اقتصادی

پنج دستور بانک مرکزی برای تسهیل دریافت ارز اربعین

بانک مرکزی در بخشنامه ای پنج دستور به بانک ها برای تسهیل پرداخت ارز شهری به متقاضیان صادر کرد.

به گزارش مخبران، به نقل از بانک مرکزی، این بانک در بخشنامه ای برای تسهیل پرداخت ارز اربعین به متقاضیان در شعب منتخب 21 بانک عامل تاکید کرده است:

1- سرپرستان خانواده با داشتن کلیه مدارک هویتی و اعضای خانواده می توانند برای خرید ارز اربعین برای اعضای خانواده خود (همسر و فرزندان) که در سامانه سماح ثبت نام کرده اند به شعب بانک های فروش ارز اربعین مراجعه کنند. عدم حضور سایر اعضای خانواده در شعبه فروش ارز مانعی ندارد و سرپرست خانوار می تواند با کارت بانکی خود برای اعضای خانواده خود ارز خریداری کند.

2- بانک های عامل موظفند تا تاریخ 26 شهریور 1401 همه روزه تا ساعت 18 نسبت به ارائه خدمات ارز شهری توسط شعب منتخب خود اقدام نمایند.

3- بانک های عامل موظفند تا پایان روز چهارشنبه 25 شهریورماه نسبت به معرفی شعب کشیک فروش ارز در ایام تعطیلات تا 5 شهریورماه اطلاع رسانی کنند.

4- فروش ارز اوربان فقط با ارائه کارت ملی متقاضی ثبت نام در سامانه سماح امکان پذیر است و پذیرش کپی مدارک شناسایی ممنوع می باشد.

5- برای زائران بالای 5 سال و زیر 18 سال که در سامانه سما ثبت نام کرده اند امکان فروش ارز به والدین خود وجود دارد. بانک ها موظفند کد ملی مراجعه کننده را در پایان هر روز در قالب فایل اکسل به واحد مهندسی نرم افزار بانک مرکزی ارسال کنند. ثبت عملیات فروش موضوع این بند در سامانه سنا الزامی نیست.

انتهای پیام/

دکمه بازگشت به بالا