استان ها

پوستر نخستین رویداد طراحی بسته‌بندی در قزوین رونمایی شد

به گزارش خبرگزاری مخبران از قزوین؛ در مراسم رونمایی از پوستر اولین برنامه طراحی بسته بندی که در خانه خلاق سعدالسلطنه قزوین با حضور محمدحسین فیضی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین، رضا صفری مدیر عامل شرکت شهرخای صنعتی افضلی برگزار شد. رئیس سازمان صمت مسئول توسعه زیرساخت پارکولوژی علم و فناوری رضا قزوین و جمعی از هنرمندان برگزار شد، گفت: این پتانسیل در استان وجود دارد و برای تکمیل مهارت و تخصص هنرمندان قزوینی بهره برداری می شود. اما متاسفانه بخش عمده ای از صنایع استان دانش تخصصی بسته بندی ندارند، در این مورد هنر گرافیک و طراحی برای ارتقای مهارت هنرمندان و ایجاد میز بحث با دعوت از اساتید برجسته ارائه شد. هنرمند و صنعتگر و تولید یک محصول حرفه ای.

وی گفت: خانه خلاق در پیوند هنرمندان با حوزه صنعت و ایجاد چرخه اقتصادی در استان نقش بسزایی دارد و تلاش داریم با اجرای طرح های خلاقانه به اقتصاد و معیشت هنرمندان کمک کنیم.

این مقام مسئول در خصوص حمایت از هنرمندان استان گفت: هدف ما از این کار جدید کمک به هنرمندان طراحی استان با کمک به آنها برای عدم مهاجرت به خارج از استان برای امرار معاش و امرار معاش و تقویت اقتصاد است. چرخه در طراحی پابند در این زمینه برای کسب درآمد.

فیضی ادامه داد: در مرحله اول دپارتمان طراحی بسته بندی به دنبال ارتقای کیفی و ارتقای مهارت اهالی هنر در سطح حرفه ای هستیم و امیدواریم بتوانیم به مشتریان صنعتی کمک کنیم تا درک درستی از هنر گرافیک و طراحی داشته باشند. با ایجاد آگاهی می توانیم به طراحی بهینه نیز برسیم.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین گفت: تا زمان شناخت دستوری داده نمی شود و بعضاً آثاری به تهران ارجاع می شود و هنرمندان بومی از درآمد محروم می شوند، از این رو در تلاش هستیم تا لبه گفت و گو ایجاد کنیم. ارتباط بیشتر بین هنرمندان و صنعتگران.

در ادامه این برنامه که با همکاری و مشارکت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، شرکت شهرک های صنعتی، موسسه سمت، خانه خلاق و کانون طراحان گرافیک قزوین برگزار شد، از پوستر اولین برنامه طراحی بسته بندی رونمایی شد. در خانه خلاقیت استان در کاخ سعدالسلطانی.

48

دکمه بازگشت به بالا