عمومی

چرا انتخاب و خرید داکت اسپلیت‌ ضرورت دارد؟

– خرید داکت اسپلیت نیاز به آگاهی دارد. به علاوه انتخاب ظرفیت صحیح، مارک و محل داکت اسپلیت

– تصمیم گیری در مورد استفاده از داکت اسپلیت نوع معمولی یا نوع اینورتر کنید، در اصل اینورترها مصرف برق کمتری دارند و در هنگام شروع و تغییر سرعت آهسته کمپرسور دستگاه از برق گرفتگی جلوگیری می‌کنند.

– خرید داکت اسپلیت به منظور اجرای صحیح بر اساس اصول کانال کشی و لوله مسی داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی برای بهره مندی از بهره وری بالاتر سیستم داکت اسپلیت

– با توجه به اهمیت تعادل فن هوادهی در عملکرد داکت اسپلیت و ارتباط مستقیم آن با عمر تحمل موتور، برای حفظ تعادل پویای فن هوادهی، لطفاً توجه کامل را به نصب کنید. داکت اسپلیت افقی و سطح در محل نصب.

– از آنجایی که معمولاً هوای برگشتی از همان واحد در مجاری اسپلیت استفاده می‌شود، لازم است قبل از قرار دادن و نصب داکت اسپلیت در بالای سقف کاذب یا هر فضای دیگری که دستگاه در آن قرار دارد، آن فضای نصب با نصب سنگ فرش‌های چوبی یا پرسلنی سایر فضاهای عمومی ساختمان (بالاتر از سقف کاذب) مانند راهروها یا راهروهای کف باید کاملاً از هم جدا شوند و داکت اسپلیت باید در مکانی و موقعیتی نصب شوند که فقط هوای برگشتی از همان واحد یا آن جریان داشته باشد. فضای مورد نظر

– قبل از انتخاب و سفارش خرید هر داکت اسپلیت از سایت تاسیسات دات کام، علاوه بر صدور ابعاد تهویه مطبوع یا پنل داخلی، این سؤال مطرح می‌شود که آیا این یک قدرت تک فاز یا سه فاز مورد نیاز و همچنین آمپر (A) از مصرف برق آن است. با در نظر گرفتن توان و توجه به مشخصات کنتور برق واحد شما.

– در زمان کانال کشی، محل نصب شیرهای برگشت هوا داکت اسپلیت ها یا اسپلیت های کانالی باید بیشترین فاصله را از دریچه‌های هواکش داشته باشند.

– با توجه به اهمیت تعیین درجه حرارت هوای داخلی و دستورات خاموش شدن ترموستات برای کنترل عملکرد فن هوادهی اسپلیت اسپلیت، در برندهایی که ترموستات لازم در مصرف هوا ندارند، تعیین اهمیت آن بسیار مهم است. محل نصب ترموستات. بنابراین، هنگام تعیین محل نصب ترموستات با مشاهده ارتفاع 140 سانتی متر از کف، همچنین ترموستات را در مکانی نصب کنید که تابش مستقیم نور خورشید یا هوا از مجرای شکافته و لوله آب گرم نخواهد بود. ممکن است ممکن باشد.

– برای اجرای لوله‌های مسی در ارتفاع، از هر تله 6 متری طول لوله مس استفاده کنید.

– به طور کلی هزینه اجرای کانال‌های توزیع هوا و بازگشت در داخل واحدها و اجرای لوله‌های مسی بین مجرای داخلی و پنل خارجی داکت اسپلیت یا اسپلیت کانالی بسته به فاصله متفاوت است و طول جاده بین این دو قسمت، اما به دلیل سؤالات متداول به عنوان یک تخمین کلی، می‌توان هزینه ساخت آن بین 20 تا 30 درصد قیمت اولیه داکت اسپلیت را تخمین زد (گرچه این تخمین تقریبی است).

مقایسه خرید داکت اسپلیت با خرید مینی چیلر

– با توجه به سؤالات مکرر سازندگان واحد مسکونی در مورد مقایسه هزینه تهیه، اجرای و بهره برداری از داکت اسپلیت با مینی کولر (+ فن کویل) برای هر واحد مسکونی، طبق محاسبه و تخمین و تجربه از کارشناسان فروش، برآورد صحیح و مقایسه این هزینه‌ها به عوامل مختلفی از جمله برند انتخابی، اندازه زیرساخت واحد، محل و نحوه اجرای و غیره بستگی دارد.

اما در شرایط عادی، طبق برآوردها، هزینه خرید، نصب و بهره برداری از سیستم داکت اسپلیت تقریباً 40 درصد کمتر از هزینه خرید، نصب و بهره برداری از یک مینی چیلر (+ فن کویل سقفی) برای آن است. واحد مسکونی و با همان مارک.

– از نظر هزینه‌های عملیاتی که عمدتاً شامل هزینه مصرف برق + هزینه تعمیرات دوره‌ای و شارژ بنزین مبرد است، تفاوت زیادی بین هزینه مصرف برق و سایر داکت اسپلیت و هزینه‌های مینی چیلر وجود ندارد.، اما در صورت استفاده از داکت اسپلیت با ظرفیت بیش از 3 تن تبرید، در زیر دستگاه، اگر شیر مکش نصب نشده باشد و طراحی نادرست کانال صوتی هوای عبور هوا کاملاً توجه را به خود جلب می‌کند.

 

مراجع مقاله:

https://www.sabcool.com/en/products/refrigeration/View/id/65

https://dir.indiamart.com/impcat/duct-air-conditioner.html

دکمه بازگشت به بالا