بین الملل

پلیس برزیل، بولسونارو را احضار کرد

بر اساس گزارش یک شبکه برزیلی، پلیس فدرال این کشور ژایر بولسونارو، رئیس جمهور سابق را برای تاریخ ۲۶ آوریل به منظور توضیح دادن درباره اتهام دست داشتنش در تلاش برای کودتا در جریان ناآرامی‌های چند وقت پیش این کشور احضار کرده است.

به گزارش مخبران، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، شبکه برزیلی “گلوبو” گزارش داد، پلیس فدرال برزیل ژایر بولسونارو، رئیس جمهور سابق این کشور را برای تاریخ ۲۶ آوریل احضار کرده تا درباره دست داشتنش در تلاش برای کودتا در ماه ژانویه گذشته شهادت دهد.

بر اساس گزارش این رسانه برزیلی، پلیس فدرال برزیل تاریخ ۲۶ آوریل را در چارچوب تحقیقاتش درباره آن ناآرامی‌ها برای شهادت دادن بولسونارو تعیین کرده است.

روز جمعه گذشته آلکساندر دمورایس، قاضی دادگاه عالی برزیل اعلام کرد، این دادگاه نیز به بولسونارو ۱۰ روز برای شهادت دادن درباره دست داشتنش در تلاش برای کودتا وقت داده است.

مقام‌های برزیل بولسونارو را به تحریک ناآرامی‌های پس از انتخابات سابق که نقطه اوج آن حمله به ساختمان کنگره، دادگاه عالی و کاخ ریاست جمهوری این کشور از سوی هزاران تن از حامیان او در هشتم ژانویه گذشته بود، متهم کرده‌اند.

بسیاری تحولات و ناآرامی‌های برزیل در آن روز را با شورش ژانویه ۲۰۲۱ در ساختمان کنگره آمریکا مقایسه کردند.

چند ماه قبل از آن حملات، بولسونارو اعتبار دستگاه‌های رای گیری الکترونیک برزیل را زیر سوال برده و بدون سند و مدرک گفته بود که این سیستم نسبت به دستکاری آسیب پذیر است. او همچنین در یک پرونده دیگر مربوط به معاملاتش در زمان ریاست جمهوری تحت تحقیقات قرار دارد.

وکلای بولسونارو مکررا وجود هر گونه سند و مدرکی درباره اینکه او در ارتباط با شورشها مرتکب جرمی شده را رد کرده‌اند.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا