اقتصادی

پیش بینی مثبت اوپک از دورنمای بازار نفت

دبیرکل سازمان کشورهای صادر کننده نفت (اوپک) در آستانه کمیته نظارت مشترک وزرای اوپک پلاس گفت: تقاضای نفت به تدریج بهبود می یابد و به تراز بازار نزدیک تر می شود.

به گزارش مخبران ، اوپک و متحدان آن از جمله روسیه از ماه مه تاکنون 9.7 میلیون بشکه در روز در قالب گروه اوپک پلاس تولید را کاهش داده اند. انتظار می رود که این کاهش در پاسخ به کاهش تقاضای رکورد پس از گسترش ویروس تاج ، 7.7 میلیون بشکه در روز کاهش یابد. با این حال هنوز نهایی نشده است.

کمیته مشترک وزارت نظارت اوپک پلاس چهارشنبه برای مشاوره در مورد مرحله بعدی کاهش تولید جلسه خواهد یافت.

دبیرکل اوپک ، محمد بارکیندو ، گفت که بازگشایی تدریجی اقتصادها و جوامع در سراسر جهان باعث افزایش تقاضا برای نفت شده است و عرضه محدود اوپک به رشد سریع ذخایر نفتی کمک کرده است. روند فعلی عرضه و تقاضا به توازن بازار نفت گام به گام کمک می کند.

ارزیابی بارکیندو نشان می دهد که تغییر قابل توجهی در معامله اوپک پلاس بعید است. او مستقیماً درباره تولیدکنندگان این گروه اظهارنظر نکرد که محدودیت های عرضه آنها را کاهش می دهد.

با این حال ، منابع آگاه اوپک پلاس ماه گذشته به رویترز گفتند که روسیه احتمالاً تولید را زیر ماه آگوست کاهش خواهد داد.

نفت خام برنت که در ماه آوریل به 16 دلار در هر بشکه سقوط کرد و رکورد خود را به مدت 21 سال کاهش داد ، اکنون با 43 دلار معامله می شود.

در حالی که افزایش واقعی تولید اوپک پلاس ممکن است کمتر از دو میلیون بشکه در روز باشد ، عراق و سایر کشورهای کمتر متعهد متعهد شده اند که با کاهش تولید بیشتر ، در ماه های مه و ژوئن با کسری بیشتر مقابله کنند. .

به گزارش رویترز ، صادرات نفت عربستان سعودی در ماه اوت همانند ماه ژوئیه خواهد بود ، زیرا داده های حاصل از نفت مازاد این کشور به مصرف داخلی می رسد.

عربستان سعودی معمولاً در طول ماه های تابستان 550،000 بشکه نفت در روز برای تولید برق می سوزاند و مصرف نفت امسال با شیوع کوید 19 و محدودیت های جابجایی میلیون ها خانه بیشتر تشدید می شود.

انتهای پیام

دکمه بازگشت به بالا