صنعتی و اتوماسیون با آن آشنا هستند. آیمستر سری جدید اینورتر های ای دی تی ADT محصول کره جنوبی ست که تاثیر بسیار زیادی در بازار های جهانی اتوماسیون گذاشته است.

ای دی تی رقیب کمپانی ال اس است با این تفاوت که تنها در زمینه اتوماسیون فعالیت ندارد و البته این مورد باعث شده که کیفیت درایو های این کمپانی به عنوان یک محصول تخصصی همواره در سطح استاندارد های جهانی کمپانی های مطرحی همچون زیمنس و اشنایدر باشد.

کمپانی ای دی تی نسل جدید درایو های خود را با نام آیمستر در 4 سری مختلف تولید میکند که عبارتند از: اینورتر U1 – اینورتر A1 – اینورتر C1 – اینورتر E1

این مدل های متنوع نیز همانند مدل های اینورتر های ال اس LS دارای امکانات و کاربری های متفاوتی ست که با مشاوره خرید مناسب میتوانید بهترین و مناسبترین آن را از نمایندگی آی مستر تهیه فرمایید.

اینورتر هایتک

دیگر کمپانی که در زمینه تجهیزات اتوماسیون فعالیت دارد، هایتک تایوان است. این کمپانی در دو نوع سبک کار و سنگین کار به تولید و عرضه اینورتر (درایو) میپردازد. در بازار لاله زار دو مدل از اینورتر های Hitek موجود است که البته فعلا همین دو مدل نیز وارد ایران میشود. یکی مدل F100 و دیگری F300

images_1670486331.png

نکته بسیار جالب و مهم در خصوص اینورتر های هایتک این است که این درایو ها تحت لیسانس زیمنس آلمان طراحی و تولید میشود و دارای استاندارد IGBT آلمان میباشد. این بدان معنی ست که بر خلاف اینکه این اینورتر ها برند پرآوازه ای نظیر ال اس و ADT ندارند اما از لحاظ کیفیت و کارایی بعضا از رقبای کره ای خود پیشی میگیرند.

اینورتر اینوت

یکی دیگر از اینورتر های تقریبا شناخته شده در بین اتوماسیون کاران، اینورتر اینوت محصول چین میباشد. به طور کل یکی از مزایای برندهای آسیایی صنعت اتوماسیون مقرون به صرفه بودن، بهینه سازی مصرف انرژی و افزایش عمر تجهیزات میباشد که این مورد در خصوص اینورتر اینوت invt نیز صدق میکند.

اینوت 4 مدل درایو تولید و عرضه میکند که در ادامه به هرکدام از آن ها اشاره خواهیم کرد:

اینورتر اینوت مدل GD10 : مناسب ترین قیمت همراه با عملکرد عمومی در رنج سبک و نیمه سنگین به صورت تکفاز و 3 فاز تا توان 2.2  میتوان از آن استفاده نمود.

اینورتر اینوت مدل  GD20: در رده GD10 ولی با کاربری سنگین که در مدل 3 فاز تا 110 کیلووات را پشتیبانی میکند.

اینورتر چینت

چینت دیگر کمپانی چینی که البته رقیبی سرسخت برای ال اس و ای دی تی ست. چینت که با نام چانت نیز در لاله زار شناخته میشود. مانند ال اس هم تولید کننده تجهیزات برق صنعتی ست و هم دستی بر اتوماسیون و اینورتر ها و خازن ها و… دارد. چینت نمونه یک برند معتبر آسیایی ست که با وجود اینکه خواستگاه آن چین است اما کیفیتی شایسته را تقدیم مصرف کنندگان میکند.

اینورتر چینت در انواع و مدل های مختلف سبک کار، سنگین کار و نیمه سنگین عرضه میشود که نسبت به رقبای اروپایی و آسیایی اش بسیار قیمت بسیار مناسب تری دارد.

 

اینورتر زیمنس

زیمنس آلمان، ابر کمپانی که تقریبا همه ما نام آن را حداقل چندباری شنیده ایم. تجهیزات برق صنعتی و اتوماسیون تنها شاخه ی کوچکی از فعالیت این کمپانی عظیم صنعتی ست.

اینورتر زیمنس در نسبت با اینورتر های آسیایی طبعا استاندارد بسیار بالاتری دارد اما این استاندارد بالا قیمت بالاتری را نیز میطلبد فلذا این درایو ها به مراتب گران تر از نسخه های آسیایی هستند. عمر بسیار بالا، کارایی مطلوب و قابل کنترل و … از ویژگی های مثبت اینورتر زیمنس است.

دکمه بازگشت به بالا