علمی و پزشکی

«پزشکی خانواده» با اولویت مناطق کم برخوردار در حیطه درمان اجرایی می شود

معاون درمان وزارت بهداشت از اجرای طرح پزشکی خانواده و نظام ارجاع در حوزه درمان خبر داد.

بر اساس این گزارش در گردهمایی دستیاران پزشکی دانشکده ها و دانشگاه های علوم پزشکی کشور در سالن همایش های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر. سعید کریمی گفت: طرح طب خانواده در فاز 1 در شهرهای زیر 20 هزار نفر اجرا شد. و معاونت بهداشت و درمان و باید اجرا شود و باید به فاز 2 و 3 مرتبط شود و معاونت درمان و دانشگاه ها با هماهنگی معاونت توسعه و دفاتر فناوری اطلاعات این مهم را پیگیری کنند.

وی افزود: سامانه های الکترونیکی بیمارستان ها از جمله سامانه نوبت دهی باید آماده پذیرش بیماران ارجاعی باشد. روش کار مشخص است و بیمار با مراجعه به پزشک عمومی تحت یک مسیر خاص در فاز 1 وارد فاز 2 و فاز 3 می شود.

معاون درمان گفت: پیوند آزمایشگاه و رادیولوژی به برنامه پزشکی خانواده نیز توسط دفتر فناوری اطلاعات وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

کریمی گفت: اجرای برنامه پزشکی خانواده به صورت مرحله ای انجام می شود و تلاش می کنیم تا پایان سال زیرساخت ها، آموزش و پیوند سامانه های لازم برای اجرای ملی برنامه را تضمین کنیم.

وی افزود: ویرایش 3 نوشته شد و اطمینان حاصل شود که تیمی در معاونت آموزشی دانشگاه های علوم پزشکی برای پیگیری اجرای برنامه پزشکی خانواده تشکیل شود. در خصوص اجرای این نسخه باید با روسای دانشگاه ها هماهنگی کنید زیرا برنامه پزشکی خانواده فقط مربوط به حوزه درمان نیست.

بر اساس اطلاعیه وزارت بهداشت، وزارت بهداشت افزود: طرح پزشکی خانواده و نظام ارجاع باید در تمام شهرهای زیر 20 هزار نفر در سه ماه زمستان تکمیل شود.

وی یادآور شد: در اجرای برنامه پزشکی خانواده از ظرفیت های بخش خصوصی استفاده می شود و می توان از کمک پزشکان طرف قرارداد با بیمه ها استفاده کرد.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا